Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خدمات بیمه‌ای یکی از ۱۴۰ بسته خدمتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند. این معاونت با امضاء توافق‌نامه با بیمه‌های بازرگانی تلاش کرد تا نیاز‌های مختلف بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان را رفع کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل نوع خاص فعالیتی که انجام می‌دهند به خدمات بیمه‌ای ویژه‌ای نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های بیمه باید متناسب با این فعالیت‌های فناورانه بیمه نامه‌های سازگار با زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان کشور را تدوین کنند.

برای تحقق این مسئله، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه‌های مشترکی را با شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه بیمه به امضاء رسانده است. این تفاهم نامه‌ها یک بسته خدمات بیمه‌ای بسیار متنوع را به وجود آورده است که انواع بیمه نامه‌ها را در بر می‌گیرد. این معاونت با امضای تفاهم نامه‌ای با بیمه ایران سعی کرد تا خدمات این شرکت به صورت ویژه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

بیمه مسئولیت، بیمه مسئولیت‌حرفه ای، بیمه مسئولیت ناشی از تولید، بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، بیمه آتش‌سوزی، بیمه درمان گروهی و بیمه شکست ماشین آلات از جمله بیمه‌نامه‌های است که در بسته خدمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.

یکی از انواع بیمه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان بیمه آتش‌سوزی و سرقت ماشین‌آلات است. با توجه به افزایش قیمت ماشین‌آلات و تجهیزات لازم بود که هر چه سریع‌تر این نگرانی و دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف گردد و این داراییه‌ا در مقابل عوامل آسیب‌زایی مانند سرقت و آتش‌سوزی بیمه شوند؛ بنابراین طی تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بیمه ایران، این شرکت بسته بیمه‌ای جامعی برای ریسک‌های مترتب بر دارایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات دانش‌بنیان و مسئولیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه داده است.

در همین راستا بسته بیمه‌های آتش سوزی و سرقت ماشین آلات برای حفاظت از دارایی‌های فیزیکی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود. شرکت‌های متقاضی می‌توانند به نمایندگی‌های بیمه ایران در سراسر کشور مراجعه کنند تا از این بسته‌های بیمه‌ای برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان معاونت علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان بیمه مسئولیت ماشین آلات تفاهم نامه آتش سوزی بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است

محمد حسن قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: واحدهای صنعتی دانش بنیان این استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری اضافه شده است.

رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این واحدها در زمینه تولید ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، برق و الکترونیک، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

قنبری عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش‌بینی شده معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحدهای فناور، نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

کد خبر 6079487

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است