Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، سید حبیب‌الله  موسوی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان پلدختر، اظهار داشت: پنج  شهرستان  استان لرستان بر اساس تقسیم بندی انجام شده از نظر شاخص‌های تعریف شده مانند سرانه جمعیت ابتلای افراد به ویروس کووید ۱۹، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تعداد افراد بدحال و فوتی و اعزامی به مراکز استانها به عنوان پرخطر معرفی شدند که  پلدختر یکی از این شهرستان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط موجود افزایش تعداد بی‌شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پلدختر، مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط و نظارتی در رابطه با اجرای محدودیت‌ها بر اساس دستورات ستاد ملی کرونا در سطح کشور و استان تصمیم‌هایی اتخاذ کنند.

بخشدار معمولان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده عادی پنداری و عادی جلوه دادن شرایط شیوع ویروس کرونا از سوی توده‌های مختلف مردم موجب برگزاری تجمع‌ها به ویژه در مراسم های عروسی و عزا و افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان پلدختر شده است.

وی افزود : برگزاری مراسم‌های عروسی با جمعیت یک‌هزار یا بیش از آن که مشاهده شده اکثر شرکت کنندگان در این گونه مراسم‌ها حتی از ماسک نیز استفاده نمی‌کنند علت اصلی افزایش مبتلایان در پلدختر است.

موسوی یادآور شد: این گونه مراسم‌ها و تجمع‌ها موجب ابتلا افراد به کووید ۱۹ می‌شود چرا که در روزهای ابتدای ابتلا علائم مشخص نیست و این فرد مبتلا به ویروس آن را  به سرعت در بین خانواده و فامیل و کسانی که با آنها در ارتباط است انتقال می‌دهد و به همان نسبت تعداد مبتلایان به سرعت افزایش می‌یابد.

بخشدار معمولان گفت: نتیجه این گونه بی‌توجهی‌ها و عادی انگاری تکمیل ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) شهر پلدختر و شیوع هر چه بیشتر این بیماری در شهرستان است.

وی افزود: منابع مالی در سطح کشور به خاطر اعمال سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه و جلوگیری از واردات تجهیزات پزشکی و سایر عوامل مبارزه با ویروس کرونا گرفته شده است.

موسوی بر ضرورت اجرای مصوبات جلسه ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان پلدختر تاکید کرد و یادآور شد: ضرورت دارد با شرایط افزایش بی‌رویه و شیوع ویروس کرونا در شهرستان پلدختر تصمیم‌هایی از سوی مسئولان مبنی بر اعمال یک سری محدودیت‌ها اتخاذ شود.

وی افزود :علی‌رغم توصیه‌های مداوم و جدی بهداشتی اما متأسفانه تعدادی از افراد نسبت به این کار بی‌اعتنا هستند، از این رو استفاده الزامی از ماسک برای افراد در سطح جامعه از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

بخشدار معمولان گفت: حضور ۵۰ درصد از کارمندان در ادارات برای خدمت‌دهی به مردم و عدم خدمات دهی به ارباب رجوع بدون‌ ماسک از دیگر مصوبات جلسه ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان پلدختر است و مدیران ادارات، کارمندی که نسبت به رعایت دستورالعمل ها تخلف کند را به دستگاه قضایی، فرمانداری و عوامل نظارتی معرفی کنند.

وی افزود: آموزش‌های غیرحضوری از دیگر مصوبات است و چنانچه زیر مجموعه‌ای از اداره آموزش و پرورش به صورت پنهانی اقدام به این کار کند جهت برخورد قضایی معرفی شود.

موسوی، بر پلمپ مراکز، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در سطح شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: اداره ورزش و شبکه بهداشت نسبت به پلمپ سالن، اماکن ورزشی که علی رغم هشدار تعطیلی فعالیت دارند از طریق نیروی انتظامی و دادستان اقدام کنند.

بخشدار معمولان، بیشترین عوامل افزایش انتشار ویروس کرونا در شهرستان پلدختر را تجمع در مراسم‌های عروسی و عزا دانست و از نیروی انتظامی خواست بدون هیچ ملاحظه با عوامل آن برخورد کنند.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست نسبت به انتشار مصوبات و محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا جهت آگاهی مردم و مسئولان اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس پلدختر استان لرستان کرونا در شهرستان پلدختر ستاد مبارزه با کرونا بخشدار معمولان ویروس کرونا محدودیت ها مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار، سرهنگ سیامک آزادی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم حفظ شعائر و ارزش‌های دینی و مذهبی، محدودیت‌هایی از همان آغاز این ماه برای فعالیت برخی اصناف در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: بر این اساس فعالیت صنوف آبمیوه و بستنی، کبابی‌ها، کافی شاپ ها و قهوه خانه‌ها قبل از اذان مغرب ممنوع و هیچ مجوزی برای این دسته از صنوف صادر نشده است.

سرهنگ آزادی تصریح کرد: اصنافی هم مانند رستوران‌ها، غذاهای آماده و اغذیه فروشان که با درخواست کتبی اتحادیه مربوطه و تائید نهایی موفق به دریافت مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان پیش از اذان مغرب شده‌اند تنها می‌توانند به صورت بیرون بر آن هم با استتار و پوشش مناسب محل کسب خود فعالیت کنند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی انتظامی کرمانشاه یادآور شد: گشت‌های نظارتی تخصصی و همچنین گشت‌های مشترک این پلیس با اصناف و اتحادیه‌ها شامل ۶ اکیپ در طول ماه مبارک رمضان بازرسی‌های مستمر را از اصناف به عمل آورده و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای ماه مبارک رمضان تعدادی از اصناف متخلف که به هشدارها و اخطارهای صادره بی توجه بوده‌اند تا پایان این ماه پلمپ و برای تعدادی دیگر هم اخطاریه صادر شده است.

آزادی در پایان گفت: آن دسته از اصنافی که به اخطارهای صادره بی توجهی و شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند با هماهنگی دادستانی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمپ و اجازه فعالیت نخواهند داشت.

کد خبر 6064354

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه شب‌های قدر در کرمان
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی مازندران
  • خسارت ۷۳ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی پلدختر
  • اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان
  • اعمال محدودیت ترافیکی جدید در مشهد همزمان با شب‌های قدر
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • افزایش نرخ جریمه رانندگی منجر به بازدارندگی رفتار‌های پرخطر