Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک جهانی انتظار دارد متوسط قیمت نفت در سال آینده میلادی ۴۴ دلار در هر بشکه برسد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از اویل پرایس، بانک جهانی در گزارش خود از دورنمای بازارهای کالا در روز پنجشنبه اعلام کرد قیمت انرژی مخصوصا نفت بیش از همه چیز از بحران کرونا ضربه خورده و در سال آینده هم افزایش قیمت چندانی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک قیمت نفت در سال آینده میلادی را به طور متوسط 44 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.

طبق گفته بانک جهانی، در شرایطی که محصولات کشاورزی و فلزی تقریباً ارزش خود قبل از بحران کرونا را به دست آورده‌اند ، قیمت نفت تا 2022 به سطح قبلی باز نمی‍‌گردد.

در گزارش این بانک آمده است:«علی رغم کاهش تولید شدید، روند بهبود قیمت ‌نفت اخیراً به خاطر نگرانی در مورد موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر مصرف نفت متوقف شده است».

تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی تقریباً در تمام کشورها به جز چین کمتر از سطح 2019 خواهد بود و در نتیجه قیمت نفت از سطح فعلی بالاتر نخواهد رفت.

بانک جهانی انتظار دارد متوسط قیمت نفت در سال آینده میلادی 44 دلار در هر بشکه باشد یعنی کمی بالاتر از متوسط 41 دلار در هر بشکه سال جاری. قیمت پیش بینی شده برای 2021 هنوز با متوسط 61 دلار در هر بشکه سال 2019 فاصله زیادی دارد.

طبق گفته این بانک، قیمت گاز طبیعی در 2021 افزایش می یابد چون مصرف آن همگام با اقتصاد جهان رو به بهبود است.

همه گیری ویروس کرونا و افزایش تولید نفت لیبی بر قیمت نفت در بخش عرضه فشار وارد می‌کند ولی احتمال عدم افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس می‌تواند تاثیر مثبتی بر آن داشته باشد.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت بانک جهانی پول نیوز قیمت گاز نفت جهانی نفت در سال آینده میلادی قیمت نفت در سال دلار در هر بشکه بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. تمایل به خرید این فلز گرانبها به خاطر تشدید تنش‌های خاورمیانه و علیرغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس احتمال به تاخیر افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۸۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۶۹ درصدی به ۲۳۹۹ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

به نظر می‌رسد این افزایش قیمت طلا بیشتر مربوط به تنش‌های ژئوپلیتیکی و اظهارات نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی مبنی بر تلافی حمله موشکی ایران به خاک این رژیم باشد.
حمله ایران در آخرین ساعات روز شنبه اولین حمله به خاک رژیم صهیونیستی توسط یک کشور دیگر طی سه دهه گذشته بود که ترس از گسترش درگیری‌های منطقه‌ای را بالا برده است.
گزارش افزایش بیشتر از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس ارزش دلار را ۰.۲ بالا برد و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور هم به بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسیده است.
بازار حالا انتظار دارد فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار و هر کدام ۲۵ واحد پایین بیاورد در حالی که قبلا انتظار سه بار کاهش نرخ بهره می‌رفت.
برخی عقیده دارند آرام شدن تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت تا ۲۲۰۰ دلار پایین خواهد آورد.
در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۷۹ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۳۶ درصدی ۹۷۰ دلار و ۲۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران