Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی روستای بیدک سفلی در بخش بوستان از توابع شهرستان باشت نسبت به طرح هادی نیمه کاره در این روستا گلایه داشتند و دست به دامن رسانه ها شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس طرح­ های هادی روستایی جزو پروژه هایی محسوب می شوند که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادانی روستاها و کمک به ترویج پروژه‌ های عمرانی در آن‌ها رسالت اصلی طرح هادی روستایی است.

از سال ۱۳۶۲ در کشور ما این­ چنین طرح­ ها با عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت اجرا شد؛ طی سال­های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح روستاها در حال اجراست، اما در بضی از روستاهای شهرستان باشت این کار به کندی پیش می رود و یا نیمه کاره رها شده اند.

 در همین خصوص یکی اهالی روستای بیدک سفلی در بخش بوستان از توابع شهرستان باشت در گفتگو با خبرنگار میدانی صبح زاگرس گفت:روستای تلخاب سفلی بیدک از توابع شهرستان باشت تا مرکز این شهرستان  تا شهرستان باشت۳۱ کیلومتر  فاصله دارد، و این روستا  شش شهید والا مقام را در دوران دفاع مقدس تقدیم این انقلاب کرده است.

وی گفت:  متاسفانه با پایان سال ۱۳۹۲ تاکنون که طرح هادی دراین روستا اجرا شده  است ، اما هیچ گونه جدول گذاری وآسفالتی در وسط روستا انجام نشده وپایه های برق جابحا نشده  است.

 یکی دیگر از اهالی این روستا اظهار داشت:علیر رغم مکاتبات انجام شده، با ادارات در سطح شهرستان، و همچنین  استان، متاسفانه هیچ اقدامی تا کنون صورت نگرفته است و از روستا چهره ای نا مناسب بر جای گذاشته است، خواهشمندیم به خاطر خون  این شش شهید، مردم زجر کشیده این روستا را دریابید.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان باشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری

محمد علی شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در نشست با جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی استان یزد، روستای فهرج را یکی از روستا‌های باقابلیت جذب گردشگر دانست و گفت: محور فرهنگی- تاریخی این روستا که از آب انبار حسینیه تا قلعه فهرج است هزارسال امتداد دارد و این محور یکی از بی‌نظیرین محور‌های گردشگری روستایی است که در سال ۸۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.
 
وی با عنوان اینکه گردشگری روستایی تحت‌تأثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به‌عنوان یک کالا فرهنگی گردشگری قابل‌عرضه است، اظهار داشت: روستا‌ها یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌آیند و به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با بیان اینکه ایجاد گردشگری روستایی باعث ثبات در اشتغال، پویایی در تجارت و برابری درآمد بین ساکنان مناطق شهری و روستایی می‌شود، گفت: این صنعت بکر ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند برای کسب درآمد، اشتغال‌زایی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد روستاییان اثرگذار باشد.
 
شاه‌حسینی با اعلان اینکه مهم‌ترین عاملی که باعث رونق گردشگری روستا‌ها می‌شود، وجود زیرساخت‌ها است، گفت: برای توسعه گردشگری روستا‌ها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیدا کرده و موردتوجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه ایجاد بوم‌گردی‌ها از جمله مواردی است که باید در روستا‌ها موردتوجه قرار گیرد، افزود: مردمی که به این مناطق می‌روند انتظار دارند مکان‌های برای استراحت شبانه، جاده دسترسی مناسب، اماکن رفاهی و بهداشتی و وجود مکان‌هایی برای کمپینگ و آلاچیق‌های مناسب برای استفاده مردم وجود داشته باشد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد بیان کرد: مواردی، چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه‌های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده‌ها و میراث باستانی از جمله ملاک‌های انتخاب یک روستا به‌عنوان روستای هدف گردشگری است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • برخی از مسائل در سطح شهر با ماه مبارک همخوانی ندارد
  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • نشست همگرایی دستگاه‌های خدمات رسان در روستای آبدهگاه باشت
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • روستای اصفهک طبس روستایی با قدمت 400 سال در دل کویر
  • برخورداری ۳۲۹ روستای استان گلستان از نعمت آسفالت