Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (شنبه) بار دیگر تأکید کرد که آنکارا به آزمایش و آماده‌سازی سامانه دفاع هوایی «اس-400 روسیه» ادامه می‌دهد.

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گزارش کرد، آکار ضمن ابراز آمادگی آنکارا برای استقرار سامانه‌های موشکی ضدهواپیمای اس-۴۰۰ روسیه گفت: «ما همچنان به آزمایش و آماده‌سازی سامانه‌های خریداری شده [اس-۴۰۰] طبق برنامه ادامه می‌دهیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام دفاعی ترکیه در واکنش به هشدارهای واشنگتن به آنکارا در خصوص آزمایش این سامانه‌های روسی گفت: «خریداری این سامانه‌ها، آزمایش و بررسی‌های سیستماتیک آن به مفهوم فاصله‌ گرفتن ترکیه از ناتو نیست».

اظهارات حلوصی آکار درباره آزمایش اس-۴۰۰ درست یک روز بعد از آن مطرح شده است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران ضمن تأیید آزمایش موشکی سامانه اس-۴۰۰ گفت که دیدگاه و نقطه‌نظر ایالات متحده در این زمینه هیچ اهمیتی برای ترکیه ندارد و ترکیه برای انجام چنین آزمایشاتی از واشنگتن اجازه نمی‌گیرد.

در تاریخ ۲۵ مهرماه، یک کلیپ ویدئویی در رسانه‌های ترکیه منتشر شد که ظاهراً نشان می‌دهد موشکی در شهر «سینوپ» و از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ شلیک شده است.

روز پنجشنبه آکار، آزمایش سامانه‌ روسی اس-۴۰۰ را تأیید کرد و گفت: «هر قرارداد خریدی، (انجام) آزمایشاتی را پیش بینی می‌کند. این بخشی از برنامه خرید است و فعالیت‌های منحصراً فنی می‌باشد».

«جاناتان هافمن» سخنگوی ارشد پنتاگون در پی انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال آزمایش سامانه‌ اس-400 توسط روسیه، ضمن محکوم کردن چنین اقدامی گفت: «ما مخالف اقدام ترکیه در خرید این سامانه هستیم و عمیقاً نگران گزارش‌هایی مبنی بر اقدام ترکیه در راه‌اندازی این سامانه هستیم. این سامانه‌ها نباید فعال شوند. چنین اقدامی پیامدهای خطرناکی برای روابط امنیتی به همراه خواهد داشت. (حضور) ترکیه قبلاً از برنامه اف-۳۵ به حالت تعلیق درآمده است و اس-۴۰۰ همچنان مانعی برای پیشرفت‌ها در دیگر حوزه‌های موجود در روابط دوجانبه (آمریکا و ترکیه) محسوب می‌شود».

پیش از این نیز «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس هشدار داده بود در صورتیکه آنکارا سامانه اس-۴۰۰ را راه‌اندازی کند، با پیامدهای جدی مواجه خواهد شد.

روسیه در سپتامبر ۲۰۱۷ گزارش کرد که قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار با ترکیه در زمینه تحویل سامانه‌های موشکی ضدهواپیمای اس-۴۰۰ به آنکارا،‌ منعقد کرده است و طبق این قرارداد آنکارا، یک مجموع سامانه موشکی اس-۴۰۰ را دریافت کرد.

توافق روسیه و ترکیه همچنین شامل انتقال بخشی از فناوری تولید سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه نیز می‌شود.

ترکیه اولین کشور عضو ناتو محسوب می‌شود که سامانه‌های موشکی دفاع هوایی از روسیه خریداری کرده است و تحویل سکوهای پرتاب اس-۴۰۰ به ترکیه در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۲ تیرماه ۹۸) آغاز شد.

تصمیم ترکیه برای دستیابی به سامانه‌های اس-۴۰۰ با واکنش بسیار منفی ایالات متحده و به طوری کلی ناتو مواجه شد و واشنگتن از هر تلاشی برای منصرف کردن آنکارا از این قرارداد استفاده کرده است که با شکست مواجه شد و به همین دلیل واشنگتن در نهایت آنکارا را از برنامه تولید نسل پنجم جنگنده‌های اف-۳۵ حذف کرد.

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078377 برچسب‌ها ترکیه اس 400

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترکیه اس 400 سامانه ها اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد، نمایندگان رده‌های مختلف ارتش مستقر در استان به مناسبت ۲۹ فروردین ماه؛ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با استاندار یزد دیدار و گفتگو کردند.


استاندار یزد در این نشست، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ارتش، اظهار کرد: حماسه بزرگ نیرو‌های مسلح کشور حقیقتا ابرقدرت بودن ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی را متبلور کرد.


وی با اشاره به بیانات شهید سردار سلیمانی مبنی بر اینکه «آغاز کننده جنگ شما هستید، اما پایانش را ایران تعیین می‌کند» گفت: هراس و تکذیب حمایت‌های کشور‌های پشتیبانی کننده مادی و معنوی رژیم صهیونیستی و توصیه آنها به اسرائیل مبنی بر عدم واکنش، بسیار غرور آفرین است.


مهران فاطمی ادامه داد: هشدار قاطع ایران به اسرائیل مبنی بر حمله قوی‌تر در صورت واکنش، پس از پرتاب موشک‌های رده ۳ و ۴ از فاصله بیش از ۲ هزار کیلومتری و عبور از سد گنبد آهنین و اصابت به اهداف مد نظر، اقدامی عزت‌مندانه بود.


وی با بیان اینکه برای یک ملت مسئله‌ای بالاتر از کرامت، عزت و غرور ملی نیست، گفت: همه این‌ها به برکت جانفشانی‌های شهدا و ایستادگی و درایت نیرو‌های مسلح در سایه توجهات حضرت ولی عصر و ولایت مطلقه فقیه؛ انجام شده و این حماسه بی بدیل در تاریخ ماندگار خواهد شد.


استاندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر شهدا، کمتر در بین جامعه شناخته شده هستند، عنوان کرد: باید نقش ارتش در دفاع مقدس و تامین امنیت کشور تبیین و شهدای این مجموعه بیش از پیش معرفی شوند.


وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تدوین زندگینامه شهدای ارتش و برگزاری یادواره‌های شهدای ارتش استان توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد.


فاطمی همچنین خدمات بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و به کارگیری تجهیزات و ادوات در زمان وقوع بحران‌های مختلف از جمله حادثه سیل سال گذشته را یکی از اقدامات ارزشمند این مجموعه در استان یزد عنوان کرد.


وی از جذب نیروی انسانی به عنوان یکی از اقدامات لازم در زمینه استقرار یگان ارتش در استان نام برد و گفت: لازم است تا در مقطع انتخاب رشته دانش آموزان، جلسه‌ای با مشاورین برگزار و ضرورت ورود به ارتش، اهمیت و جایگاه آن برای نسل جوان کشور تبیبن شود.


استاندار یزد با بیان اینکه استقرار یگان ارتش در استان از جهت ایجاد امنیت پایدار در سطح کشور و استان اهمیت دارد، عنوان کرد: پیگیری و برنامه‌ریزی در راستای استقرار یگان ارتش در یزد به عنوان هشتمین استان پهناور در قلب کشور و شرایط مناسب آن به لحاظ پدافندی در دستور کار قرار دارد.


عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در پایان بر ضرورت رسیدگی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتش و نیرو‌های بازنشسته و مشغول به کار ارتش در استان و همچنین پیگیری و رفع مسائل و مطالبات آن‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به سوریه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ ارتش ایران | تصاویر
  • اسرائیل: برای یورش گسترده به رفح آماده می شویم
  • ارتش رژیم صهیونیستی: برای یورش گسترده به رفح آماده می‌شویم
  • سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی هدف حمله پهپادی حزب الله قرار گرفت + فیم