Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورآئین از آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در دزفول به گروه های حساس خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۸ درصد از نیاز شهرستان را تامین و واکسن ها در دو مرحله به مراکز بهداشت تحویل می دهد.

«رضا پورآئین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، از آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در دزفول به گروه های حساس خبر داد و اظهار کرد: با توجه به سهمیه‌ وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۸ درصد از نیاز شهرستان را تامین و واکسن ها در دو مرحله ۲۳ درصد در مرحله اول و ۲۵ درصد در مرحله دوم به مرکز بهداشت تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا برای افرادی که در اولویت هستند به صورت رایگان تحویل داده می شود افزود: هشت گروه از افراد در اولویت قرار دارند و  واکسن ها به ادارات ذی‌ربط و مرکز بهداشت ارسال  شده است.

 

وی تصریح کرد: مادران باردار که تا دو هفته پس از زایمان خود بایستی واکسن را تزریق کنند، پرسنل و کارمندان مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و زنان آسیب پذیر و معلولین ذهنی، بیماران اعصاب و روان، افرادی که در مراکز تجمعی نگهداری می‌شوند، گروه‌های پرخطر از جمله ایثارگران و جانبازان، بیمارانی که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند و پرسنل بهداشتی و درمانی و اورژانس 115، جزء اولویت اول محسوب می‌شوند.

 

پورآئین اضافه کرد: به ادارات ذیربط و مرتبط با گروه های حساس و با اولویت حواله داده شده  و بر این اساس باید حواله را به فرد تحویل دهند و افراد با مراجعه به مرکز بهداشتی درمانی محل زندگی خود واکسن را تزریق می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: افرادی که نیازمند واکسن هستند و در اولویت اول قرار دارند با مراجعه به اداره مربوطه خود می توانند واکسن را دریافت می کنند و به ادارات ذی ربط توصیه شده که این واکسن ها را نسبت به اولویت‌ها بین افراد توزیع کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به زمان و نحوه دریافت واکسن آنفلوانزا برای اولویت های بعدی نیز عنوان کرد: افراد مانند بیماران ریوی، کلیوی، کبدی، بیماران اعصاب، غدد، افرادی که ضایعه‌ نخاعی دارند، بیماران قلبی و عروقی، افرادی که در گروه‌های سنی 6 ماه تا 18 سال تحت درمان با آسپرین در زمان طولانی هستند، افرادی که دارای چاقی مساوی ۴۰ یا بالاتر از ۴۰ هستند و کلیه افرادی که قصد مسافرت به خارج کشور را دارند در اولویت دوم قرار دارند که برای دریافت واکسن آنفلوانزا باید تا توزیع آن در بین داروخانه ها صبر کنند.

 

وی در خاتمه یاد آور شد: طبق اعلام  وزارت بهداشت احتمالا در روزهای آتی وزارت بهداشت واکسن‌ها را به بخش خصوصی و داروخانه توزیع کند و افراد اولویت دوم می‌توانند از این طریق واکسن را خریداری و تزریق کنند.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز بهداشت دزفول شهرستان دزفول دزفول واکسن آنفلوانزا گروه های حساس مرکز بهداشت واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا

مهلت توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز پایان می‌یابد و رقابت داوطلبان از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال است.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند، دارای دو کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری آغاز شد