Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: قریب به هزار بیمار مثبت و مشکوک به کرونا در استان بستری و ظرفیت تخت های بیمارستانی در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (3 آبان) در ستاد مدیریت کرونا گفت: شرایط ما بسیار شرایط حساس و جدی است و ارتباطاتی که روز گذشته با وزیر و معاونین وی در وزارت خانه داشتیم؛ معاون درمان وزیر بهداشت{دکتر خان بابایی}امشب عازم کرمان است و از برخی مناطق استان بازدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان کرد: نزدیک به هزار نفر بیمار مثبت و مشکوک در بیمارستان های استان بستری و تخت های بیمارستانی در حال اشغال شدن است و نسبت به پیک دوم حدود 20 درصد افزایش داریم بنابراین تنها کاری که می توانیم بکنیم و این زنجیره انتقال را بشکنیم، نیاز به همکاری و همراهی مسئولین و مردم دارد و الا روز به روز مریض ها زیاد می شوند و ظرفیت بیمارستان های ما در حال پر شدن است.

 

 

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه با ظرفیت سازی به وجود آمده، هنوز می توانیم خدمات درمانی در بیمارستان ارائه دهیم اما اگر تعداد بیماران زیادتر از حد تخت های بستری شدند این قول را نمی توانیم بدهیم که بتوانیم به همه بیماران کرونایی خدمات بدهیم.

 

 

 

رشیدی نژاد خاطر نشان کرد: در بعضی از شهرستان های استان کرمان بیش از 50 درصد تخت های بیمارستانی به دلیل حضور بیماران کرونایی پر شده و این مسئله جدی و حساس است و به مرحله قبل از بحران و بحرانی رسیدیم که نیاز است یکسری اعمال محدودیت ها را داشته باشیم تا بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه در اجتماع ظاهر شدن و کنار هم بودن باعث انتقال ویروس می شود و هرچه افراد نزدیک تر باشند احتمال بیماری در آن ها زیاد است، افزود: سوق داده شدن عروسی ها به خانه ها و باغ ها از دغدغه های ما است بنابراین تالارهایی که استاندارد لازم برای برگزاری مراسم را دارند با یک سوم ظرفیت(30 درصد) می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در مراسم تشریفات خاص مانند انداختن سفره عقد، مراسم کیک، فیلم برداری و هرکاری که باعث تجمع می شود ممنوع و فقط سرو غذا باشد و اگر فردی رعایت نکند، با فرد متخلف برخورد می شود.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: از امروز تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم در تکایا، مساجد و حسینیه ها تعطیل شود.

 

 

حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: چیزی که در دو ماه محرم و صفر نشان داد اینکه اگر مردم مقید به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بشوند، حتماً رعایت خواهند کرد و همچنین نماز جماعت مساجد اینقدر تأثیر در شیوع بیماری ندارند و آوردن آن ها در کنار شغل های خطرناک کار درستی نیست.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد استانی کرونا کرونا ویروس تخت های بیمارستانی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد

طی مراسمی با حضور امام جمعه سیرجان، فرماندار، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان، اعضای کانون مداحان، هیئت‌های مذهبی، شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی، حجت الاسلام ایمان ارجمند به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان منصوب شد و از زحمات حجت الاسلام سعید شهابی قدردانی شد.

در این مراسم حجت الاسلام  عباس مسلمی زاده، امام جمعه سیرجان، از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام سعید شهابی، رییس پیشین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان قدردانی کرد و گفت: تبلیغ فرهنگ دینی، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است.

علی یعقوبی پور، فرماندار سیرجان نیز در این مراسم با اشاره به توسعه ارتباطات و دستیابی به امکانات نوین تبلیغی و ارتباطی ایجاد شده بر لزوم استفاده از این ابزار‌ها برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی تأکید کرد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سعید شهابی قدردانی و  حجت الاسلام شیخ ایمان ارجمند به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیرجان منصوب شد.

حجت الاسلام سعید شهابی به عنوان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان منصوب شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی