Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی گفت: در آموزش مجازی ایجاد یک ارتباط معنی‌دار در یادگیری مفاهیم پایه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی یک چالش جدی است که برای بهبود کیفیت یادگیری مخصوصا در دانش آموزان کلاس اولی به همکاری خانواده‌ها نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده با حضور در استودیو نگاه در خصوص سطح یادگیری دانش آموزان دوران ابتدایی مخصوصا کلاس اولی‌ها در آموزش‌های مجازی اظهار کرد: آموزش مجازی در دنیا از سال‌ها قبل شروع شده اما خاستگاه این آموزش عمدتا آموزش‌های بزرگسالان بوده است و برای کودکان چندان کاربردی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشورهای مختلف دنیا از فناوری‌های نوین،  بیشتر برای غنی‌سازی محیط یادگیری مثل طراحی کتاب‌های دیجیتال و مدارس هوشمند استفاده می‌شود اما اینکه آموزش مجازی به طور کلی جایگزین آموزش حضوری شود برای کودکان مخصوصا سال اولی‌ها یک چالش جدی است.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: کودکان در مدرسه از طریق تعامل با معلم و سایر همکلاسان در جنبه‌های مختلف اجتماعی رشد پیدا می‌کنند. از طرف دیگر برای دانش آموزان سال اول دبستان، ایجاد یک ارتباط معنی‌دار در یادگیری مفاهیم پایه‌ای خواندن، نوشتن و حساب کردن یک چالش جدی است به همین دلیل در بازگشایی مدارس در اکثر کشورهای دنیا، شروع زمان مدارس از ابتدایی شروع می‌شود.

حکیم زاده گفت: در دوره ابتدایی دانش آموزان مهارت محور هستند و از طریق عملی یا دست ورزی آموزش می‌بینند و آموزش مجازی به دلیل اینکه توانایی آموزش‌های مهارت محور را ندارد و نمی‌تواند مهارت‌های عملی را به خوبی آموزش دهد؛ برای این دانش آموزان یک چالش جدی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ حکیم زاده در این گفتگو به نکاتی همچون ارزیابی یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی از اسفند تا خرداد سال قبل، برنامه ریزی برای مقطع ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ، راهکارهای یادگیری بهتر و چگونگی آموزش دانش آموزان کلاس اول ابتدایی در فضای مجازی و نقش والدین در شرایط جدید آموزش اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كلاس اولي بازگشایی مدارس در شرایط کرونا رضوان حکیم زاده یک چالش جدی دانش آموزان آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان، از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر، وارنیش فلورایدتراپی برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز اجرایی شده است.
مسوول واحد دهان و دندان این مرکز گفت: عملیات فلوراید تراپی سال هاست که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مدارس انجام می شود؛ به طور کلی فلوراید ماده ای بسیار مفید در پوسیدگی های دندان، به ویژه برای سطوح صاف است.
دکتر سید امیررضا دستغیب افزود: طرح فلورایدتراپی به صورت رایگان از سوی دندانپزشکان بهداشت کاران، بهورزان و مراقبان سلامت با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز در حال انجام است.
او اضافه کرد: این طرح برای  ۹۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان