Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:53:06 GMT

پیام‌های تسلیت برای نگارگر فقید

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۷۳۸۴

پیام‌های تسلیت برای نگارگر فقید

پرویز اسکندرپور که طراحی و نظارت فنی ضرایح، نیم ضریح‌ها، دربها، فرش‌ها و آثار هنری به کار رفته در حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف و سامرا و دمشق از جمله ضرایح حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران امام حسین (ع) در کربلا را بر عهده داشته است، بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متولد ۱۳۳۸ در تهران بود که تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس نقاشی، از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس، به اتمام رساند و در ادامه نیز موفق به اخذ دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد تهران شد.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت برای پرویز اسکندرپور خرمی نوشته است:« «پرویز اسکندرپور خرمی هنرمند نگارگر و نقاش سال ها متمرکز درباره هنر ایرانی اسلامی فعالیت کرد و آثاری را به یادگار گذاشت و برای طراحی و نظارت هنری بخش های حرم های مطهر عتبات عالیات خدمت کرد. سال ها تدریس هنر در دانشگاه و تالیف کتاب هایی در زمینه هنر ایرانی اسلامی نیز از خدمات زنده یاد اسکندرپور است که فراموش نخواهد شد.»

درگذشت پرویز اسکندرپور را به خانواده ارجمندش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

همچنین حبیب‌الله صادقی، رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، در پی درگذشت پرویز اسکندرپور خرّمی، پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن این پیام بدین شرح است: «خبر درگذشت دکتر پرویز اسکندرپور خرّمی، پژوهشگر و استاد دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، بسیار اندوهبار بود. ایشان از هنرمندان باخلوص و توانمند در رشته هنرهای تجسمی بود و عمر خود را در راه خدمت به ارزش‌های هنر آرمان‌گرا و اسلامی صرف کرد. او از خادمان اهل‌بیت نیز بود و در بازسازی عتبات عالیات، آثاری ارزشمند از خود بر جای گذاشت.

گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، ضایعه درگذشت این هنرمند گران‌قدر را به جامعه هنری و خانواده محترمشان تسلیت می‌گوید و از درگاه الهی برای خانواده آن مرحوم صبر، و برای ایشان علو درجات و غفران بی‌واسعه مسألت می‌کند.»

برچسب‌ها سامرا سید مجتبی حسینی حبیب الله صادقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سامرا سید مجتبی حسینی حبیب الله صادقی سامرا سید مجتبی حسینی حبیب الله صادقی اخبار کنکور پرویز اسکندرپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در پی درگذشت نصرت الله میرزایی از شبیه خوانان پیشکسوت استان مرکزی، کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی طی پیامی، این فقدان را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«از گیر و دار روز قیامت مرا چه باک/ خود را فکنده‌ام به کمند تو یا حسین (ع)

با نهایت تاسف و تاثر، درگذشت جانگداز خادم الحسین(ع) کربلایی نصرت‌الله میرزایی که عمری را به مدیحه سرایی اهل بیت (ع) در کسوت شبیه‌خوانی پرداخته بود خدمت خانواده محترم و جامعه شبیه‌خوانان استان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

مرحوم میرزایی در هنر شبیه‌خوانی صاحب اندیشه‌ای هنرمندانه و کوله‌باری از تجربه بود. بی‌شک او بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.»

کد خبر 6086462 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت مخبر برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی