Web Analytics Made Easy - Statcounter

فینالیست لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در فاصله کمتر از دو ماه تا مسابقه نهایی و تاریخی، مدیرعامل ندارد و حالا حتی بدون سرپرست موقت اداره می‌شود!

به گزارش تابناک ورزشی،  به طور قطع این خبر به تنهایی می‌تواند یکی از شگفتی های فوتبال آسیا محسوب شود چراکه معمولا وقتی تیمی در میدان رقابت به موفقیت هایی دست می یابد ، مدیران و تشکیلات مدیریتی آن تیم به ثبات بیشتری می‌رسند و شاید برای نخستین مرتبه باشد که یک پای فینال مهمترین رویداد باشگاهی قاره کهن، ۷هفته تا حضور در مسابقه نهایی فاقد مدیر و حتی هیات مدیره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد هاشمی تنها مدیر باقیمانده در پرسپولیس!

باشگاه دولتی پرسپولیس که مدتها بود با سه عضو در هیات مدیره خود اداره می‌شد و مشخص نبود به چه دلیل وزارت ورزش دو صندلی خالی را پر نمی‌کند، حالا با استعفای علی رغبتی و سپس کنار رفتن پرحاشیه مهدی رسول پناه ، با یک نفر مواجه است که او نیز پس از قرارداد مشکوک با آتیه داده پرداز، عملا از مناسبات و تصمیمات باشگاه کنار کشیده است. مهرداد هاشمی مدیرعامل سابق سایپا که از سال گذشته عضو هیات مدیره سرخپوشان پایتخت است، بارها با پیشنهاد مدیرعاملی مواجه شده بود اما هرگز این سمت را بدلیل مشکلات ساختاری باشگاه نپذی فت.

او پس از اختلاف با محمدحسن انصاری‌فرد مدتی در رسانه‌ها حضور داشت و پاسخ ادعاهای وی را می‌داد اما با ادامه روند بحث برانگیز انتخاب کارگزار در دوره رسول پناه متوجه برنامه تدوین شده با حمایت وزیر شد و از آن زمان سکوت پیشه کرد و امروز پیش بینی‌هایش درست از کار درآمده است.

او گزینه نخست مدیرعاملی است و می‌تواند پرسپولیس نوینی را پایه ریزی کند اما باید دید وزارت نشینان چنین مهره‌ای را می‌خواهند یا خیر؟

محمد دادکان؛ آلترناتیو همیشگی مدیران پرسپولیس

پس از استعفای دستوری یا اختیاری مهدی رسول پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس نام گزینه‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد که مهمترین آنها طبق معمول دکتر محمد دادکان است که بطور قطع هیچ یک از رقبایش رزومه او را ندارند. مدیری مقتدر و تحصیلکرده که رییس فدراسیون فوتبال و ملی پوش بوده و سالها پیراهن قرمز را برتن کرده است.

خیلی‌ها اما نگرانند که او با جو فعلی فوتبال ایران نسبتی نداشته باشد و نتواند شرایط کنونی را با اصول اخلاقی و مدیریتی اش تطبیق دهد. دادکان مدیری خودرای اما کاربلد است که حدود ۱۵سال از حضورش در راس فوتبال کشور می‌گذرد. 

زبان سرخی دارد و این برای بالانشینان سم است و نمی‌توانند او را تحمل کنند. دادکان باوجود در اختیار داشتن پست در بدنه دولت از جمله وزارت صنعت و حالا در وزارت کار، باز هم به روی دولتی ها تیغ نقد را کشید و بارها علیه تصمیمات کابینه و دولت زبان به انتقاد شدید گشود.

او شاید نتواند درخواست های نجومی بازیکنان این دوره و زمانه را هضم کند و شاید با آمدن او اصطکاک‌ها در پرسپولیس بیشتر شود، هرچند پرسپولیسی‌ها از علی پروین تا جوان ترین بازیکنان فعلی برای او احترام ویژه‌ای قایل هستند.

آیا وزیر یک رفیق دیگر از قوطی خود بیرون می‌آورد؟

پرسپولیس مثل استقلال در چندسال اخیر، محله برو و بیای مدیران سیاسی شده و عمر جلوس مدیران و سرپرستان به نیم فصل هم شاید نرسد. حالا هم چندین نفر سرودست می شکنند تا در آستانه بازی فینال، سکان مدیریت پرسپولیس را در اختیار بگیرند تا در صورت قهرمانی احتمالی، یک امتیاز تاریخی در رزومه خود ثبت کنند. در صورت شکست نیز می توان به آسانی تقصیر را متوجه مدیران قبلی و این اوضاع آشفته انداخت‌.

در پرسپولیس کسی رسول پناه را نمی‌شناخت و ورود او به عنوان عضو ذخیره هیات مدیره پرسپولیس نیز از آن دست ترفندهای عجیب سلطانی فر بود که به آرامی یک رفیق هم حزبی را وارد فضای تیم محبوب پایتخت کرد و با درگذشت جعفر کاشانی کاپیتان اسطوره‌ای سرخ‌ها جای او نشاند. این مدیر سیاسی تنها نمونه از انتصاب های سیاسی سلطانی‌فر در  استقلال و پرسپولیس نبوده و دهها حکم یک شبه و گمنام از زیر دست وزیر عبور کرده اند و یک رکورد در این زمینه برجا مانده است. پس نمی توان احتمال رو شدن یک گزینه ناشناس دیگر را رد کرد.

گزینه‌هایی که خود را پیش می‌کشند

بعد از استعفای رسول پناه و حتی در روزهای آخر کار وی، شاهد جوی در فضای مجازی برای بازگرداندن گرشاسبی به پرسپولیس بودیم و جالب اینکه این مدیر بازنشسته نیز بی اعتنا به منع قبول مسوولیت با دستور سازمان بازرسی و قانون مجلس، به مدیرعاملی چراغ سبز نشان داد.

ابراهیم شکوری سرپرست غیرقانونی سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال که هنوز پشت پرده ظهور او در کنار محمدرضا ساکت مشخص نشده است، با مصاحبه‌های معنادار خود را غیرمستقیم اما کاملا واضح گزینه مدیرعاملی پرسپولیس کرده است بدون اینکه در قواره چنین پست و جایگاهی باشد.گویا بعد از دوره غیرقانونی در فدراسیون ، امر به او نیز مشتبه شده که می تواند رییس پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران باشد. مدافع چپ سابق سرخ‌ها البته بیشتر در رسانه‌ها مطرح است و فعلا حسابی روی او نمی شود.

گزینه‌هایی مثل نژادفلاح که در رزومه کوتاه خود آوردن برانکو به پرسپولیس را گنجانده‌اند هم مطرح شده‌اند اما به نظر نمی‌رسد آنها مدنظر وزیر و اطرافیانش باشند.

گزینه‌ای که در فصل نقل و انتقالات ازدست رفت

یکی از مدیران باصلابتی که شاید می‌شد برای اداره پرسپولیس روی او حساب کرد، محمد علیپور بود. مدیرعامل سابق و بازنشسته باشگاه نفت تهران که دوماه زمزمه پیوستن او به پرسپولیس و صدور حکم مدیرعاملی اش شنیده می‌شد اما ناگهان سر از تراکتور  درآورد. 

رابطه ویژه علیپور به عنوان یک کارمند بازنشسته وزارت نفت با علی‌نژاد معاون فعلی وزیر ورزش باعث می‌شد شانس او بسیار زیاد باشد اما او چندهفته است که مشغول بستن تراکتور برای لیگ بیستم است و البته بازنشستگی او هم مانع بزرگی بر سر راه حضور در تیم دولتی است. شاید تراکتور بهترین انتخاب برای او بود که دهها ملی پوش به فوتبال ایران تحویل داده و او را معقول ترین مدیر فعلی لیگ می‌دانند.

بین پیشکسوتان مدیرعامل پیدا نمی‌شود؟

بعد از وفات جعفر کاشانی و البته کنار گذاشتن دادکان، پرسپولیسی‌ها گزینه‌های دیگری هم برای مدیرعاملی بین بازیکنان سابق دارند. یکی از آنها حسین کلانی است. چهره ای فرهیخته و ملی پوش فوتبال ایران در دهه طلایی ۴۰ و ۵۰ فوتبال ایران، که کاراکتر مدیرعاملی را هم دارد اما بعید است در جو فعلی به او فرصت داده شود. کلانی آقای گل لیگ تخت جمشید و جام ملتهای آسیا، عضو هیات مدیره نیز بوده است ولی حالا اگر همان عنوان را به دست بیاورد، به نظر کفایت می‌کند. بین قدیمی‌های پرسپولیس مدیر در سطح کلانی اکنون کم دیده می‌شود.

وعده همیشگی؛ اعلام فوری مدیرعامل جدید

با اعلام یک منبع آگاه قرار است مدیرعامل پرسپولیس تا ۴۸ ساعت آینده انتخاب و معرفی شود اما این منابع همیشه اخبارشان تایید نشده و در عمل هفته ها طول کشیده تا سرخابی‌ها در پس بازی‌های پشت پرده مدیران خود را بشناسند.

نویسنده: مجید کوهستانی

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی پرسپولیس استعفا مدیرعامل پرسپولیس دادکان رسول پناه وزارت ورزش تابناک ورزشی علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی فوتبال ایران هیات مدیره رسول پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال سه نفره جام آسیا؛ حریفان ایران مشخص شدند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بسکتبال، رقابت‌های بسکتبال ۳x۳ جام آسیا در دو بخش آقایان و بانوان از ۹ فروردین به میزبانی سنگاپور برگزار می‌شود.   تیم ملی آقایان با ترکیب احسان دلیرزهان، متین آقاجانپور، محمدمهدی رحیمی و مجید رحیمیان با تیم‌های هنگ‌کنگ و چین تایپه هم‌گروه است.   تیم ملی بانوان کشورمان هم با ترکیب فائزه  شهریاری، نگین رسولی‌پور، مهلا عابدی و فرزانه خدامرادی با تیم‌های کره جنوبی و ماکائو هم‌گروه است.   برنامه کامل این رقابت‌ها به شرح زیر است: آقایان؛ پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰ ایران - چین تایپه   ساعت ۱۵:۴۰ ایران - هنگ‌کنگ لوکا رامیرز کاروالیو به عنوان مدیر فنی و محمد سیستانی به عنوان مربی آقایان، کادر فنی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.   بانوان؛ پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰ ایران - ماکائو   ساعت ۱۵:۱۵ ایران - کره جنوبی لوكا رامیرز كاروالیو به عنوان مدیر فنی و سعيده على به عنوان مربی بانوان، کادر فنی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • بسکتبال ۳ نفره جام آسیا؛ پیروزی بانوان ایران مقابل ماکائو در گام نخست
  • اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • شکایت رضا اسدی از پرسپولیس به AFC
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان
  • بسکتبال سه نفره جام آسیا؛ حریفان ایران مشخص شدند
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد
  • بسكتبال در روياى مدال آسيايى بعد از چهار سال