Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@16:09:26 GMT

سهم ۵۰ تا ۷۰ درصدی اجاره‌بها از درآمد خانوارها

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۷۶۷۰

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به افزایش 40 درصدی نرخ اجاره در بازار مسکن  طی تابستان امسال اظهار کرد: متأسفانه نرخ اجاره مسکن روز به روز در حال افزایش است و این مسئله به صورت مستقیم بر معیشت و اقتصادی خانوارها اثر منفی بسیار گسترده ای گذشته است.

وی با بیان اینکه 50 تا 70 درصد از درآمد خانوارها صرف پرداخت اجاره مسکن می شود، افزود: این آمار به معنای تهدید اقتصاد خانوار است، در چند سال اخیر مردم برای پرداخت اجاره با مشکلات بسیاری مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وضعیت بازار اجاره مسکن از آنجایی بحرانی تر شد، که با افزایش قیمت مسکن، بسیاری از مردم به دلیل کاهش قدرت مالی، از خرید مسکن منصرف شده و به سمت اجاره مسکن هدایت شده اند، بنابر این تقاضا برای اجاره بسیار بالا رفته و به تبع آن قیمت ها افزایش یافت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:‌ مهم‌ترین راهکار برای کاهش مشکلات بازار اجاره، تولید مسکن است، قطعا اگر میزان ساخت و ساز مسکن افزایش یابد، نظام عرضه و تقاضا به تعادل می رسد در آن شرایط می توان به کاهش قیمت ها امید داشت، دولت نیز می تواند در راستای تولید مسکن استیجاری نیز حرکت کند تا بخشی از نیازهای این بخش رفع شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اجاره مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران با نهصد و هفتاد هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۴۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم هم با ۱۸۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۴۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه در بازار تهران امروز ۲۵ میلیون و هشتصد هزار تومان و ربع‌سکه ۱۵ میلیون و هشتصد هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی نیز ۷ میلیون و نود هزار تومان خرید و فروش شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز جاری در بازار طلای تهران ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۳۳ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

نرخ هر انس طلا در بازار‌های جهانی نیز با افزایش ۵ دلاری به ۲ هزار و ۳۹۳ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی