Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@22:29:27 GMT

دولت انگلیس ترامپ را دور زد!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۷۷۰۰

دولت انگلیس ترامپ را دور زد!

به گزارش افکارنیوز،

با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص احتمال باخت « دونالد ترامپ » در انتخابات پیش روی آمریکا، دولت انگلیس با تیم «جو بایدن» رقیب دموکرات او در حال برقراری ارتباط است.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»،‌ از سال گذشته که « بوریس جانسون » به سمت نخست‌وزیری انگلیس دست یافت، روابط خوبی را با دولت ترامپ تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در آستانه انتخابات انگلیس جانسون را «مردی شگفت‌انگیز» و بهترین گزینه برای نخست‌وزیری توصیف کرد.

با این حال «جیمز فورسیت» خبرنگار نزدیک به حزب محافظه‌کار انگلیس می‌گوید، حلقه درونی دولت جانسون به سرعت در حال برقراری ارتباط با تیم بایدن هستند.

اخیراً «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با سناتور «کریس کونز» وزیر امور خارجه احتمالی جو بایدن دیدار کرد. فورسیت از یکی دیگر از وزرای دولت جانسون نقل کرد که انتخابات آمریکا «مانند سریالی تلویزیونی است که از مسیر خود خارج شده و حوصله مردم را سر برده است».

ماه گذشته روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز»، گزارش کرد که به عقیده حلقه درونی دولت انگلیس شانس پیروزی بایدن در انتخابات حدود ۷۰ درصد است و از وزرا خواسته شده با تیم بایدن ارتباط برقرار کنند.

هفته گذشته «ساجد جاوید» یکی از چهره‌های مطرح حزب محافظه‌کار و وزیر خزانه‌داری سابق دولت جانسون به‌طور علنی از بایدن اعلام حمایت کرد و گفت با توجه به حمایت بایدن از تجارت آزاد و نهاد‌های بین‌المللی، چنین فردی دوست بهتری برای بریتانیا خواهد بود.

جاوید در یادداشتی در روزنامه «تلگراف» نوشت: «جمهوری‌خواهی در عصر ریگان با تعهد به تجارت آزاد و جامعه مدنی و حاکمیت قانون شناخته می‌شد اما محافظه‌کاری ترامپ با جنگ تجاری، لفاظی‌های تفرقه افکنانه و بی‌توجهی آشکار به تفکیک قوا شناخته می‌شود».

بیزینس اینسایدر می‌نویسد، انتظار می‌رود اولویت دولت بایدن تمرکز بر روی متحدان اروپایی همچون آلمان و فرانسه باشد که در دوران ریاست ترامپ، مشکلات زیادی با واشنگتن داشته‌اند و انگلیس در اولویت پایین‌تری قرار گیرد. با این حال بایدن و جانسون در مسائلی همچون تغییرات اقلیمی و اتخاذ موضع سرسختانه‌تر علیه روسیه اشتراکات بیشتری دارند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ بوریس جانسون دولت انگلیس جو بایدن دونالد ترامپ بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است