Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت روسیه نیازی برای تغییر در توافق کنونی کاهش تولید نمی بیند اما اگر شرایط بازار خوب باشد، تمدید کاهش تولید برای مدت طولانی تری را رد نکرد.

اظهارات وی، شفاف ترین سیگنال ها از سوی روسیه مبنی بر این که، این کشور آماده است تا به کاهش تولید بی سابقه در مواجه با بازار نفت آشفته گرفتار در اپیدمی کرونا و فزونی عرضه، ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

صلح مسلح در بازار نفت/ علت مذاکرات تلفنی پی در پی پوتین و بن سلمان چیست؟

تاکید پوتین و بن سلمان بر همکاری در اوپک پلاس

اوپک پلاس میزان تولید خود را از ژانویه 2017 با هدف ایجاد توازن در بازار و تقویت قیمت ها و کاهش ذخایر کاهش دادند. آنها در حال حاضر میزان تولید خود 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

در آغاز این رقم 9.7 میلیون بشکه در روز بود و قرار است در ماه ژانویه میزان تولید خود را با کم کردن 2 میلیون بشکه در روز به 5.7 میلیون بشکه در روز برسانند.

پوتین گفت با عربستان و آمریکا در ارتباط است. آمریکا عضو اوپک پلاس نیست.

«ما معتقدیم نیازی نیست که همه چیز را در توافقمان تغییر دهیم، ما به دقت در حال رصد این هستیم که بازار در حال بهبود است. مصرف نیز در حال افزایش است.»

پوتین ادامه داد: «با این حال، این را رد نمی کنیم که می توانیم محدودیت های کنونی در مورد تولید را حفظ کنیم و به سرعتی که قبلا برنامه ریزی کرده بودیم آنها را برداریم.»

پوتین تصریح کرد: «روسیه نه به افزایش قیمت و نه به کاهش قیمت نفت علاقه دارد.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا پوتین روسیه نفت اوپک اوپک پلاس میلیون بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران