Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@12:21:29 GMT

تشکیل وزارتخانه اموراجتماعی جوانان و خانواده

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۷۷۸۹

تشکیل وزارتخانه اموراجتماعی جوانان و خانواده

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار خبر از تشکیل وزارتخانه امور اجتماعی جوانان و خانواده داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی‌اصغر عنابستانی در مورد مشکلات زنان سرپرست خانوار در اوضاع نابسامان کرونایی گفت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور داریم؛ این زنان زاییده شده آسیب‌های اجتماعی هستند؛ از طلاق و اعتیاد همسر گرفته تا تجردگرایی به هر دلیلی امروزه عنوان زن سرپرست خانوار را گرفته‌اند و متأسفانه با مدیریت نادرستی که در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی وجود دارد آن‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد افزود: تورم موجود در جامعه، تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد، شیوع اپیدمی کرونا، هزینه خوردوخوراک، اجاره بها منزل استیجاری و تأمین هزینه درمان علی‌الخصوص در چنین شرایطی از جمله مشکلاتی است که بسیاری از این زنان سرپرست خانوار با آن روبرو هستند؛ بماند وعده‌های بی‌پایه و اساسی برای حمایت از این آن‌ها داده می‌شود.

عنابستانی یادآور شد: شرایط کرونایی بسیاری از مشاغل خانگی مثل طبخ غذای خانگی، ترشی خانگی و… که زنان سرپرست خانوار از طریق آن‌ها امرار معاش می‌کردند را با مشکل مواجه کرده است، در حالت عادی فکر برای این زنان نشده است؛ در این اوضاع نامناسب اقتصادی که سلامتی عموم مردم در خطر است بدون شک برنامه‌ای برای حمایت از آن‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های کنونی زنان سرپرست خانوار در اوضاع اپیدمی کرونا نداشتن بیمه آن‌ها است که دولت این موضوع را از سال ۹۴ در برنامه‌های اصلی خود قرار داده بود؛ سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کرد که تاکنون پرداخت نشده است.

سخنگوی مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد: در شرایطی که اپیدمی کرونا خود را بیش از هر زمان دیگر نشان داده سلامت مردم در اولویت امور است، اما به نظر می‌رسد سازمان‌های بیمه‌گر با احتیاط اقدام به خدمات‌رسانی می‌کنند علی‌الخصوص در مورد زنان آسیب‌دیده و حتی در برخی از موارد خدمات خود را کاهش داده‌اند و از آنجایی که تأمین اجتماعی پولی را دریافت نکرده مجبور به قطع خدمت‌رسانی می‌شود.

رسیدگی به بیمه زنان سرپرست خانوار

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر پیگیر بیمه این گروه از زنان هستیم متأسفانه تاکنون آنچه به جایی نرسیده فریاد است؛ در شرایط کنونی کشور و تورم موجود در جامعه اگر بیمه زنان سرپرست خانوار رسیدگی نشود، سلامت آن‌ها هم با مشکل مواجه می‌شود.

عنابستانی موازی کاری بین سازمان‌ها را یکی از مشکلات دانسته و تأکید کرد: موازی کاری دستگاه‌ها در حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی دیگر از مشکلات است؛ اگر بخواهیم عدم موفقیت طرح‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهیم یکی از آن‌ها موازی کاری و عدم همکاری این دستگاه‌های خدمات رسان است. سازمان بهزیستی، سازمان تأمین اجتماعی و معاونت زنان و خانواده اگر باهم همکاری داشتند می‌توانستند بسیاری از مشکلات این گروه از زنان را حل کنند.

معضلات اجتماعی زیاد است اما منابع کشور محدود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: متأسفانه با شبکه‌ای از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم و منابع کشور برای مقابله با آن‌ها محدود است؛ ما باید از منابع به درستی استفاده کنیم؛ طرحی با عنوان تأسیس وزارتخانه امور اجتماعی جوانان و خانواده به مجلس ارائه شد تا مسائل اجتماعی روز از جمله زنان سرپرست خانوار در جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

عنابستانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارتخانه ورزش و جوانان با اینکه نامی از جوانان به دوش می‌کشد اقدامی در راستای حل مشکلات آن‌ها ندارد، نهاد معاونت امور زنان و خانواده باید به مشکلات زنان آسیب‌دیده توجه کند، سازمان بهزیستی باید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور را تحت پوشش قرار دهد و دیگر نهادها که در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با آسیب‌های اجتماعی هستند در وزارتخانه امور اجتماعی جوانان و خانواده مورد بررسی قرار ‌گیرد تا بودجه‌ای که اختصاص داده شده به حل معضلات اجتماعی مشخص شود کجا و چگونه هزینه می‌شود. با نظارت این وزارتخانه مشکلات دیگر از جمله کمبود بودجه و علت رشد آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار کمیسیون اجتماعی مجلس اجتماعی جوانان و خانواده زنان سرپرست خانوار سرپرست خانوار آسیب های اجتماعی وزارتخانه امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند