Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@02:59:28 GMT

هزینه هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۷۸۲۸

هزینه هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا چقدر است؟

باشگاه خبرنگاران جوان: کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به خدمات این سازمان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت : بیمه سلامت حداقل ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های سرپایی این بیماران را طبق تعرفه مصوب پوشش می‌دهد.

او گفت : بیماران مبتلا به ویروس کرونا که فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند، حداکثر طی مدت ۲۴ ساعت تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: بیش از یک هزار مرکز درمانی سرپایی و بستری طرف قرارداد این سازمان مسئولیت خدمات رسانی به بیمه شدگان در استان کرمانشاه را برعهده دارند.

مظفری به تشریح خدمات الکترونیکی این سازمان به بیمه شدگان پرداخت و افزود: خدمات الکترونیک در سازمان بیمه سلامت گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: هم اکنون سیستم نسخه پیچی الکترونیک در ۷۴ درصد از داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و ۸۶ درصد از مطب‌های طرف قرارداد بیمه سلامت کرمانشاه راه اندازی شده است.

مظفری ادامه داد: ۱۰۰ درصد از بیمارستان‌های دانشگاهی و ۵۰ درصد از بیمارستان‌های غیر دانشگاهی نیز به سامانه الکترونیک تبادل و رسیدگی اسناد بستری، بستری موقت و استحقاق سنجی متصل هستند.

او گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۶۰ هزار نسخه الکترونیک در مطب‌ها و ۶۲ هزار پرونده الکترونیک در بیمارستان‌های طرف قرارداد تولید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: حدود ۵۵ درصد از جمعیت استان کرمانشاه معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

مظفری تعداد جمعیت تحت پوشش این سازمان در بخش کارمندان دولت را ۱۵۲ هزار نفر، روستاییان و عشایر را ۶۰۰ هزار نفر، سایر اقشار را ۸۰ هزار نفر، بیمه همگانی سلامت را ۳۷۵ هزار نفر، بیمه ایرانیان را هشت هزار و ۵۰۰ نفر و بیماران خاص را ۲ هزار و ۲۲۶ نفر اعلام کرد.

او گفت: هزینه بستری بیماران مجهول الهویه، زندانیان و ترک اعتیاد در تعهد بیمه سلامت است.

مظفری با بیان اینکه در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند، ادامه داد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ه)، سازمان بهزیستی و اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه سلامت هستند .

منبع: فردا

کلیدواژه: هزینه بیماری کرونا استان کرمانشاه بیمه سلامت تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت

بالا بودن هزینه‌های درمان و جراحی برای بیمارانی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند، با مشکلاتی مواجه کرده است. اما بیمه سلامت و بیمه روستایی راهکار مناسبی برای افراد به وجود آورد تا بتوانند به راحتی هزینه‌های درمان خود را بپردازند.

به گفته شهروندخبرنگار ما چند روزی هست که بیمه سلامت و بیمه روستایی در شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی دچار اختلال شده و مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است. با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید من از خراسان رضوی شهرستان کاشمر پیام می‌دهم الان چند روزی هست که بیمه سلامت و روستایی دچار اختلال شده است و ما برای انجام کار‌های پزشکی و درمانی مجبور به پرداخت هزینه آزاد هستیم جالب اینجا است که تامین اجتماعی سامانه اش فعال، اما تحت عنوان بیمه سلامت همگانی چه شهری و چه روستایی صورت نمی‌گیرد و مردم باید بیشترین هزینه را باید پرداخت کنند من خودم باردار هستم هفته‌های آخر با کلی هزینه رفت و آمد از روستا به کاشمر برای سونوگرافی رفتم. بعد از کلی معطلی سامانه قطع و اصلا معلوم نیست چه زمانی وصل شود.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند