Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز در گزارشی به علاقه برخی از خانواده های ایرانی به عروسک های کودکانه واقع گرایانه پرداخته است.

به گزارش فرارو، رویترز نوشت: برای برخی از خانواده ها در ایران احتمال داشتن فرزندان بیشتر بار اقتصادی یا عاطفی زیادی را تحمیل می کند اما آنها به داشتن فرزند علاقمند هستند بنابراین عروسک های کودکانه را گزینه ای مناسب به جای نوزاد زنده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مشتریان عروسک های نوزادی کسانی هستند که فرزندشان از داشتن برادر یا خواهر محروم است و خواهان یک خواهر و برادر هستند تا از تنهایی رهایی یابند.

والدین این عروسک ها را در اختیار آنها قرار می دهند تا جلوی نق زدن و شکایتشان را بگیرند.

رسم داشتن یک فرزند عمدتا به دلیل هزینه ها و اوضاع اقتصادی است اما آنها درک نمی کنند که داشتن یک خواهر و برادر واقعی نمی تواند از این طریق جایگزین شود.

رویترز نوشته که بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند فرزند واقعی نداشته باشند حتی زنان مجرد نیز با در اختیار گرفتن این عروسک ها به آرامش می رسند.

رشد جمعیت‌ کشور در سال‌های اول انقلاب حدود ۲.۴۵ درصد بود؛ به این معنا که جمعیت کشور سالانه حدود ۲.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یافت. با وقوع کاهش جمعیت به خصوص در دهه ۱۳۷۰ به ناگهان یک شاخص از این رقم کم شد و در ابتدای ورودی به دهه ۸۰ به شاخص حدود ۱.۵ رسیدیم و طبق آخرین آمارها نیز در سال ۱۳۹۸ رشد جمعیت کشور متاسفانه برای اولین بار در تاریخ ایران به کمتر از یک درصد رسیده است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیش از ۴۷ هزار خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

ایسنا/خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند.

میثم آذرسا در گفت و گو با ایسنا در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در خوزستان اظهار کرد: مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، در صورت واجد شرایط بودن زمین تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد، افزود: تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند.

آذرسا خاطرنشان کرد: حجم متقاضیان طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت نسبت به میزان تامین زمین بسیار بیشتر است.

میانگین ثبت‌نام متقاضیان طرح در خوزستان ۴ برابر بیشتر از نرمال کشور است

وی گفت: در استان خوزستان میانگین ثبت‌نام‌هایی که انجام شده نسبت به نرمال کشوری و برش جمعیتی استان به نسبت جمعیت کشور، ۴ برابر بیشتر بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد متقاضیان، مازاد بر پیش‌بینی‌ها شده بود، افزود: برنامه ما در زمینه تامین زمین در سال گذشته خوب بوده اما حجم متقاضیان در حوزه جوانی جمعیت به اندازه‌ای زیاد بود که همچنان در حال تامین زمین هستیم.

آذرسا ادامه‌داد: اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود.

به گزارش ایسنا، اسفندماه سال قبل ۳۰۰۰ قطعه زمین با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به خانواده‌های مشمول ماده چهار قانون جوانی جمعیت در استان خوزستان واگذار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانم‌گل فوتبال زنان ایران به کدام تیم و بازیکن ایرانی علاقه دارد؟
  • اکران مستند پذیرش در مشهد
  •  چطور فرزند بزرگتر خود را برای ورود نوزاد تازه متولد شده به خانه آماده کنیم؟
  • والدین کنترل‌گر و دردسر عظیم فرزندان
  • پوشش بیمه ای مادران داری سه فرزند وبیشتر
  • ثبت‌نام ۴۷ هزار خوزستانی در طرح جوانی جمعیت
  • حمایت بهزیستی استان کرمان از ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ثبت‌نام بیش از ۴۷ هزار خوزستانی در طرح جوانی جمعیت
  • طرح های تشویقی جدید صندوق بیمه روستائیان برای فرزندآوری
  • طرح های تشویقی جدید صندوق بیمه اجتماعی روستائیان برای فرزندآوری