Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@17:37:18 GMT

دلیل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۸۰۴۳

ساعت 24 -سخنگوی سازمان غذا و دارو دلیل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور را عدم عمل یک شرکت به تعهدات خود در تولید این دارو بیان کرد.

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه یک شرکت به تازگی خط تولید انسولین قلمی تحت لیسانس در کشور را راه اندازی کرده است، گفت: این شرکت عملا مونتاژ این دارو را در داخل انجام می‌داد و متاسفانه اخیرا با عدم عمل به تعهدات خود باعث تشدید کمبود و بروز مشکل در دسترسی بیماران دیابتی به این دارو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سازمان غذا و دارو برای جبران کمبودهای ایجاد شده، اقدام به واردات فوریتی انواع انسولین قلمی با قیمت یک سوم قیمت داروی وارداتی شرکت مذکور کرده است و مشخص شد در شرایطی که تخصیص و تامین ارز مورد نیاز دارو با چالش‌هایی مواجه است، شرکت مذکور هزینه‌های مضاعفی را به سیستم تحمیل کرده و تداوم چنین رفتاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: انسولین قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش ت اف ۱ فرانسه‏، اتحادیه داروسازان فرانسوی از همه داروسازان خواسته است روز ۳۰ مه اعتصاب کنند.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش ت اف 1 فرانسه گفت در خصوص برنامه داروسازان فرانسوی برای اعتصاب گفت : داروسازان. فرانسوی  از چند ماه پیش به دلیل  کمبود دارو باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه داروخانه‌ها شده است هشدار دادند. به گفته داروسازان ۴۹۰۰ قلم دارو با کمبود مواجه است. آنها نا امیدانه می‌گویند باید راه حلی پیدا شود. گزارش با نیکولا روبرتسون و برای مثال آنتی بیوتیک، قطره‌های درمان بیماری‌های چشمی، داروی ضد صرع... اینها اقلامی هستند که دچار کمبود هستند. در چنین مواردی بئاتریس دنبال راه حل برای بیمار می‌گردد. جستجو برای او زمان بر است. گاهی او ۱۲ ساعت در هفته به دنبال داروی بیماران در سامانه داروخانه‌ها می‌گردد.
در سال ۲۰۲۳ آژانس ملی امنیت دارویی اعلام کرد داروخانه‌ها از کمبود ۴۹۰۰ قلم دارو خبر داده اند. این وضعیت برای مشتری‌ها سخت است. طبق برنامه از پیش اعلام شده اتحادیه داروسازان از همه داروسازان خواسته است روز ۳۰ مه اعتصاب کنند.

دیگر خبرها

  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها