Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس ارشد مسائل آمریکا و روابط بین الملل با اشاره شکافی عمیقی که در مردم و حاکمیت آمریکا ایجاد شده خاطر نشان کرد احتمال اغتشاش پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور به صورت جدی وجود دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «سیدمحمد مرندی» استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسایل بین الملل در پاسخ به این سوال تسنیم که چقدر احتمال اغتشاش پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا وجود دارد، گفت: کاملا این امکان وجود دارد چون شکافی که بین دو طرف ملت آمریکا وجود دارد خیلی عمیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد دو طرف نیز به هم نزدیک هستند و در حاکمیت هم شکاف ایجاد شده است و اگر آرای دو نامزد به هم نزدیک باشد احتمال است که تنش‌های جدی صورت بگیرد، بویژه با توجه به اینکه تعداد آرای پستی هم زیاده و سر این مسئله اختلاف نظر وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این کارشناس مسایل روابط بین الملل افزود، اگر نتیجه انتخابات به گونه‌ای باشد که یک طرف احساس کند، تقلب صورت گرفته است آن موقع ممکن است که شرایط بحرانی شود. در اینجا فقط بحث طرفداران ترامپ نیست بلکه طرفداران بایدن نیز هستند. یعنی اگر یک طرف انتخابات را مشروع نداند امکان دارد اوضاع در آمریکا کاملا به هم بریزد.

مرندی همچنین معتقد است علی رغم اینکه نظرسنجی‌ها نشان از پیشتازی بایدن دارد، اما با توجه به شیوع کرونا و نوع انتخابات آمریکا احتمال پیروزی ترامپ وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد که فراموش نکنیم چهار سال پیش ترامپ بیش از دو و نیم میلیون رای کمتر از کلینتون به دست آورده بود ولی باز ترامپ برنده شد. الان هم علی رغم اینکه ترامپ عقب است اما ممکن است باز برنده شود. بخصوص باید دید که در آستین چه چیزهای دارد مثلا همین بحث لپ تاپ پسر بایدن که فسادهای گسترده وی را نشان می‌دهد. اگر همچین چیزی رو شود امکان دارد نتیجه انتخابات عوض شود.

استاد دانشگاه تهران درباره تاثیر مناظره آخر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بر سرنوشت انتخابات اظهار داشت، ‌هنوز مشخص نیست چون نظرسنجی‌های اصلی بعد از مناظره هنوز اعلام نشده اما به نظر نمی‌رسد برنده خیلی روشنی در این مناظره وجود داشت. چون بایدن فعلا جلو است و ترامپ نیاز به برد داشت همین مسئله باعث ‌می‌شود تا علی ظاهر بایدن برنده این مناظره به نظر برسد.

عمق فسادی که در مناظره آخر بایدن ــ ترامپ رونمایی شدستاد انتخاباتی بایدن طرح ترامپ برای مدیریت کرونا را مسخره کردپلوسی: ترامپ درباره پیروزی علیه کرونا دچار توهم شده استکاهش چشمگیر تعداد بینندگان مناظره نهایی بایدن و ترامپدستیار سابق ترامپ: بایدن در انتخابات پیروز خواهد شد/ ترامپ عوام‌فریب است


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا جوزف بایدن دونالد ترامپ اخبار آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا جوزف بایدن دونالد ترامپ بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)

 

منبع: آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم) بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)

دیگر خبرها

  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند