Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@05:22:48 GMT

خودکفایی اقتصادی ضروری‌ترین مسئله کشور است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۸۱۲۱

خودکفایی اقتصادی ضروری‌ترین مسئله کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مسئولان و دست‌اندرکاران نباید به جای بررسی راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند، اظهار کرد: توجه به مسائل ضروری با اولویت استفاده از ظرفیت‌های بومی باید ملاک عمل و تصمیم گیری مسئولان در سطوح مختلف قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی وابستگی برخی از امور اقتصادی به خارجی‌ها را از جمله مهمترین چالش‌های مدیریتی و مسائل ضروری کشور دانست و افزود: خودکفایی در امور مختلف به ویژه تأمین مواد اولیه نظیر نهاده‌های دامی مهمترین رسالت دست‌اندرکاران نظام است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ضمن انتقاد از این‌که متأسفانه برخی مسئولان تمام گرانی‌های مواد غذایی را به گران شدن نهاده‌های دامی ربط می‌دهند، گفت: به نظر من ایران توان خودکفایی در این تأمین نهاده‌های دامی را دارد.
ناصری یزدی در ادامه با بیان این‌که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باید خودکفایی در امور مختلف را از دولتمردان و نخبگان کشور مطالبه کنند، تصریح کرد: توجه به مطالبات مقام معظم رهبری از دیگر الزامات اجرایی است که باید توسط نمایندگان در مجلس پیگیری شود.
امام جمعه یزد راه‌اندازی سه گروه دانش یاب، لابی نگهدارنده نخبگان و ساماندهی جوانان در واحدهای صنعتی و تولیدی را لازمه استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی و برون رفت از چالش‌های اقتصادی موجود دانست و بیان کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور ناشی از توطئه دشمنان خارجی است، ولی راه حل آنها در داخل کشور است.

48 

کد خبر 1447195

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری افتتاح شد.
رئیس کل دادگستری در این آیین که با حضور مسئولان اقتصادی برگزار شد، گفت: باتوجه به فرماشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های صادره از قوه قضائیه، تکالیفی در راستای حمایت از اقتصاد بر عهده دادگستری نهاده شده است.
شعبانی گفت: امر تولید نیاز به هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها دارد بر این اساس دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری افتتاح شد تا پیگیر مشکلات اقتصادی و یافتن راه حل با همفکری صاحبنظران باشد.
وی تصریح کرد: همکاری دستگاه قضا در مسائل اقتصادی، این بود که پرونده‌های اقتصادی را از فرایند دادرسی عادی خارج کنیم و رسیدگی آنها زود تعیین تکلیف شود.
معاون اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه طبق بررسی‌های ستاد اقتصاد مقاومتی، ۱۵ درصد مسائل واحد‌های تولیدی در ارتباط مستقیم با دستگاه قضاست ابراز امیدواری کرد: با افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری، مدت زمان دادرسی به پرونده‌های اقتصادی کوتاهتر شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به ایران
  • تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است