Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری با حضور استاندار در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح شد.

در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز، از همدلی و صمیمیت بین بخش‌های دولتی و خصوصی استان ابراز خرسندی کرد و گفت: نتیجه این همدلی در عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نمود عینی یافته است.
 
محمدرضا پورمحمدی از اهتمام مسئولان امر برای راه‌اندازی مرکز فوریت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری قدردانی کرد و گفت: این اقدام در سالی که به نام جهش تولید مزین شده است اقدام بسیار ارزشمندی است.
 
وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی، پیام چنین اقداماتی به جامعه این است که رفع موانع تولید و حل مشکلات اقتصادی در اولویت مسئولان کشور قرار دارد.
 
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبیعی است که جنگ اقتصادی هم مانند جنگ نظامی، تبعاتی داشته باشد و مهم این است که انتظارات و توقعات متناسب با شرایط جنگی باشد.
 
وی با تأکید بر این‌که همه باید باور کنیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس، همه ملت با تمام وجود به میدان آمدند امروز هم همه باید در کنار هم باشیم و برای حل مشکلات تلاش کنیم.
 
پورمحمدی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: توهین به مسئولان نظام، نه از روی خیرخواهی، بلکه همراهی با دشمنان است و باید به کسانی که در این شرایط سخت برای اداره کشور تلاش می‌کنند، کمک کرد.
 
وی با تأکید بر این‌که همه باید برای تأمین امنیت سرمایه‌گذاران بکوشیم، افزود: وظیفه مسئولان نظام و دولت، تسهیل کار صنعتگران و تولیدکنندگان در چارچوب قانون است و باید از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار ماست در این جهت استفاده کنیم و اجازه ندهیم چرخه اقتصاد کشور کند شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتصاب معاون اقتصادی وزیر کشور به عنوان قائم‌مقام وزیر صمت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، گفت: حضور دکتر دین‌پرست در ستاد تسهیل، خبر خوشی برای اهالی صنعت و تولید است و امیدوارم با همت همه مسئولان، مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید حل‌وفصل شود.
 
راه‌اندازی نمایشگاه نیازمندی‌های صنایع استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این مراسم هدف از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری را کاهش بروکراسی اداری، تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی و تسریع در تصمیم‌گیری‌های این بخش عنوان کرد و گفت: در این مرکز، نیازمندی‌ها و مشکلات بخش صنعت و تولید شناسایی شده و به دستگاه‌ها منعکس می‌شود.
 
حبیب امین‌زاده افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این مرکز از طریق شماره تماس 35211111 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیام‌های تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران هستند.
 
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین درخصوص عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: تاکنون 300 پرونده واحدهای صنعتی و تولیدی در این کارگروه بررسی شده و از نظر انباشت پرونده نیز کمترین پرونده را در سطح کشور داریم.
 
امین‌زاده همچنین از راه‌اندازی نمایشگاه نیازمندی‌های صنایع استان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، قطعات مورد نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران استان به نمایش گذاشته شده و مخترعان و مبتکران می‌توانند برای تولید این قطعات که از خارج تأمین می‌شود، با صنعتگران همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري آذربايجان شرقي صنعت و معدن جهش تولید فوریت های تولید رفع موانع تولید آذربایجان شرقی سرمایه گذاری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم اظهارکرد: در سال‌های گذشته یکی از خلا های جدی در حوزه ساماندهی اقتصاد و رونق تولید نگاه تک بعدی به اقتصاد و غفلت از مولفه‌های محیطی آن به خصوص مولفه‌های حقوقی و قضایی بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که اهمیت محیط حقوقی و قضایی حاکم بر اقتصاد به حدی است که حدود نیمی از مؤلفه‌های اصلی پایش محیط کسب وکار در کشورها طبق مهمترین نظام های سنجش سهولت کسب وکار در دنیا، ریشه در نظامات حقوقی و قضایی کشور دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همچنان که رهبر انقلاب هم در دیدار با مجموعه‌های تولیدی کشور و همچنین دیدار با مسوولین قوه‌ قضاییه بر اهمیت نقش‌آفرینی فعال قوه ‌قضاییه در این حوزه‌ها تاکید داشتند.

شعبانی با بیان اینکه از کلیدی‌ترین عوامل رونق تولید و اقتصاد هر کشور، سهولت و امنیت سرمایه‌گذاری است.گفت میزان حمایت حاکمیت از حقوق سرمایه‌گذاران نقش مستقیمی در ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد اقتصاد ایفا کرده و دستگاه قضایی نیز نقش غیرقابل‌انکاری در بهبود محیط کسب‌وکار دارد.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مسوولین دستگاه قضایی، تشکیل دادگاه‌های تجاری است، این موضوع یکی از راهبردهایی مهم قوه قضاییه است که در سند تحول قضایی نیز با راه اندازی دادگاه های تخصصی با اولویت دعاوی تجاری بر آن تاکید شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهارکرد: با توجه به اینکه این امر به دلایل و موانع حقوقی و زیرساختی هنوز به سرانجام نرسیده، تصمیم گرفته شد دو شعبه بدوی و یک شعبه تجدید نظر در مرکز استان برای رسیدگی به پرونده های حقوقی حوزه تولید و سرمایه گذاری اختصاص یابد.

شعبانی بیان کرد: این دفتر با هدف تامین امنیت سرمایه‌گذاری،احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌ تعطیل، تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید آغاز به کار کرده است.

در ادامه علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری قزوین ضمن تقدیر از ابتکار عمل مجموعه قضایی استان در راه اندازی دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری، گفت: یکی از ظرفیت های قانونی موجود در دولت بهره مندی از دفتر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات واحد های تولیدی و حوزه سرمایه گذاری؛ موضوعات بانکی، بیمه، گمرک، مالیات و محیط زیستی است که در این ستاد مورد بررسی قرار می گیرد.

رحمانی اضافه کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد از مشکلات این واحد ها در زمینه حقوقی و قضایی است که امیدواریم با راه اندازی دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری و تشکیل دادگاه های اختصاصی رسیدگی به پرونده های حوزه تولید و سرمایه گذاری تسریع شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: دولت از این ابتکار عمل مجموعه قضایی استان حمایت می کند، چرا که بهره مندی از این ظرفیت به نفع تولید بوده و موجبات رونق اقتصادی استان را فراهم می کند.

گفتنی است دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری دادگستری استان قزوین زیر نظر رییس کل در ساختمان دادگستری کل استان قزوین راه اندازی شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896707

دیگر خبرها

  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است