Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@20:39:43 GMT

ردپای شرکت داخلی در کمبود انسولین قلمی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۸۲۳۸

ردپای شرکت داخلی در کمبود انسولین قلمی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کیانوش جهانپور، با اشاره به اینکه یک شرکت به تازگی خط تولید انسولین قلمی تحت لیسانس در کشور را راه اندازی کرده است، گفت: این شرکت عملاً مونتاژ این دارو را در داخل انجام می‌داد و متأسفانه اخیراً با عدم عمل به تعهدات خود باعث تشدید کمبود و بروز مشکل در دسترسی بیماران دیابتی به این دارو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بر این اساس، سازمان غذا و دارو برای جبران کمبودهای ایجاد شده، اقدام به واردات فوریتی انواع انسولین قلمی با قیمت یک سوم قیمت داروی وارداتی شرکت مذکور کرده است و مشخص شد در شرایطی که تخصیص و تأمین ارز مورد نیاز دارو با چالش‌هایی مواجه است، شرکت مذکور هزینه‌های مضاعفی را به سیستم تحمیل کرده و تداوم چنین رفتاری به هیچ وجه قابل قبول نیست.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۸/۲) اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در ۴۳شهرستان محدودیت‌های کرونایی تهران شدیدتر می‌شود ماسک تا چه حد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند؟ ۱۳خوراکی‌ موثر در ایجاد چربی شکم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیابت انسولین شرکت داروسازی کیانوش جهانپور تحریم دارو انسولین قلمی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: ۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان مستقر هستند که از این تعداد سه شرکت دانش بنیان اند.

عین اللهی با اشاره به فعالیت دو واحد تحقیق و توسعه دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: تعدادی از دارو‌های کمیاب و مورد نیاز و تخصصی کشور در سمنان تولید می‌شود که این امر باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است تصریح کرد: استان سمنان از نظر معادن وضعیت خوبی دارد که با توجه به این ظرفیت این استان و شرکت‌های تولید دارو می‌توانند در حوزه مواد اولیه دارویی نیز فعالیت نمایند.

وزیر بهداشت گفت: نزدیک به ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: شرکت‌های دانش بنیان در این استان از یک شرکت به چهار شرکت، واحد‌های فناور از هشت واحد به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ اختراع به ۳۰ اختراع افزایش یافته است.

عین اللهی افزود: اچ ایندکس فعالیت‌های پژوهشی نیز ۱۹ درصد رشد داشته است و امیدواریم با فعالیت پژوهشگران و اساتید دانشگاه در کشور در جهت تامین نیاز‌ها حرکت کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اجرای پویش سلامت کودکان زیر هفت سال در کشور خبر داد و گفت: غربالگری سلامت کودکان به منظور تامین سلامت جامعه در برنامه امسال قرار دارد و در قالب این طرح طبق برنامه اعلامی به مراکز بهداشتی در کشور کودکان از نظر سلامت کلی ارزیابی می‌شوند و در صورت نیاز به درمان به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی گفت: اجرای این طرح تا یک ماه آینده در کشور آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • نحوه تعمیر کردن ساده و کاربردی لامپ LED با باتری قلمی (فیلم)
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران