Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@08:27:16 GMT

طرح استودیوی صنایع خلاق در یزد راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۸۴۱۲

طرح استودیوی صنایع خلاق در یزد راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یزد با بیان اینکه تجربه‌ موفق در برگزاری بازارچه توانمندسازی، کارآفرینی و رویدادهای استارتاپی گفت: طرح استودیوی صنایع خلاق در حال تدوین و راه‌اندازی است. - اخبار استانها -

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد  اظهار داشت: تعاملات فرهنگی و برنامه‌های مبتنی بر نقش‌آفرینی دانشگاه در تعالی فرهنگ شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در جهت تقویت تعامل دانشگاه با رکن اصلی جامعه یعنی خانواده به مدت دو سال است با والدین دانشجویان جدیدالورود نشست برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یزد با اشاره به چالش بیکاری در بین دانش‌آموختگان دانشگاه افزود: تمرکز بر توانمندسازی دانشجویان و مهارت‌افزایی مورد هدف است.

دهقانی اشکذری ادامه داد: در جهت این هدف مرکز آموزش‌های فرهنگی هنری جهت برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت استادان و کارگاه‌های دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون در سال‌های گذشته بازارچه توانمندسازی و کارآفرینی، رویدادهای استارتاپی و کارگاه‌های هنری به شکل نوین که با صنایع خلاق فرهنگی مرتبط است برگزار شده است طرح استودیوی صنایع خلاق در حال تدوین و اجرا است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اینکه این واحد به عنوان مرکز مشاوره موفق کشوری مورد تقدیر قرار گرفته است افزود: توسعه و تنوع خدمات مشاوره را در دستور کار است و نخستین کلینیک مشاوره کسب و کار جهت مشاوره‌های شغلی و راه‌اندازی کسب و کارها افتتاح شده است.

دهقانی اشکذری تصریح کرد: در بخش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فضای مجازی دو کار گروه رصد و پایش، تولید و ترویج محتوا سازماندهی شده است و در این حوزه افزایش سواد رسانه مدیران و مسئولان فرهنگی جزو نخستین اولویت‌ها است.

نظر رهبر انقلاب دربارۀ ازدواج در ایام قمر در عقرب روند پرداخت وام ازدواج به جوانان در لرستان تسریع شود کاهش ازدواج در اردستان نگران‌کننده است

وی گفت: استفاده از ظرفیت دانشجویان فعال در عرصه فضای مجازی جهت تولید و ترویج از جمله برنامه‌های این عرصه است.

دهقانی اشکذری خاطرنشان کرد: فضای مجازی یکسری مزیت‌هایی هم دارد از جمله سرعت، یکپارچگی، جذابیت بصری، تنوع مخاطب و محتوا، ‌همه جانبه و شبانه روزی بودن است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یزد اظهار داشت: چالش اصلی در این فضا فقدان راهبرد فرهنگی در این عرصه، ضعف تولیدات فرهنگی، آسیب‌های دسترسی آسان به محتوای مخرب و حضور کمرنگ افراد متعهد و متدین است.

دهقانی با اشاره به اینکه در خصوص امر ازدواج در استان یزد طرح جامعی در شش مرحله انجام شده است بیان کرد: در این طرح موارد ترویج، تسهیل، تشکیل، تکالیف، تحکیم و تعالی پیشنهاد شده بود که همه فرآیند تشکیل خانواده را پوشش می‌دهد.

وی عنوان کرد: مهمترین اقدام در دست راه‌اندازی، پورتال جامع ازدواج است، ازدواج موضوعی است که باید همه مراحل و گام‌های آن با هم دیده شود و گرنه مدل‌های مخرب غربی جایگزین آن می‌شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: در حوزه رفاه اقتصادی رسالت دانشگاه به واسطه ماهیت آموزشی، کمک مالی نیست و بیشتر باید ماهی‌گیری و توربافی را به دانشجو هدیه داد نه ماهی داد.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون فرهنگی و دانشجویی دهقانی اشکذری دانشگاه آزاد راه اندازی صنایع خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی صداوسیمای کیش، ۲۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، روابط عمومی صداوسیمای کیش اعلام کرد: مرکز ارتباطات، استودیوی و اتاق فرمان آلاچیق، استودیوی پخش سیما، دکور جدید سیمای کیش، استودیوی تولید صدا، باشگاه ورزشی و رونمایی از بسته هویت بصری طلایی سیمای کیش فردا با حضور معاون امور استان‌های رسانه ملی افتتاح می‌شوند.

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های رسانه ملی امشب برای حضور در مراسم افتتاحیه، دیدار با ائمه جمعه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جامعه نخبگان و بازدید از صداوسیمای کیش به جزیره سفر کرد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • افتتاح طرح‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی صداوسیمای کیش، ۲۹ فروردین
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل