Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@05:10:46 GMT

سوءمدیریت کرونایی در ورامین

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۸۵۵۳

سوءمدیریت کرونایی در ورامین

خبرگزاری فارس از تهران؛ مجید مرادی: چندی پیش بود که علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، در برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیما از شهرستان ورامین به عنوان یکی از نقاط پرخطر کرونایی کشور یاد کرد و از مسؤولان این شهرستان‌ درخواست کرد نسبت به رعایت مقررات بهداشتی در شهرستان خود دقت نظر و اعمال توجه بیشتری داشته باشند، با این وجود حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین این موضوع را تکذیب کرد و گفت: ورامین به دلیل برخورداری از دو بیمارستان دولتی و تأمین اجتماعی، پذیرای بیمارانی از شهرستان‌های اطراف بوده و هیچ‌گاه ظرفیت بیمارستان‌های ورامین به دلیل افزایش بیماران ناشی از کرونا تکمیل نشده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با یک بررسی میدانی از اتفاقاتی که در بیمارستان‌های این شهرستان در حال وقوع است و صحبت با خانواده‌های درگیر این بیماری و برخی از بیماران ترخیص شده تفاوت ماجرا با آنچه فرماندار این شهرستان بیان می‌کند آشکار می‌شود و نشان می‌دهد که اوضاع از آنچه برای ایشان گزارش کرده‌اند وخیم‌تر و بحرانی‌تر است. 

بیمارستان شهید مفتح ورامین به عنوان یک بیمارستان دولتی، برای پذیرش بیماران محدودیت ایجاد کرده و همه بیماران کرونایی را پذیرش نمی‌کند که این جای بررسی جدی دارد.

بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد(تأمین اجتماعی) ۲ بخش ۲۵ تخته را به این موضوع اختصاص داده که ظرفیت آن‌ها تکمیل است، بخش‌های  آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو هر کدام با ۶ تخت نیز درگیر کرونا هستند و هیچ تخت خالی ندارند، اورژانس بیمارستان نیز با ۲۰ تخت و ۱۰ برانکارد جا ندارد، مراجعه کنندگانی که ساعت به ساعت تعدادشان بیشتر می‌شود سرپایی معاینه می‌شوند و  برای اینکه تخت‌ها زودترخالی شود بالاجبار بیماران پیش از بهبودی مرخص می‌شوند؛ ضمناً در حال حاضر در این بیمارستان بیماران کرونایی را پزشکی با تخصص داخلی ویزیت می‌کند که با توجه به درگیری بسیاری از بیماران به مشکلات ریوی و تنفسی جا دارد فوق تخصص بیماری‌های ریوی یا عفونی نیز بیماران را معاینه کند. 

فارغ از مشکلات کمبود جا و امکانات بیمارستان‌ها  پرسنل نیز بسیار خسته هستند و حتی مسؤولان وزارت بهداشت هم نسبت به شیوع کرونا در ورامین هشدارهای جدی می‌دهند و در صورت ادامه‌دار بودن شرایط ممکن است فاجعه‌ای جبران ناپذیر حادث شود که جان هزاران نفر از شهروندان را با خطر جدی روبه‌رو کند. عدم اطلاع رسانی دقیق و مناسب نیز باعث شده مردم شرایط را عادی فرض کنند و همین موضوع زمینه شیوع بیش از پیش این بیماری را فراهم کرده است.

لذا از مسؤولان اجرایی شهرستان ورامین انتظار می‌رود به جای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و کمبودها با اعلام خطر و نیاز متناسب با شرایط بحرانی، اقدام مؤثری در سطح ملی به منظور مقابله با شیوع کرونا در شهرستان ورامین انجام دهند.

انتهای پیام/گ۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا ورامین بیمارستان وزیر بهداشت بیماران علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد شهرستان ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان  پیش از سخنرانی رییس جمهور در اجتماع مردم دامغان گفت: این شهرستان در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان دچار مشکلات است و انتظار می‌رود دولت سیزدهم رفع این مشکلات را با ساخت بیمارستان دوم و توجه به توسعه و تجهیز بیمارستان ولایت مدنظر داشته باشد.

امام جمعه دامغان ادامه داد: راه‌اندازی دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی در دامغان از درخواست‌های مردمی برای کمک به رفع مشکل بهداشت و درمان است که انتظار می‌رود تحقق این خواسته مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به سبقه تاریخی و فرهنگی شهرستان دامغان از جمله وجود تپه‌حصار دامغان با تاریخ هفت‌هزار ساله و شکل‌گیری اولین مسجد بعد از ورود اسلام به کشور به نام مسجد تاریخانه، توجه ویژه دولت سیزدهم به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان و ارتقای این اداره شهرستانی به اداره ویژه خواستار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • صرف هزینه ۱۲۵۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی