Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهوری ارمنستان در مصاحبه‌ای روسیه را یک میانجی قابل اعتماد در زمینه حل تنش قره باغ برشمرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان در مصاحبه خود با هفته نامه مصری «الاهرام» گفت: «روسیه یک میانجی مورد اعتماد و فعال در زمینه حل منازعه قره باغ است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از ارتش جمهوری آذربایجان با ادعای نقض آتش بس افزود: «در زمینه درگیری قره باغ، روسیه یک میانجی مورد اعتماد و فعال در این درگیری است ون قش مهمی را ایفا می‌کند. برقراری یک آتش بس با وساطت روسیه در دهم اکتبر اقدامی شجاعانه و به موقع بود.»

درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد بیست و هشتمین روز خود شده و طی آن نیروهای دو طرف مواضع یکدیگر را هدف قرار داده‌اند. نیروهای جمهوری آذربایجان دیروز برای اولین بار بعد از جنگ اول قره‌باغ توانستند آنسوی مرز مشترک با ایران را تا شهرک «آغ‌بند» واقع در نزدیکی مرز ارمنستان آزاد کنند.

برخی منابع غیر رسمی می‌گویند نیروهای جمهوری آذربایجان خود را به کریدور زمینی «لاچین» که قره‌باغ را به ارمنستان وصل می‌کند، رسانده‌اند و درگیری‌ در اطراف این راه ارتباطی به شدت ادامه دارد.

همزمان با پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان، «جیحون بایرام‌اف»، وزیر خارجه این کشور با «مایک پامپئو»، همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد. قرار است دیدار مشابهی نیز بین وزرای خارجه ارمنستان و آمریکا با هدف توقف درگیری‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه ارمنستان اعتماد تنش قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام پنجمین تانک آمریکایی آبرامز متعلق به ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد در نبرد میان نیروهای روسی و نظامیان اوکراینی در نزدیکی آودیوکا، یک تانک آمریکایی آبرامز دیگر، متعلق به ارتش اوکراین، منهدم شد.

این پنجمین تانک آمریکایی آبرامز است که در نبرد میان نیروهای روسی و اوکراینی هدف قرار گرفته و منهدم می شود.

وزارت دفاع روسیه دیروز هم اعلام کرد که نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در محور آودیوکا، بهبود بخشند. ارتش اوکراین حدود ۲۵۵ نیروی نظامی خود را در این محور از دست داد.

وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۲۱۰ پهپاد و ۲۱ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کرد.

کد خبر 6064318

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله هماهنگ صهیونیست‌ها و القاعده به غرب و شرق حلب / دفع حملات تروریست‌ها پس از چند ساعت درگیری سنگین + نقشه میدانی 
  • آیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟
  • واکنش سرویس بوندستاگ به حضور نیروهای ناتو در اوکراین
  • بوندستاگ: حضور نیروهای زمینی یک عضو ناتو در اوکراین به منزله دخالت تمامی اعضا در این جنگ نیست
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید