Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:44:32 GMT

صرفا با قطعنامه نمی توان به حکمرانی جهانی پرداخت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۹۱۴۸

صرفا با قطعنامه نمی توان به حکمرانی جهانی پرداخت

به گزارش ایرنا، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم نشست وبیناری "هفتاد و پنج سال با سازمان ملل" به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس این سازمان روز شنبه به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و  همکاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، مرکز حقوق بین المللی لاهه و موسسه کلمه‌ای برای صلح به منظور بررسی عملکرد سیر تحولات سازمان ملل و تبیین وضعیت فعلی و چشم انداز آینده با حضور اساتید دانشگاه و خانواده‌های شهدای ترور با قرائت پیام دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانیان تروریسم باید به دنبال مطالبه‌گری در مورد استانداردهای دوگانه باشند

الهام امین زاده استاد حقوق دانشگاه تهران سخنران ابتدایی نشست در سخنانی گفت: فلسفه وجودی سازمان ملل که در منشور آن نیز مستتر است، محفوظ داشتن نسل‌های بشر از بلای جنگ است که نشانه‌ای از وجود مفهوم منفی صلح یعنی "نبود جنگ" در نظر سازمان ملل است. البته نبود جنگ به معنای رفاه تمامی ابنای بشر نیست و نیاز داریم که به عدالت هم فکر کنیم.

وی افزود: برخی می‌گویند صلح بسترساز عدالت است و برخی دیگر عدالت را بسترساز صلح می‌دانند.

امین زاده اظهار داشت: در طول این هفتاد و پنج سال سرمایه گذاری جدی بر روی اهداف سازمان ملل نشده است. در برهه‌های مختلف قطعنامه هایی صادر شده که ستاره‌ای در آسمان سازمان ملل هستند.  این قطعنامه‌ها توانسته اعمال تروریسم را تقبیح کنند اما در از بین بردن ریشه‌های تروریسم ناکام مانده‌اند.

 این استاد دانشگاه افزود: اگر فقر خشکانده شود تروریسم هم پایان می‌یابد. اما متاسفانه سازمان ملل نتوانسته است در این زمینه موفقیت کسب کند و علت آن نیز عدم وجود تعریفی جهان شمول از تروریسم و نهضت‌های آزادیبخش است.

 امین زاده در بخش دیگری از سخنانش در موضوع تبعیض‌های سازمان ملل در پرونده‌های مختلف گفت: در پرونده تهاجم کشورها، سرعت عملی مانند تهاجم عراق علیه کویت نداریم. در حالی که در تجاوز مشابه در حمله عراق به ایران شاهد هشت سال سکوت بودیم.

وی ادامه داد: در موضوع ترور رفیق حریری بلافاصله دادگاه توسط شورای امنیت تشکیل می‌شود در حالی که در ترور بسیاری از روسای کشورها هیچ وقت چنین محکمه‌ای مشابه با لبنان ندیدیم. تشکیل دادگاه در مورد یوگسلاوی و رواندا نیز مورد دیگری است که موارد مشابهی را در جهان داریم مانند مورد روهینگیایی‌ها در میانمار ولی ما شاهد هیچ محکمه‌ای مانند یوگسلاوی و رواندا نیسیتم.

 این استاد حقوق با بیان اینکه سازمان ملل به صورت یکسان به صلح و عدالت نپرداخته است، گفت: در مقدمه منشور ملل متحد در مورد فلسفه وجودی سازمان ملل یعنی نجات دادن از بلای جنگ اشاره شده است و اگر به خوبی اجرا می‌شد بسیاری از این مسائل در هفتاد و پنج سال اتفاق نمی‌افتاد.

امین زاده بیان داشت: هر روز که می‌گذاررد انتظ ملت‌ها از سازمان ملل بیشتر می‌شود و با توجه به چندقطبی شدن جهان می‌توان گفت که صرفا با قطعنامه نمی‌توان به حکمرانی جهانی پرداخت.  قربانیان تروریسم باید به دنبال مطالبه‌گری در مورد استانداردهای دوگانه باشند و از این جهت برگزاری چنین وبینارهایی ارزشمند است.

سازمان ملل متحد هفتاد و پنج سال دوم خود را با یک رنسانس آغاز کند

استاد حقوق بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست با قدردانی از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم اظهار داشت: پس از هفتاد و پنج سال از تاسیس سازمان ملل متحد از احتمال جنگ هسته ای دراوایل دهه ۶۰ تا فروپاشی اتحاد شوروی و تک قطبی شدن جهان در اوایل دهه نود و حملات تروریستی ۲۰۰۱ و اوج یکجانبه گرایی امریکا در چهارسال اخیر به ویژه در بحران کرونا، فراز و نشیب‌های زیادی در برابر سازمان ملل وجود داشته است.

زمانی افزود: شاید لازم باشد سازمان ملل متحد هفتاد و پنج سال دوم خود را با یک رنسانس آغاز کند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: عدالتی که در مقدمه منشور ملل متحد در ۷۵ سال پیش از آن بحث شد انتزاعی نبود و عدالتی مبتنی برحقوق بین الملل بوده و بر برابری زنان و احترام به حقوق بشر و آزادی و تلاش برای تعیین حق سرنوشت و کاستن از فاصله طبقاتی عظیم میان ملت‌ها و کشورها بود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عدالت مورد نظر سازمان ملل متحد در پرتو نهادهایی مانند شورای اقتصادی اجتماعی، شورای قیمومت، دبیرخانه و حتی مجمع عمومی عدالتی اجتماعی نبوده و عدالتی قضایی است.

 زمانی تاکید کرد: در موضوع عدالت قضایی برای قربانیان ترور گام‌های خوبی برداشته شده است از سویی کمیسیون حقوق بشر و نهادهای حقوق بشر و کمیته‌های دهگانه که حق تظلم خواهی در آنها وجود دارد مانند کمیته منع شکنجه و ... تلاش داشته‌اند برای قربانیان ترور حق بر جبران خسارت را تضمین کنند.

وی ادامه داد: در کنار این نهادهای حقوق بشری، شورای اقتصادی و اجتماعی به خصوص بخش مبارزه با جرم تلاش‌های زیادی را برای دسترسی قربانیان ترور به عدالت کیفری برداشته است.

زمانی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که مگر سایر قربانیان تروریسم نباید مورد حمایت سازمان ملل متحد قرار بگیرند؟ چه تقاوتی میان آنها و به ویژه قربانیان در جمهوری اسلامی ایران است که ۱۸ هزار قربانی ترور دارد؟ تفاوت در چیست؟ "

 این استاد دانشگاه ادامه داد: نگاه تبعیض آمیز آمیختگی حقوق با سیاست را به تصویر می‌کشد و به نظر می رسد سازمان ملل متحد رویکردش در حمایت از قربانیان تروریسم را باید اصلاح کند.

خرد جمعی جامعه را همبسته محور می‌کند

 استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی، سخنران بعدی نشست بود که با تبیین مفهوم خرد جمعی گفت: اگر خرد جمعی را می‌توان معادل COMMON SENSE  و یا WISDOM OF CROWD بگیریم. اگر آن را ابزار معرفت شناسی بدانیم. در این صورت مثال‌های متعددی در این زمینه وجود دارد بحث ما استفاده از این خرد جمعی در ساختار سازمان ملل متحد و بررسی روند آن در سازمان ملل است.

این استاد دانشگاه گفت: "در ساختار سازمان ملل و در زمان طراحی در ۱۹۴۵ این بحث مطرح می‌شود که آیا باید به فرد توجه شود یا خرد جمعی؟ به نظر می‌رسد که منشور ملل متحد به هر دو توجه دارد. یعنی هم شواهدی از توجه به فرد داریم، یعنی اصل حاکمیت دولتها که در موارد مختلفی این اصل توجه شده و هم خرد جمعی که به مباحث مختلفی توجه شده است، از جمله در حق مردم در تعیین سرنوشت و روش اداره شورایی در سازمان ملل متحد و کمیسیون های سازمان ملل متحد و اساس ساختار اکوسوک (ECOSOC) در استفاده از سمن‌ها تاکید بر خرد جمعی است.

طاهری ادامه داد: مبنایی که در ایجاد سازمان ملل انتخاب شد در دوران جنگ سرد نتوانست به خوبی عمل کند و این شرایط اجازه نداد که این خرد جمعی در سازمان ملل متحد به خوبی عمل کند. منتها پس از جنگ سرد، مفاهیم حکمرانی جهانی و حکمرانی خوب بوجود می‌آید. در این دوران دیگر بحث حکمرانی جهانی را داریم و استانداردهای حکمرانی جهانی که بی‌رتباط با خرد جمعی نبوده است و پیش فرض‌هایی دارد.

 ظاهری بیان داشت: از جمله پیش فرض‌های متعدد آن در رابطه با خرد جمعی این است که گروه‌های ذینفع را به میدان آورده است.

وی گفت: سه پیش فرض مهم در این باره مطرح است. اولین پیش فرض حکمرانی جهانی این است خرد جمعی جامعه را همبسته محور می‌کند. یعنی به جای رقابت بین ملت‌ها، همبسته محوری بوجود می‌آید که باعث رشد و ارتقا همه می‌شود ولی حداقل تا زمان حاضر این پیش فرض تحقق نیافته بلکه خلاف آن اثبات شده است.

طاهری بیان داشت: دومین پیش فرض برای حکمرانی جهانی این است که مرزهای داخلی و تفکیک ها را بر می‌داریم و با مفهوم شهروندی جهانی مواجه می‌شویم. یعنی جامعه مدنی بین المللی بوجود می‌آید که این هم تحقق نیافته و هیچ علامت و نشانی از نزدیک شدن به این هدف دیده نمی‌شود. سومین پیش فرض در مورد حکمرانی، توسعه و توسعه گرایی است یعنی اینکه خرد جمعی جهانی منجر به توسعه می‌شود ولی متاسفانه این پیش‌فرض هم تحقق نیافته است بلکه هیچ نشانه‌ای از آن نیست.

 ظاهری گفت: در طراحی ساختاری سازمان ملل متحد، منشور ملل متحد، در ابتدا نه تکیه‌ای بر خرد جمعی داشت و نه تکیه‌ای بر فرد. ولی روندها تا جنگ سرد، عملا خرد جمعی را از بین برد. ولی بعد از جنگ سرد در نقطه تئوریک به بلوغ رسید و بعد از جنگ سرد و عملیاتی شدن حکمرانی جهانی تا زمان حاضر با استانداردها و پیش فرض های آن فاصله زیادی دارد.

سازمان ملل همچنان در نظم ۱۹۴۵ باقیمانده است

کورتیس دابلر وکیل و حقوقدان بین المللی نیز در ابتدای سخنان خود در این نشست گفت: سازمان ملل تنها سازمانی است که فراگیر بوده و هر کشوری می‌تواند در آن عضو شود اما برخی نقایص در ۷۵ سال گذشته در سازمان ملل وجود داشته است.

وی گفت: اولین و مهمترین نقص این است که بر نظم جهانی ۱۹۴۵ مبتنی شده است. صلح و امنیت در جهان از اهداف سازمان ملل بوده و اولین راه آن از طریق شورای امنیت بوده است اما هیچ نماینده‌ای از آفریقا در آن نیست بنابراین مهمترین دلیل عقب افتادگی سازمان ملل در این است که همچنان در نظم ۱۹۴۵ باقیمانده است.

حقوقدان آمریکایی بیان داشت: دومین علت نقص در سازمان ملل این است که در منشور ملل متحد، توسعه بیان شده، اما توسعه به معنای توسعه تعداد محدودی از کشورها نیست بلکه ایجاد برابری در جهان است. در حالی که آفریقایی‌ها کمتر توسعه یافته هستند و  فاصله‌ای وجود دارد و کمک‌های توسعه‌ای بیشتر به کشورهایی مانند ایتالیا داده شده است.

دابلر افزود: سومین و آخرین و مهمترین مساله این است که سازمان ملل مانند دولتی است که قانون اساسی خود را نقض می‌کند. در یک مورد سازمان ملل به دنبال انتخاب مدیری برای یونیسف بود اما با وجود چندین کاندیدای مناسب، فردی که مورد نظر آمریکا بود، انتخاب شد.

سازمان ملل نیازمند یک سازوکار بزرگ‌تر و جهانی است

غلام رسول دهلوی مدیر موسسه کلمه‌ای برای صلح، سخنران بعدی نشست اظهار داشت: سازمان ملل نیازمند یک سازوکار بزرگ‌تر و جهانی است که بتواند به همه ما کمک کند با آفت تروریسم مبارزه کنیم.

فعال حقوق بشر گفت: "از ۱۹۸۹ به بعد، تروریسم آزادی و حقوق بشر را در دره کشمیر تحت تاثیر قرار داده است. اعمال تروریستی، معیشت مردم را نیز دچار مشکل کرده است مثل کشاورزی، توریسم، صنایع دستی. اکنون در سالگرد هفتاد و پنج سالگی سازمان ملل، این نهاد باید به این وضعیت توجه کند. نه تنها باید نقش خود برای حفاظت از حقوق بشر ایفا نماید، بلکه باید به همه قربانیان تروریسم  توجه کند.

دهلوی گفت: این خیلی مهم است که حقیقت را از داستان جدا کنیم و واقعیت را از دروغ. برای سازمان ملل مهم‌تر است که باید از حق بر دانستن حقیقت محافظت کند گاهی نهادهای سازمان‌های ملل گزارش‌هایی بر مبنای اطلاعاتی نادرست ارائه می‌دهند و اطلاعات درست و واقعی را نادیده می‌گیرند و در نتیجه برنامه ضد تروریسم سازمان ملل نیز به این شکل تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

سیاست زدگی باعث کاهش اعتبار سازمان ملل می‌شود

 دکتر نژندی منش استاد حقوق بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی آخرین سخنران این نشست بود در سخنانی گفت: در مورد تروریسم و استانداردهای دوگانه باید بگویم که جلب اعتماد عمومی و برخورد یک نهاد اگر بر اعتماد عمومی تاثیر منفی داشته باشد، عملکرد آن سازمان ضعیف می‌شود. سازمان ملل متحد نیز باید اعتماد اعضای خودش و اعتماد ملل متحد را جلب کند. ما مردم ملل متحد در قالب جامعه بین المللی و جامعه مدنی جهانی هستیم. مکانیزم های نظارتی بر عملکردهای سازمان ملل متحد قویتر شده البته مکانیزهای غیررسمی.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: "تروریسم خوب و بد نداریم و تعبیر نادرستی است. تروریسم علیه هرکسی و با مشارکت هر کسی محکوم است و دشمن مشترک بشریت باید قلمداد شود. جامعه بین المللی باید نقش خود را ایفا کند.

وی تاکید کرد: برخی از کشورهایی که در مبارزه با تروریسم هستند، عملکرد سازمان ملل متحد را دوگانه و تبعیض آمیز می‌بینند. یکی از ارکان سازمان ملل، شورای امنیت است. درست است که یک رکن سیاسی است اما نباید سیاست زده شود. سیاست زدگی باعث کاهش اعتبار سازمان ملل می‌شود. "

نژندی منش گفت:  تا سازمان‌ها نوعی استاندارد دوگانه دارند نمی‌توانیم تروریسم را متوقف کنیم. شورای حقوق بشر نیز چندین کمیته حقیقت یاب برای میانمار و ... تشکیل داده اما آیا کمیته‌ای برای اقدامات نظامیان آمریکا در افغانستان و ...  تشکیل شده است؟ آیا در مورد سایت مخفی سیا در تایلند تشکیل شده است؟ گزارش‌هایی که در مورد سوریه تهیه شده متمرکز بر دولت است اما بسیاری از نقض حقوق بشر توسط گروه‌های غیردولتی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: جنایات جنگی ارتکابی در یمن و مسئولیت اروپایی، نوعی برخورد گزینشی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها میانمار دانشگاه علامه طباطبایی سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا تایلند عراق آنتونیو گوترش تروریسم یمن شورای عالی امنیت ملی سوریه قانون اساسی حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار دانشگاه علامه طباطبایی سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا تایلند عراق آنتونیو گوترش تروریسم یمن شورای عالی امنیت ملی سوریه قانون اساسی حقوق بشر میانمار دانشگاه علامه طباطبایی سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا تایلند عراق آنتونیو گوترش تروریسم یمن شورای عالی امنیت ملی سوریه قانون اساسی حقوق بشر اخبار کنکور دانشگاه علامه طباطبایی قربانیان تروریسم سازمان ملل متحد هفتاد و پنج سال منشور ملل متحد استاد دانشگاه حکمرانی جهانی سازمان ملل سازمان ملل ملل متحد بین المللی استاد حقوق امین زاده حقوق بشر خرد جمعی حقوق بین جنگ سرد پیش فرض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست




به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: گزارش سازمان ملل تاکید می‌کند که برای اجرای کامل طرح واکنش بشردوستانه سوریه در مجموع ۴.۰۷ میلیارد دلار نیاز است. این مبلغ جهت برآورده‌سازی نیاز‌های فوری ۱۰.۸ میلیون فرد آسیب‌پذیر از میان این ۱۶.۷ میلیون نفر، مورد نیاز است.
وی گفت: ارائه کمک‌های فوری بسیار مهم است، با این حال، این یک راه حل پایدار در دراز مدت نیست. تلاش‌ها باید بر بازسازی زیرساخت‌های حیاتی، ایجاد شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی و پیشبرد روند سیاسی متمرکز شود.
ایروانی تاکید کرد: متأسفانه ایالات متحده و متحدانش تصمیم گرفته‌اند چشمان خود را بر وضعیت انسانی ببندند و به برنامه سیاسی خود در سوریه ادامه دهند. آنها از تحریم‌ها به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافی استفاده می‌کنند که از طریق مجاری نظامی یا دیپلماتیک نتوانسته‌اند به آن دست یابند.
سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: همچنین، آنها تلاش‌های مذبوحانه‌ای مانند سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه و ممانعت از بازگشت آوارگان انجام دادند. چنین اقدامات غیرقانونی تنها می‌تواند به طولانی‌تر شدن بحران و تشدید رنجی که مردم سوریه متحمل شده‌اند کمک کند.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه است. تداوم چنین اقدامات غیرانسانی حقوق اولیه بشری مردم سوریه را نقض می‌کند، کل جمعیت سوریه را مجازات می‌کند و وضعیت اسفبار آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را تشدید می‌کند.
ایروانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه به دلیل همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های بین‌المللی، که تسهیلات ضروری برای امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده از بحران را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کند. هر مکانیسم کمکی باید با هماهنگی نزدیک با دولت سوریه اجرا شود و نهایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حملات تروریستی بزدلانه رژیم اسرائیل در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را به شدت محکوم می‌کند.

ایروانی افزود: رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، به‌ویژه ماده ۲ (۴) منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شد. این نقض فاحش نیز نقض مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی بود. ما همچنین اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوم می‌کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد به حل این بحران از طریق راه حل سیاسی است. ایران به حمایت از یک فرآیند سیاسی که به‌صورت واقعی تحت رهبری و مالکیت سوریه و با تسهیل سازمان ملل، و همچنین کمک به مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان، قرار دارد ادامه خواهد داد.

ایروانی تاکید کرد: ما به حمایت خود از تلاش‌های آقای پدرسون، فرستاده ویژه، برای از سرگیری جلسات کمیته قانون اساسی به عنوان مکانیزمی مؤثر برای پیشبرد روند سیاسی ادامه می‌دهیم.

سفیر ایران در سازمان ملل اضافه کرد: احیای تمامیت ارضی سوریه مستلزم تلاش‌های بی‌وقفه برای مبارزه مداوم با تمامی گروه‌های تروریستی است. در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت و کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: با این حال، ضروری است که حفاظت از غیرنظامیان در طول تلاش‌های ضد تروریسم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ایروانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درخواست خود را برای خروج فوری تمامی نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تکرار می‌کند. ادامه حضور غیرقانونی نیرو‌های آمریکایی در سوریه نه تنها حاکمیت و خاک سوریه را نقض می‌کند، بلکه منشأ اصلی بی‌ثباتی وناامنی در این کشور است و تنها فضا را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند تا موقعیت خود را مستحکم نموده و جنایات بیشتری مرتکب شوند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: همراه با شرکای خود در فرایند آستانه، جمهوری اسلامی ایران متعهد به کار در جهت عادی‌سازی شرایط به صورت طولانی‌مدت و پایدار در داخل و اطراف سوریه است. همچنین بسیار مهم است که تمام تلاش ممکن را برای تسهیل بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان سوری به وطن خود و رفع نیاز‌های بشردوستانه آنها انجام دهیم.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: در پایان، تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فوراً جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف نموده، آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند