Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، امسال استفاده از سیستم سرمایشی یا کولر تاکسی‌ ها در فصل تابستان، دارای دستورالعمل اجرایی خاص‌تری نسبت به سال‌های گذشته بود. حال باتوجه به کاهش دمای هوا و تشدید شیوع ویروس کرونا، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از تهیه دستورالعمل دیگری برای استفاده از سیستم گرمایشی یا بخاری تاکسی‌ ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، از برگزاری جلسه امروز این سازمان با متخصصان و کارشناسان سلامت و بهداشت درباره اقدامات اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا در ناوگان تاکسیرانی، خبر داد و افزود: موضوع مهم دیگر که پس از استفاده همه سرنشینان خودرو از ماسک، دنبال می‌شود و رعایت آن برای همه رانندگان ضروری است، تعویض و جریان داشتن هوا داخل تاکسی است.

وی با بیان اینکه هوای داخل خودرو باید به صورت مداوم جابه‌جا شود، بیان کرد: به بیانی دیگر به علت حضور مسافر باید هوا داخل خودرو جریان داشته باشد. همچنین به میزانی که تهویه هوای داخل خودرو اتفاق افتد باید پنجره‌ها باز باشد.

قنادان ضمن اشاره به سردی هوا، گفت: شرط نخست استفاده از سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو در دوران کرونایی باز بودن پنجره‌ها است. سپس قراردادن حالت سیستم گرمایشی یا سرمایشی روی تهویه خارجی است. تهویه داخلی سبب چرخش هوای داخل کابین تاکسی می‌شود و تهویه خارجی هوای خارج از تاکسی را به خودرو وارد می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پایان بیان کرد: باتوجه به اینکه درجه حرارت هوا به میزانی سرد نشده که بخاری خودرو روشن شود، استفاده از تهویه خارجی ضروری نیست. اما باز بودن پنجره‌های خودرو برای تمامی تاکسی‌ها ضروری و اجبار است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا تاکسیرانی تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه لپ تاپ گیمینگ خود را خنک نگه داریم؟

حتی بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم ممکن است داغ کنند، به خصوص مدل‌های باریک‌تر که طراحی جمع‌وجور را به توانایی خنک‌کنندگی قوی‌تر ترجیح می‌دهند. این سبک طراحی اغلب در طول کارهای سنگینی مانند بازی کردن منجر به تولید حرارت قابل توجهی می‌شود. سیستم خنک‌کننده ناکافی، جریان هوای محدود و تجمع گرد و غبار، مشکلات گرم شدن بیش از حد را تشدید می‌کند.

دلایل مشکلات خنک‌کننده لپ تاپ های گیمینگ

به گزارش گجت نیوز، اگر به دنبال جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ خود هستید، اولین قدم شناسایی دلایل اصلی داغ شدن است. چندین عامل می‌توانند باعث داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ شما در حین بازی یا سایر کارهای با منابع زیاد شوند:

جریان هوای ناکافی: جریان هوای ضعیف اطراف لپ‌تاپ می‌تواند باعث تجمع گرما شود. مطمئن شوید فضای کافی برای تهویه مناسب در اطراف لپ‌تاپ وجود دارد.
مرتبط: دمای اتاق: کار با لپ‌تاپ در محیط گرم می‌تواند مشکلات گرم شدن بیش از حد را تشدید کند. سعی کنید فضای بازی خود را خنک و تهویه مناسب نگه دارید. سیستم خنک کننده ناکافی: اگر سیستم خنک کننده لپ‌تاپ شما، شامل فن‌ها و هیت‌سینک‌ها به درستی کار نکند، ممکن است در دفع موثر گرما دچار مشکل شود. محدودیت‌های سخت‌افزاری: برخی لپ‌تاپ‌ها ممکن است دارای اجزای سخت‌افزاری باشند که برای انجام کارهای سنگین طراحی نشده‌اند و این منجر به گرم شدن بیش از حد تحت فشار می‌شود. تجمع گرد و غبار: انباشت گرد و غبار و آلودگی در فن‌ها و دریچه‌های خنک کننده لپ‌تاپ می‌تواند جریان هوا را مسدود کرده و باعث گرم شدن بیش از حد شود. اورکلاک (Overclocking): اورکلاک کردن CPU یا GPU لپ‌تاپ فراتر از محدودیت‌های توصیه شده می‌تواند باعث ایجاد گرمای بیش از حد و در نتیجه مشکلات گرم شدن بیش از حد شود.

پس از شناسایی دلیل گرم شدن بیش از حد لپ‌تاپ، می‌توانید اقدامات مناسب برای رفع مشکل و جلوگیری از گرم شدن بیشتر انجام دهید. این موارد ممکن است شامل تمیز کردن سیستم خنک کننده، بهینه سازی تنظیمات سیستم، بهبود جریان هوا یا تنظیم عادات استفاده برای کاهش تولید گرما باشد.

چگونه جلوی داغ شدن بیش از حد لپ تاپ گیمینگ را بگیریم

در ادامه به برخی اقداماتی که می‌توانید انجام دهید اشاره شده است.

لپ تاپ را روی میز بگذارید

ساده‌ترین راه برای خنک نگه‌داشتن لپ‌تاپ هنگام بازی، قرار دادن آن روی میز یا یک سطح صاف و محکم است. با قرار دادن لپ‌تاپ روی میز، هوای خنک می‌تواند به‌طور آزادانه در اطراف آن جریان پیدا کند و به خنک‌ شدن موثر آن کمک کند.

مطمئن شوید که میز یا سطح مورد نظر خیلی نزدیک به دیوار یا سایر وسایل نباشد، زیرا این امر می‌تواند جریان هوا را مسدود کند. همچنین استفاده از استند لپ‌تاپ برای بلند کردن دستگاه، جریان هوا را در زیر آن بیشتر می‌کند.

اگر ترجیح می‌دهید روی مبل بازی کنید، میزهای مخصوص لپ‌تاپ روی مبل (Lap Desk) می‌توانند جایگزین مناسبی باشند. گرچه ایده‌آل نیستند، اما در مقایسه با استفاده مستقیم از لپ‌تاپ روی سطوح نرم‌تر مثل قرار دادن دستگاه روی پا، به جریان بهتر هوا کمک می‌کنند.

لپ تاپ خود را تمیز نگه دارید

غبار و آلودگی می‌توانند دریچه‌های تهویه و فن‌ها را مسدود کنند و جریان هوا را کاهش دهند؛ بنابراین تمیز نگه داشتن لپ‌تاپ و محیط اطراف آن بسیار مهم است. برای تمیز کردن لپ‌تاپ، توصیه می‌شود از یک قوطی هوای فشرده و یک پارچه مرطوب برای پاکسازی دقیق دریچه‌ها و فن‌ها و پاک کردن هرگونه گرد و غبار یا آلودگی استفاده کنید.

باز کردن قسمت زیرین لپ‌تاپ به شما دسترسی بهتری به قسمت‌های داخلی، از جمله فن‌های خنک‌کننده می‌دهد، اما اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید، به شدت توصیه می‌شود به دفترچه راهنمای لپ‌تاپ خود مراجعه کنید.

برای تمیز کردن صفحه‌کلید نیز می‌توانید از هوای فشرده استفاده کنید و هرگونه آلودگی بین یا زیر کلیدها را از بین ببرید. فقط مطمئن شوید از پارچه کاملاً خیس استفاده نمی‌کنید، زیرا می‌تواند به دستگاه شما آسیب برساند.

یک پد خنک‌کننده خوب بخرید

پد خنک‌کننده لپ‌تاپ یک وسیله جانبی مفید است که برای خنک کردن لپ‌تاپ شما در حین بازی کردن طراحی شده است. این پدهای خنک کننده را می‌توان زیر لپ تاپ گیمینگ خود قرار داده یا به‌طور مستقیم به لپ‌تاپ یا استند لپ‌تاپ وصل کرد.

اکثر پد‌های خنک‌کننده لپ‌تاپ با پورت USB کار می‌کنند و با استفاده ار یک یا چند فن، هوای خنک را به سمت بدنه لپ‌تاپ شما می‌دمند و به خنک‌کنندگی فن‌های داخلی لپ‌تاپ شما کمک می‌کنند. در صورت استفاده همزمان با اتاقی که تهویه مناسبی دارد، یک پد خنک‌کننده می‌تواند به طور مؤثر دمای لپ تاپ گیمینگ شما را کاهش دهد.

تعویض خمیر حرارتی یا پد

اگر لپ‌تاپ شما با مشکلات داغ شدن بیش از حد مواجه است، احتمالا به تعویض خمیر سیلیکون (thermal paste) یا پدهای حرارتی (thermal pads) نیاز داشته باشید. خمیر سیلیکون ماده‌ای است که به انتقال گرما از پردازنده کمک می‌کند.

به‌طور مشابه، پدهای حرارتی برای خنک کردن سایر قسمت‌های مادربرد مانند حافظه و رگولاتورهای برق استفاده می‌شوند. این مواد می‌توانند با گذشت زمان کیفیت خود را از دست داده و در دفع گرما کم‌ اثر‌تر شوند و در نتیجه منجر به مشکلات داغ شدن بیش از حد شوند.

به‌طور معمول، تعویض خمیر سیلیکون بعد از چندین سال استفاده مورد نیاز است، بنابراین دغدغه فوری به شمار نمی‌رود. با این حال، اگر خرید یک لپ‌تاپ جدید امکان پذیر نیست، تعویض خمیر سیلیکون ارزش بررسی دارد.

توجه داشته باشید که تعویض خمیر سیلیکون فرآیند ظریفی است که نیازمند توجه دقیق به دستورالعمل‌ها برای اطمینان از اعمال و عملکرد صحیح است.

تنظیمات گرافیکی را تغییر دهید

کاهش تنظیمات گرافیک و فریم بر ثانیه (fps) در یک بازی می‌تواند به کاهش فشار روی سخت‌افزار لپ‌تاپ شما کمک کند. تنظیمات بالای گرافیک و fps باعث فشار روی پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) شده و گرمای بیشتری تولید می‌کند، بنابراین پایین آوردن آن‌ها می‌تواند مفید باشد.

بازی‌هایی مانند بازی‌های استراتژیک جنگی و شوترهای پر‌سرعت به‌طور خاص منابع لپ‌تاپ شما را تحت فشار قرار می‌دهند. اکثر توسعه‌دهندگان بازی، مشخصات توصیه‌شده‌ی لپ‌تاپ را ارائه می‌دهند. اگر لپ‌تاپ شما پایین‌تر از این توصیه‌ها قرار می‌گیرد، کاهش تنظیماتی مانند کیفیت گرافیک و خاموش کردن ویژگی‌هایی مانند Anti-aliasing می‌تواند به کاهش تولید گرما و بهبود عملکرد کمک کند.

تهویه مناسب را تضمین کنید

یکی از راه‌های مؤثر برای حفظ دمای لپ تاپ در طول جلسات بازی، اطمینان از خنک بودن و تهویه مناسب اتاق است. این موضوع بسیار مهم است، زیرا یک اتاق گرم به ناچار منجر به داغ شدن لپ‌تاپ می‌شود. لپ‌تاپ‌ها مانند تمام دستگاه‌های الکترونیکی برای خنک‌کننده‌ی مؤثر به هوای تازه نیاز دارند. بنابراین، تهویه مناسب اتاق با باز کردن پنجره‌ها و استفاده از فن برای گردش هوا ضروری است.

قرار دادن لپ‌تاپ در نزدیکی واحد تهویه مطبوع می‌تواند گردش هوای خنک را برای اجزای سخت‌افزاری آن فراهم کند. با این حال، اگر به سیستم تهویه مطبوع دسترسی ندارید، توصیه می‌شود از استفاده از لپ‌تاپ در اتاق‌های تنگ و با تهویه ضعیف خودداری کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • چگونه لپ تاپ گیمینگ خود را خنک نگه داریم؟
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • اوضاع رژیم اسرائیل؛جنگ از بیرون و هرج‌ و مرج از داخل
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • ۲۵۰ ون تاکسی در حال سرویس‌رسانی به مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟