Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، در مصاحبه اخیر خود با هفته‌نامه مصری «الاهرام» روسیه را مهره‌ای کلیدی در حل مناقشاتشان با جمهوری آذربایجان برشمرد.

سرکیسیان در این مصاحبه روسیه را «میانجی مورد اعتماد و فعال در حل اختلافات در منطقه قره‌باغ» دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی دیگر از مصاحبه این مقام ارشد ارمنستان با انتقاد از ارتش جمهوری آذربایجان و ادعای نقض آتش‌بس از سوی آنان، گفت: «روسیه میانجی قابل اعتماد و اتکای ما در زمینه حل اختلافات قره‌باغ است. برقراری آتش‌بس با حضور مهره‌ای کلیدی مانند روسیه در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) اقدامی به‌جا و مناسب بود.»

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناگورنو قره باغ جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه تنش‌های منطقه به نفع هیچ یک از طرفین نیست، خواستار کاهش فوری تنش‌ها شد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین خواستار کاهش فوری تنش‌ها در غرب آسیا شد و از همه طرفین در منطقه خواست خویشتن‌داری نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، او در یک نشست خبری گفت: «ما (با طرفین) در گفت‌وگو بوده و درباره لزوم کاهش فوری تنش‌ها صحبت می‌کنیم. از همه طرفین در منطقه می‌خواهیم در این وضعیت خویشتن‌داری معقولی به خرج دهند.»

سخنگوی کرملین با بیان اینکه تداوم مناقشات در غرب آسیا به نفع هیچ یک از طرفین منطقه نیست، گفت: تماس‌های روسیه با ایران و اسرائیل دراین‌رابطه سازنده بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه از حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر داد. این حمله در پاسخ به حمله پیش‌دستانه این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه انجام شد؛ حمله‌ای که شهادت هفت مستشار نظامی ایران را به دنبال داشت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی