Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@21:21:35 GMT

جهان باید یکجانبه‌گرایی و زورگویی را رد کند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۹۴۷۱

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۴ اکتبر همزمان با سالروز تاسیس سازمان ملل متحد در صفحه توئیترش اعلام کرد: ۷۵ سال پیش سازمان ملل متحد با آرمان مشترک ساخت دنیایی بهتر بر مبنای چندجانبه‌گرایی و همکاری متولد شد.

در این توئیت آمده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای موسس، سابقه‌ای ثابت‌ شده از تعهد به اهداف منشور ملل متحد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه عنوان کرده است: روز ملل متحد یادآور آن است که جهان باید یکجانبه‌گرایی و زورگویی را رد کند.

به گزارش فازس، در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۵ منشور ملل متحد به امضای ۵۰ کشور رسید و سازمان ملل متحد رسماً تشکیل شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد وزارت امور خارجه ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

کد خبر 6084886 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان