Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال آزمایش سامانه  موشکی «اس-۴۰۰» توسط ترکیه و ابراز نگرانی آمریکا، یک مقام ارشد دولت ترکیه شنبه‌شب واکنش نشان داد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «شبنم اکتاپ» سخنگوی وزارت دفاع ترکیه در این زمینه گفت: «هدف ترکیه ناراحت کردن کسی نیست، بلکه اطمینان از امنیت شهروندان ترکیه‌ای است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت که  آزمایش اس-۴۰۰ بخشی از فرایند طبیعی از سوی ترکیه است و  این سامانه روسی با سامانه ای دفاع هوایی ناتو ادغام نخواهند شد.

این در حالی است که «جاناتان هافمن» سخنگوی ارشد پنتاگون در پی انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال آزمایش سامانه‌ اس-۴۰۰ توسط روسیه، ضمن محکوم کردن چنین اقدامی گفت: «ما مخالف اقدام ترکیه در خرید این سامانه هستیم و عمیقاً نگران گزارش‌هایی مبنی بر اقدام ترکیه در راه‌اندازی این سامانه هستیم. این سامانه‌ها نباید فعال شوند. چنین اقدامی پیامدهای خطرناکی برای روابط امنیتی به همراه خواهد داشت. (حضور) ترکیه قبلاً از برنامه اف-۳۵ به حالت تعلیق درآمده است و اس-۴۰۰ همچنان مانعی برای پیشرفت‌ها در دیگر حوزه‌های موجود در روابط دوجانبه (آمریکا و ترکیه) محسوب می‌شود.»

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز شنبه بار دیگر تأکید کرد که آنکارا به آزمایش و آماده‌سازی سامانه دفاع هوایی «اس-۴۰۰ روسیه» ادامه می‌دهد.

آکار ضمن ابراز آمادگی آنکارا برای استقرار سامانه‌های موشکی ضدهواپیمای اس-۴۰۰ روسیه گفت: «ما همچنان به آزمایش و آماده‌سازی سامانه‌های خریداری شده [اس-۴۰۰] طبق برنامه ادامه می‌دهیم.»

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه آنکارا فرانسه روسیه اس400 اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاهِ استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایت یگان مربوطه و شخصی مأمور پلیس از وی در توهین و بکاربردن الفاظ نامناسب در حین اجرای ماموریت تامین امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است.

مرکز اطلاع رسانی فراجا تاکید کرد: تلاش پلیس در محیط‌های ورزشی صرفا تامین امنیت تمامی عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است. همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورین پلیس در حین انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد
  • شکایت فرماندهِ فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه