Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@23:32:27 GMT

ترامپ یا بایدن؟!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۹۵۲۸

ترامپ یا بایدن؟!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در یادداشتی به بررسی انتخابات آمریکا و برخی اظهارنظرها در خصوص پیروزی دو نامزد حزب جمهوری خواه و دموکرات این انتخابات پرداخت.

متن یادداشت نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه به شرح زیر است:

برای ملت ما دموکرات و جمهوری خواه تفاوت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ملت ایران حفظ دین و ارزش های الهی و انقلابی مهم است. 

بیش از چهل سال است که امریکا قدرت نفوذ خود در ایران را از دست داده است. از همان روز های نخست شکل گیری نظام اسلامی در ایران، تلاش امریکا برای نابودی جمهوری اسلامی ایران و بازگشت ایران به دوران قبل از انقلاب و سلطه ی مجدد استکبار جهانی بر کشورمان آغاز شد. 

در همه این سال ها و در دوران هر رئیس جمهور امریکا از جمهوری خواه و دموکرات، فشارهای گوناگونی را بر نظام و ملت ایران وارد کردند تا به آرزوهای شوم خود دست یابند؛ ولی شکست خوردند.

در دوران کارتر، قطعنامه های بسیاری را علیه کشورمان تصویب کردند، تحریم های اقتصادی ای علیه ایران وضع نمودند، پول ها و طلاهای ایران را که نزد بانک های امریکا بود بلوکه کردند، به طبس حمله نظامی نمودند، کودتای نقاب را طراحی کردند.

در عصر ریگان، تحریم های بازرگانی و تجاری را علیه کشورمان اعلام کردند، کشورهای دنیا را از فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ایران منع نمودند، ‌کشورمان را در لیست کشورهای حامی تروریست قرار دادند، به کشتی ایران اجر و ناوچه های جوشن و سهند حمله کردند، هواپیمای مسافربری ایرباس را با موشک زدند و برای کشتن ملت ایران سلاح شیمیایی در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند.

در دوران کلینتون، تحریم های سخت تری با هدف جلوگیری از سرمایه گذاری ایران در صنعت نفت و گاز وضع کردند، صادرات ایران را با مشکلاتی مواجه نمودند، بیست میلیون دلار در اختیار مخالفان نظام قرار دادند و تلاش گسترده ای را برای بر هم زدن نظم مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشورها آغاز کردند.

در دوران بوش پدر و پسر، تحریم ها را تشدید کردند، ایران را در فهرست سیاه قرار دادند، برخی از بانک ها و شرکت های ایرانی را در لیست تحریم  قرار دادند و ایران را محور شرارت خواندند.

در عصر اوباما، از کشورهای جهان خواسته شد تا سریع به سوی تحریم های جدید ایران حرکت کنند، با تحریم های پیشنهادی، به دنبال انزوای ایران بودند، در فتنه سال ۱۳۸۸ از فتنه گران علیه نظام حمایت کردند، و دانشمندان هسته ای کشورمان را ترور کردند.

در دوران ترامپ شدیدترین تحریم ها با عنوان فشار حداکثری اعمال شد ، غذا و دارو را هم تحریم کردند، مخالفان جمهوری اسلامی را حمایت و سازماندهی کردند، وترامپ شخصا دستور ترور سردار سلیمانی ؛ فرمانده سپاه قدس را صادر کرد.

همه این تلاش ها برای انزوای ایران و یا براندازی ایران شکل پذیرفت. اما هر چه تحریم ها شدیدتر و دشمنی های امریکا جدی تر شد، جمهوری اسلامی ایران به برکت ایمان و اراده قوی خود، قدرتمند تر شد و امریکا در همه عرصه ها شکست خورد. 

امریکا به دنبال سلطه سیاسی، نظامی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی بر ایران بود و برای رسیدن به این هدف تمام توان خود را به کار گرفت، ولی راه به جایی نبرد.

هاوارد تیچر؛ عضو شورای امنیت ملی امریکا در عصر ریگان می گوید: آمریکا برای صدام کاری کرد که تا آن روز برای هیچ یک از نزدیک ترین متحدان خود نکرده بود.

همه این حمایت برای شکستن ملت ایران بود. امریکا در عرصه جنگ نظامی، سیاسی، امنیتی و در شبیخون فرهنگی علیه ملت ما سنگ تمام گذاشت و هرگز به هدف نرسید.

هیلاری کلینتون؛ وزیر خارجه اوباما می گوید: دولت امریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان ( فتنه گران سال ۱۳۸۸ ) کرد.

همه این تلاش ها بر اساس نگاه ادوارد شرلی؛ نظریه پرداز امریکایی، برای ایجاد یک تغییر بنیادین در سیاست های ایران و تهی کردن ایران از عقاید اسلامی و انقلابی بوده است؛ هدفی که هرگز امریکا به آن دست نیافت و بر عکس روز به روز امریکا را منزوی تر و ایران را قدرتمندتر کرد.

والرشتاین؛ واضع نظریه نظام جهانی معتقد است که نظام سرمایه داری فعلی بقاء نخواهد داشت و از بین خواهد رفت.

پروفسور نیکلاس اونف؛ بنیانگذار مکتب سازه انگاری و استاد روابط بین الملل دانشگاه فلوریدا می گوید: پیش بینی من این است که نظام اقتصادی سرمایه داری در ۱۵ سال آینده یا مضمحل می شود یا به شدت ضعیف می شود.

استفن والت؛ نظریه پرداز امریکایی و از واضعان مکتب رئالیسم تدافعی در روابط بین الملل معتقد به افول امریکاست. او این روند را افول موریانه وار می نامد؛ افولی که به واسطه ضعف های ساختاری و بنیادی در اقتصاد امریکا ایجاد شده و تدریجا شالوده خود را می بلعد.

برخی به ظواهر نگاه می کنند و می گویند امریکا پول دارد، ابزار نظامی دارد، امکانات رسانه ای دارد، قدرت اتمی دارد، علم و فناوری دارد، تکنولوژی دارد؛ اما باید بدانند این ها قدرت سخت افزاری است؛ منتها در مقابله جهانی، حرف اول را قدرت نرم افزاری می زند و امریکا در این موضوع ضعیف است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ ایران نماینده ولی فقیه سپاه حجت الاسلام شیرازی بایدن آمریکا انتخابات سردار سلیمانی قرار دادند ملت ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به حمله ایران به اسرائیل

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: ایران جرات حمله به اسرائیل را داشت تنها به این دلیل که ضعف آمریکا در دولت جو بایدن را می‌بیند. 

به گزارش فاکس نیوز، این سیاستمدار تاکید کرد که اگر او در قدرت بود هیچ یک از این اتفاقات نمی‌افتاد.

ترامپ بامداد یکشنبه هنگام سخنرانی در جمع هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا مدعی شد: حمله ایران به اسرائیل با این واقعیت عجین است که ایالات متحده تحت رهبری بایدن ضعف خود را به جهانیان نشان می‌دهد - در عین حال، اگر دولت ترامپ در قدرت بود، تهران هرگز جرات چنین اقدامی را نداشت. 

فاکس نیوز به نقل از ترامپ گفت: این به این دلیل است که ما ضعف بزرگی از خود نشان می‌دهیم. ضعفی که ما نشان می‌دهیم باورنکردنی است و اگر ما در قدرت بودیم هیچ یک از اینها اتفاق نمی‌افتاد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • چرا "بایدن" نمی خواهد ایران و اسرائیل درگیر جنگ شوند؟
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • واکنش بایدن به حمله ایران به اسرائیل