Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌‌الله حیدری با بیان اینکه مهدویت یک عنصر و محور مشترک میان امت اسلامی است گفت: همانطور که کعبه، قرآن و پیغمبر اکرم (ص) را داریم، باید بدانیم امت اسلامی بدون وحدت هرگز نمی‌تواند به اهداف عالیه خود دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله محسن حیدری» عصر امروز (شنبه 3 آبان) در جمع مدیران استانی، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک 1182 سال از آغاز زعامت حضرت ولی‌عصر (عج) و هفته وحدت اظهار کرد: باید در خصوص حضرت ولی‌عصر (عج) و مساله مهدویت نگاه تازه‌ای داشته باشیم از این جهت که ما علاوه بر قرآن، پیامبر (ص) و کعبه و سایر مشترکاتی که برای وحدت اسلامی مطرح می‌شود باید بحث مهدویت را نیز یک عنصر مشترک بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بحث مهدویت مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است و تنها مختص شیعه نیست و حتی وهابیون و سلفیون نیز وقتی به مساله مهدویت می‌رسند دست تسلیم بلند می‌کنند و می‌گویند هر کس مهدویت را قبول نداشته باشد خارج از اسلام است.

 

وی اضافه کرد: احادیث مربوط به مهدویت متواترترین احادیث است و ما درباره هیچ موضوعی در اسلام همچون توحید، نبوت، امامت، معاد، نماز، روزه و ... به اندازه مهدویت حدیث نداریم.

 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: حدود 2 هزار حدیث در مورد مهدویت وجود دارد که 400 حدیث از سوی اهل سنت بیان شده و بیش از یک‌هزار و 600 حدیث از طریق شیعه رسیده و این ویژگی مخصوص مهدویت است و هیچ کس تاکنون در طول تاریخ اسلام نتوانسته در رابطه با مهدویت حرف دیگری بزند.

 

وی ابراز کرد: در قالب برخی جزئیات مهدویت میان اهل سنت اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی اینکه امام عصر (عج) قطعا در آخرالزمان خواهد آمد مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است، بنابراین ما بحث مهدویت را باید به عنوان محور مشترک همه امت اسلامی بدانیم.

 

آیت‌الله حیدری عنوان کرد: همانطور که کعبه، قرآن و پیغمبر اکرم (ص) را داریم، باید بدانیم امت اسلامی بدون وحدت هرگز نمی‌تواند به اهداف عالیه خود دست یابد و این یک امر عقلایی است که علاوه بر توصیه‌های اکید قرآن و پیغمبر (ص) عملا عقلای عالم و اسلام پیشگام وحدت بودند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در رابطه با اصالت و حقیقت و آخرت اختلافات عقیدتی با برادران اهل سنت داریم ولی نسبت به برخورد مسلمانان با هم قطعا با هم برادریم و یکی هستیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: ایشان به عنوان پرچمدار امت اسلامی هر وقت شاکله و انحرافی در امت اسلامی ایجاد می‌شود محکم، صریح و شفاف جلوی انحرافات را می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص اهانت‌های اخیری که به رئیس جمهور شده فرمودند که اهانت کردن به شخص رئیس جمهور و سران قوا حرام است؛ انتقاد با اهانت تفاوت باید و هر کدام باید در جای خود باشد و این درس محبت و همدلی نسبت به همه ما است.

 

امام جمعه موقت اهواز یاد آور شد: همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و خدمات خوب و شایسته‌ای را در رابطه با مشکلات جامعه به خصوص مناطق محروم انجام دهیم و این سنگلاخ‌ها را از سر راه پیشرفت و جهش تولید و ارتقا و تکامل هر چه بیشتر جامعه برداریم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: وحدت امت اسلامی مهدویت امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رییس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رییس‌جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود، روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

«محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رییس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد.

کد خبر 6085360

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست