Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@17:50:19 GMT

کشور تا پایان سال کمبود روغن ندارد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۹۶۸۷

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، حسن خلخالی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بازار روغن یکی از باثبات‌ترین بازارها بوده که نه با کمبود جدی روبه‌رو شده و نه قیمت آن چندان جهش داشته است گفت: یکی از دلایل این ثبات در نبود صادرات روغن بوده است که بازار را با کمبود روبه‌رو نکرده است، با این حال باید از ظرفیت‌های تولید بیشتر استفاده کنیم تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز داخل صادرات هم انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل کنونی در حوزه روغن نباتی مساله تخصیص ارز است،گفت: درصد قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت روغن‌های خوراکی از خارج وارد می‌شود و به همین دلیل به‌شدت به بهای ارز و موجودی ارز متکی است و در این مدت با وجود مشکلات ارزی که به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکا به وجود آمده، با تلاش‌های وزارت محترم صنعت و بانک مرکزی و شرکت‌های همکار در صنعت روغن کشور با تمام توان همچون سال‌های گذشته، پرقدرت سنگر تولید را حفظ کرده و نگذاشته‌ایم مردم عزیزمان در تامین این کالای اساسی به مشکل بر بخورند. 

خلخالی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر دولت و بانک مرکزی در تلاشند تا بخشی از مشکلات را برطرف کنند به موضوع تهاتر ارزی با صادرکنندگانی که نتوانسته‌اند ارز خود را به کشور باز‌گردانند اشاره کرد و گفت: دولت در تلاش است تا با این تهاتر مشکل تولیدکنندگانی مانند تولیدکنندگان حوزه روغن را برطرف سازد ضمنا بانک مرکزی پرداخت مابه‌التفاوت ارز 4200 تومانی و ارز نیما را نیز تقبل خواهد کرد و به این ترتیب مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار تولیدکننده  قرار خواهد گرفت. 

مدیرعامل مارگارین با بیان اینکه اگر اتفاق خاصی نیفتد بازار فعلا در حوزه روغن باثبات خواهد بود و با کمبود خاصی در این محصول روبه‌رو نخواهیم شد، گفت: وزارت صمت در تلاش است تا بازار را متعادل نگه دارد لذا این روزها ارزهای مرغوب در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد یا بازرگانی دولتی با واردات ارقام مناسب روغن خام در تلاش است مانع از بروز نوسان در این بازار شود.

به گفته خلخالی نسبت به یک ماه قبل نیز از منظر ذخایر استراتژیک در وضعیت مناسبی قرار داریم و به همین دلیل انتظار نمی‌رود مشکل خاصی در تولید روغن وجود داشته باشد. از سوی دیگر در گمرک نیز ذخایر مناسبی وجود دارد که با یک اراده قوی در حوزه ارز می‌توان آن را آزاد و به چرخه وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور امکان پیش‌بینی بلند‌مدت در هیچ صنعتی وجود ندارد گفت: لذا هر نوع برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه روغن نیز عملی نیست؛ ولی درحال‌حاضر در ماه‌های آینده وضعیت بازار متعادل خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حوزه روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ شالبافیان امروز در سفر به شهرکرد گفت: برای طرح‌های بالای ۷۰ درصد اعتبارت لازم دیده شده و تا پایان امسال اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است، پیش بینی کرد: با تخصیص اعتبارات لازم این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
استاندار چهارمحال و بختیاری هم افزود: تلاش در حوزه گردشگری نقش بسزایی در بالا رفتن فرهنگ و اشتغالزایی مردم دارد.
حیدری افزود: چهارمحال و بختیاری با توجه به جمعیت ۱۲۰ هزار نفری جامعه عشایری و موقعیت جغرافیایی استان در زاگرس مرکزی می‌تواند به عنوان استان عشایرنشین پایلوت کشور باشد.
به گفته وی با ایجاد اقامتگاه‌های عشایری می‌توان استان‌های عشایر نشین را به هم متصل کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی / طلا ارزان می‌شود؟
  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی