Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، مصاحبه ای داشتیم با آقای محسن نصره کارشناس فوتبال کشورمان که در آن راجع به لیگ امسال و تیم های حاضر در مسابقات صحبت‌های جالبی انجام شد که در ادامه از نظر شما می‌گذرد.

نظر شما در مورد لیگ امسال چیست؟
لیگ امسال لیگی است که با کرونا شروع کردیم. باید دید کدام تیم ها توانسته اند خود را با شرایط جدید وفق دهند و توانایی تبدیل این تهدید به فرصت را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا می تواند برای برخی تیم ها یک فرصت خوب باشد که از عدم توانایی رقبا برای کنترل این چالش به سود خود استفاده کنند.

تیم های حاضر در رقابت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به علت قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی، به مربیان جدیدی فرصت کار دادیم. این اتفاق می تواند برای آنها یک فرصت جهت اثبات خود باشد یا یک تهدید برای ادامه ی دوران حرفه ای خود به عنوان مربی باشد.

راهکار پرسپولیس برای بازی های باقی مانده تا فینال آسیا چه باید باشد؟
پرسپولیس همزمان هم باید به شروع لیگ فکر کند و هم به فینالی که یک جام از آن طلبکار است و سالهاست جای آن در ویترینش خالی است و همیشه در مقابل استقلال، رقیب اصلی این تیم در همین زمینه ضعف داشته است. پرسپولیس یک جام کم دارد و تمام تمرکز خود را برای فینال لیگ قهرمانان آسیا گذاشته است. هشت بازی که در لیگ برتر دارد تا به بازی فینال برسد، برای این تیم هم حکم بازی تدارکاتی دارد و هم خود لیگ و این یعنی هم زمان به هر دو گزینه فکر کند. به نظر می رسد که اگر این هشت بازی می تواند لیگ را از پرسپولیس گرفته و جام قهرمانی آسیا را به آنها دهد، مربی باید این ریسک را بپذیرد و تمام تفکر و تمرکز خود را برای بازی فینال بگذارد.

سرمربی جدید استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟
سرمربی جدید استقلال از بدنه استقلال بوده و بسیار با شخصیت است و اگر به به او فرصت داده شود می تواند در استقلال کار کند. اگر در پانزده بازی اول از او انتظار نتایجی داشته باشیم که مربیان دیگر موفق به کسب آن نشدند اشتباه است زیرا در شرایط فعلی فوتبال ایران شخصا با توجه به آزمون و خطا های دیگر مربیان و شرایطی که بوده، فضا برای محمود فکری و مهدی تارتار که از مربیان صاحب سبک، جوان و با پتانسیل بالاست مهیاست و می شود این فرصت را به این دو مربی داد که با آقای فکری داده شد به دلیل اینکه استقلالی و کاپیتان این تیم بوده همچنین همیشه با شخصیت رفتار کرده است. همانطور که گفتم اگر به آقای فکری فرصتی طولانی مدت بدهند، استقلال می تواند با ایشان اتفاقات خوبی را رقم بزند.

نقاط ضعف محمود فکری را چه می دانید؟
 ضعفی که من در محمود فکری دیدم این است که رفیق بازی سال های قبل را نباید در استقلال ادامه می داد زیرا با احترام به تمام اعضای کادر فنی او با اینکه بازیکنان بزرگی بودند اما در مربیگری توانایی لازم را برای حضور در استقلال ندارند یا اینکه آنها کنار او هستند تا به او انرژی مثبت دهند که خیلی خوب است اما حتما باید یک مربی تمرین دهنده بسیار حرفه ای به استقلال اضافه شود و در کنار آقای فکری باشد چه به اسم و عنوان نفر دوم یا هر چیز دیگر که به سیاست های ایشان برمی گردد اما مسئله ی دیگری که برایم جالب بود فارغ از مسائل فنی، محمود فکری در مصاحبه ی خود گفت آقای برهانی هم زمان هم در تیم امید و هم در تیم بزرگسالان است که به نظر من جالب نیست و آقای برهانی یا باید در تیم امید باشد یا در تیم بزرگسال زیرا بالاخره تیم بزرگیست و پیش زمینه ی استقلال است. همین تیم امید باید به تیم ملی امید بازیکن دهد و به طور کلی باید خیلی بیشتر از اینها به آن توجه شود که آقای فکری باید این مشکل را حل کند.

توقع شما از تراکتور علیرضا منصوریان چیست؟
تراکتور امسال به آقای منصوریان فرصت داد که باید دید عملکرد ایشان چگونه است زیرا این فصل نقطه عطف دوران مربیگری ایشان است و پیشنهاد بنده به عنوان یک دوست به ایشان این است که امسال با تراکتور نتیجه قابل قبولی بگیرند یعنی اول تا سوم که اگر اول باشد تبدیل به اولین سرمربی می شوند که توانسته است تراکتور را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند. تراکتور تیم بسیار بزرگی است و خودم افتخار داشتم یک سال پیراهن این تیم را پوشیدم هرچند از نظر فنی نتوانستم خیلی کمک کنم زیرا مشکلاتی داشتم اما همیشه به این تیم بدهکارم از نظر اخلاقی و می دانم که مانند استقلال و پرسپولیس در کل ایران طرفدار دارد. تیم های پرطرفدار دیگری نیز داریم که در محدوده ی خود اما  تراکتور به واسطه ی آذری زبان ها در کل ایران پرطرفدار است و فوتبال ایران یک جام قهرمانی به آذری زبان ها بدهکار است. امیدوارم این جام با آقای منصوریان به دست آید.

توقع شما از گل گهر قلعه نویی چیست؟
آقای قلعه نویی با گل گهر حرف های زیادی برای گفتن دارد. قطعا گل گهر برای به خدمت گرفتن امیر قلعه نویی که کادر قوی همیشه در کنار ایشان هستند هزینه کردند و می دانند که جای خوبی هزینه کردند فقط باید گفت امسال برای آقای قلعه نویی هم یک نقطه عطف است چون همه از آقای قلعه نویی انتظار جام دارند و اگر امسال نتوانند مقام درخور خودشان را بگیرند که سهمیه آسیایی برای گل گهر است، رتبه ی ممتاز خودشان را از دست می دهند و اولین بازی ایشان با گل گهر هم با تیم سپاهان است که در نوع خود جالب است که خیلی ها به آن پرداختند.

آینده سپاهان با نویدکیا را چگونه می بینید؟
در تیم سپاهان محرم نویدکیا حضور دارد که باید چند سال به او فرصت داد. انتخاب و آمدن او در این شرایط اشتباه بود اما حالا که آمده بابید به او سه سال فرصت دهند. محرم شخصیتی جالب دارد درون گراست و در بهترین دوران سپاهان که از بیست سال پیش به جمع تیم های درجه اول کشور پیوسته و رو به جلو حرکت کرده به عنوان کاپیتان حضور داشته و هر زمان که مصدوم بوده، سپاهان نتایج خوبی را کسب نکرده و محرم از نظر فنی برای این تیم بهترین بوده و حالا در زمان مربیگری با توجه به شخصیتی که دارد، در صورتی که به او فرصت دهند سپاهان می تواند برای فوتبال اصفهان، ایران و حتی در سطح ملی بازیکنان خوبی را داشته باشد.

از هفته چندم باید عملکرد تیم را سنجید؟
آن چیزی که باید به آن بپردازیم این است که حتی در شرایط عادی هم هیچ وقت در هفته های ابتدایی تیم ها را ارزیابی نمی کنیم وحالا که با لیگ با کرونا شروع شده باید با آرامش بیشتری و با تفکر به جلو برویم. شرایطی که کرونا در جامعه به وجود آورده شاید حتی باعث شود تیم قهرمان در این فصل حتی شش هفت باخت داشته باشد.

ذوب آهن را در فصل پیش رو چگونه می بینید؟
 ذوب آهن رحمان رضایی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و باید دید با چه استدلالی ایشان را آورده اند. ذوب آهن تیم بزرگی است و طرفداران این تیم انتظار قهرمانی یا نایب قهرمانی دارند. این تیم با منصور ابراهیم زاده تا فینال باشگاه های آسیا هم رفت. آن سال ها ذوب آهن یک تیم قابل احترام بوده و انشاالله که بتوانند جایگاه خوبی را کسب کنند.

فولاد را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگر بخواهیم فولاد خوزستان را ارزیابی کنیم باید گفت فولاد از یک مدیرعامل بسیار باهوش بهره می برد و می توان گفت جز معدود مدیرانی است که همه آیتم های مدیریت در فوتبال را دارد. خیلی از مدیران هستند که در بعضی از این آیتم ها ضعیف هستند یا اصلا ندارند ولی ایشان دارد. آقای نکونام هم از مربیان جوان و البته جسور است که دارای کارنامه ای قابل دفاع هستند و مطمئنم که شگفتی های بسیاری را به وجود میاورد و امیدوارم که آقای آذری هم محکم پای انتخاب خودشان بمانند و بگذارند که لیگ جذاب شود. تعویض مربیان زود هنگام بیشترین آسیب را به لیگ ما می زند و ما باید با توجه به شرایط لیگ هشت الی ده هفته به هر مربی فرصت دهیم و این تغییرات شاید به برای ایجنت ها سود آور باشد اما به فوتبال ما آسیب می زند. ایجنت ها باید تا ده بازی هیچکسی را به هیچ تیمی انتقال ندهند تا تیم ها خود را پیدا کنند.

سایپا این فصل را چگونه می بینید؟
سایپا هم با ابراهیم صادقی می تواند شگفتی ساز شود مخصوصا اینکه پدیده هایی را به فوتبال ما معرفی کند که ما در سالهای آینده بتوانبم از آنها در تیم ملی استفاده کنیم. من بازی های آنها را رصد کردم و دیدم بازیکنان جوانانشان در ترکیب به بازی گرفته می شوند و این خیلی خوب است و نشان دهنده ی برنامه ی بلند مدت سرمربی است. و حمایت قاطع مدیرعامل از سرمربی که این اعتماد به نفس لازم جهت انجام این کار را به او داده است. باید روی این تیم به عنوان یکی از تیم های شگفتی ساز حساب کرد.

فکر می‌کنید نساجی می‌تواند مانند نیم فصل دوم فصل گذشته بدرخشد؟
نساجی هم به یک سرمربی جوان فرصت کار دادند که فصل گذشته دستیار آقای فکری بودند. امسال کار ایشان سخت است چون فصل گذشته تیم یک دست شده بود. هر سال این اتفاق نمی افتد به خصوص تیم های شهرستانی که یک سری مشکلات همیشه با آنها هست. امیدوارم که نساجی هم امسال بتواند بازی های خوبی را به نمایش بگذارد.

نظر شما در مورد تیم تازه لیگ برتری شده آلومینیوم اراک چیست؟
تیم آلومینیوم اراک هم با رسول خطیبی که یک مربی جوان و با تجربه است پا به این مسابقات گذاشته و ارتباطاتشان هم خوب است و امیدوارم که بتوانند لیگ را جذاب کنند.

سرمربی جدید تیم ماشین سازی چگونه می بینید؟
فصل گذشته به آقای بیاتلو، سرمربی تیم ماشین سازی تبریز فرصتی در تیم نود ارومیه دادند و ایشان این تیم را مدعی کردند و امسال یک تیم لیگ برتری را به او دادند. امسال یک چالش بزرگ برای ایشان است و به نظر من ایشان سورپرایز لیگ است و باید ببینیم چه چیزی از خود نشان می دهند.

شرایط نفت مسجدسلیمان را چگونه ارزیابی می کنید؟
نفت مسجدسلیمان هم مجتبی حسینی را به عنوان سرمربی دارد که سرمربی با تجربه است. این تیم از جمله تیم هایی است که کار سختی دارد. باید دید مجتبی حسینی چقدر توانایی جمع کردن این تیم را دارد.

پورموسوی می تواند در نفت آبادان موفق شود؟
نفت آبادان با آقای پورموسوی شروع کرد اما فضا برای ایشان تا حدی ملتهب بود به همین دلیل آقای علی فیروزی ورود کرد و کمی مردم را آرام کرد. کار کردن در آبادان سخت است زیرا تماشاچیان این تیم خواهان موفقیت هستند و به خصوص به کسانی که انرژی مثبت جذب نکردند فرصت نمی دهند و این کارشان را سخت می کند. امیدوارم که آقای موسوی هم بتوانند خوب کار کنند و با توجه به عملکرد خوب ایشان در تیم ملی جوانان این توانایی را دارند.

کادر فنی مس رفسنجان را چگونه ارزیابی می کنید؟
مس رفسنجان هم با آقای ربیعی اولین سال خود در لیگ برتر را تجربه می کند. ایشان مربی جوان، جسور، با برنامه و باهوش است اما در انتخاب دستیارانش ضعیف عمل کرده یا توصیه شده بوده اند. امیدوارم ایشان هم بتوانند لیگ را جذاب کنند.

آینده عبدالله ویسی را چگونه می بینید؟
مربی ای است که در صبا باطری خوش درخشید، در استقلال خوزستان به همراه سیروس پورموسوی قهرمان لیگ برتر شدند و به همراه آن تیم جوان کار بزرگی را انجام دادند اما در چند مرحله شاهد عملکرد ضعیف ایشان بودیم. امیدوارم امسال که نقطه عطف کار ایشان است نتیجه خوبی بگیرند زیرا مانند مربیان دیگری که عرض کردم باید بدانند اگر امسال هم نتیجه مطلوبی نگیرند، جایگاه خود را در لیگ برتر از دست می دهند.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1078411 برچسب‌ها محسن نصره فوتبال ایران لیگ برتر ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا فوتبال ایران لیگ برتر ایران چگونه ارزیابی می کنید چگونه می بینید محمود فکری آقای فکری فصل گذشته قلعه نویی لیگ برتر باید دید ذوب آهن گل گهر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده

به گزارش جماران؛ متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی 

برادر عزیز و گرامی جناب آقای مهندس مهرعلیزاده دامت توفیقاته

درگذشت همسر محترمه تان را که سالها با صبوری درد و رنج بیماری را تحمل کرد، خدمت شما و خانواده محترم و فرزندان ایشان تسلیت عرض می نمایم. خدای متعال ایشان را با اولیاء خود محشور دارد و به همه بازماندگان صبر و اجر مرحمت فرماید. 

سید حسن خمینی

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • (تصاویر) عکسی تلخ از محسن قرائتی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم