Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پس از باخت خانگی شاگردانش مقابل رئال مادرید در ال‌کلاسیکو از عملکرد داور و کمک داور ویدئویی که در این بازی جنجال‌آفرین شدند انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، رونالد کومان پس از باخت ۳ بر ۱ امروز تیمش مقابل رئال مادرید در هفته هفتم لالیگا، به انتقاد از قضاوت این بازی پرداخت مخصوصاً کمک داور ویدئویی که در این بازی تصمیماتی جنجال برانگیز را علیه کاتالان‌ها اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

VAR در نیمه اول تکل کاسمیرو روی پای لیونل مسی در محوطه جریمه رئال مادرید را پنالتی تشخیص نداد و حتی از مونوئرا داور مسابقه درخواست نکرد که شخصاً سمت نمایشگر برود و صحنه آهسته برخورد را مشاهده کند. این در حالی بود که در نیمه دوم VAR به خاطر کشیده شدن پیراهن سرخیو راموس توسط کلمن لنگله در محوطه جریمه بارسلونا، از مونوئرا خواست که پای نمایشگر برود و او نیز این صحنه را پنالتی تشخیص داد. این موضوع ناراضایتی سرمربی هلندی کاتالان‌ها را به همراه داشت.

کومان که برای اولین بار مربیگری در ال‌کلاسیکو را تجربه می‌کرد، در پاسخ به خبرنگارانی که درباره تصمیم داور برای اعلام پنالتی به سود رئال مادرید از او سؤال پرسیدند گفت: من می‌خواهم نظر شما خبرنگاران را بدانم. فکر نمی‌کنم که من و شما هم نظر باشیم. به نظر من آن صحنه پنالتی نبود. امیدوارم که یک روز بتوانند به من توضیح دهند که سازوکار VAR در اسپانیا چگونه است؟ما ۵ هفته در لالیگا بازی کرده‌ایم و این VAR فقط علیه ما قضاوت کرده است. VAR نه پنالتی که در بازی با سویا روی مسی صورت گرفت را پنالتی تشخیص داد، نه دو خطایی که مستحق کارت قرمزی که بازیکنان ختافه روی او مرتکب شدند. شما می‌دانید که چرا این VAR‌ فقط علیه بارسلونا قضاوت می‌کند؟

بیشتر بخوانید:
  زیدان: می‌توانستیم ۴ یا ۵ گل به بارسا بزنیم

کومان افزود: کمک داور ویدئویی آمده که عدالت برقرار شود اما برای همه تیم‌ها. من با لنگله صحبت نکردم اما خودم صحنه را دیدم. به نظر من این راموس بود که روی لنگله خطا کرد. بعد از آن بود که لنگله پیراهن راموس را کشید اما نه برای اینکه او را عقب بکشد. اگر او آنقدر محکم پیراهن راموس را کشیده بود، راموس باید به سمت جلو پرتاب می‌شد نه عقب. باز هم می‌گویم که به نظر من آن صحنه پنالتی نبود. اینکه بازیکنان رئال مادرید داور را تحت فشار قرار می‌دهند اتفاقی عادی است و من هم مشکلی با آن ندارم. داور و VAR در مقطع سرنوشت‌ساز از بازی این تصمیم را گرفتند.

کومان درباره عملکرد تیمش در طول مسابقه اظهار داشت: ما در ابتدا اجازه دادیم بازیکنانی که در میدان هستند تلاش‌شان را برای خلق موقعیت گلزنی انجام دهند و بعد تصمیم گرفتیم که با وارد کردن ترینکائو، دمبله و گریزمان، نیروهایی تازه نفس را در کنار مسی قرار دهیم. از دقیقه ۳۹ به بعد تصمیم گرفتیم که هجومی‌تر بازی کنیم. این کار ریسک بیشتری داشت اما برای من مهم نبود که ۲ بر یک ببازیم یا ۳ بر یک. به نظرم ما بازی خوبی انجام دادیم، موقعیت‌های هم داشتیم اما تصمیم داور برای اعلام پنالتی روی عملکردمان تأثیر مستقیم داشت. من به خاطر این دو باخت اخیرمان در لیگ نه نگرانم و نه نمی‌ترسم. باید به همین شیوه به کارمان ادامه دهیم. من نسبت به کیفیت بازیکنانم ذره‌ای تردید ندارم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ ال کلاسیکو بارسلونا رونالد کومان رئال مادرید رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهت بازیکنان سیتی: سیلوا این چه ضربه‌ای بود! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا درحالی از رئال شکست خورد که تا ضربات پنالتی تیم برتر میدان بود.

این دو تیم که در بازی رفت به تساوی 3-3 دست پیدا کرده بودند در بازی بازی برگشت به میزبانی ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند. بازی در نیمه اول با گل رودریگو با برتری رئال تمام شد و سیتی به لطف گل کوین دی‌بروینه موفق شد بازی را در نیمه دوم به تساوی بکشد.

این بازی که با تساوی به وقت‌های اضافه رفته بود در اکثر دقایق شاهد برتری سیتی به عنوان میزبان در مالکیت توپ و ایجاد موقعیت‌های خطرناک بود اما ضربات پنالتی به سود رئال مادرید رقم خورد که اشتباه برناردو سیلوا روی آن بسیار تأثیرگذار بود.

بعد از اینکه خولین آلوارز اولین پنالتی سیتی را به گل تبدیل کرد، ادرسون موفق شد ضربه لوکا مودریچ با تجربه را مهار کند و این فرصت خوبی بود تا سیتی با گل کردن پنالتی بعدی شانس صعود به دور بعدی را افزایش دهد.

این ضربه حساس به برنارد سیلوا رسید که او تصمیم عجیبی در آن لحظه از بازی گرفت. ستاره پرتغالی زیاد دورخیز نکرد و تصمیم گرفت با ضربه داخل پای چپ به توپ ضربه بزند.

او ضربه بسیار معمولی و با قدرت کمی را به وسط دروازه زد که آندری لونین به خوبی دست او را خواند و در جای خود ایستاد تا شوت ستاره سیتی را بیشتر به پاس شباهت داشت در آغوش بگیرد.

این تصمیم سیلوا روی روحیه همبازیانش اثر گذاشت که در نتیجه بعد از گل شدن ضربه پنالتی جود بلینگام برای رئال، ضربه متئو کواچیچ هم توسط لونین مهار شد.

سیلوا که یکی از چهره‌های شاخص موفقیت‌های فصل گذشته منچسترسیتی در مسیر کسب سه‌گانه بود و این باشگاه برای حفظ او در تابستان با چالش‌های زیادی مواجه بود امشب به عنوان نقش اول ناکامی تیمش برای صعود به نیمه نهایی اروپا شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • رئال مادرید هرگز نمی‌میرد؛ زنده‌باد پادشاه!
  • رئال اروپا و بارسلونا را بهت زده کرد! (عکس)
  • رودری: فقط یک تیم در زمین بود؛ شانس همیشه در سمت رئال مادرید است
  • چهره‌ای متفاوت از خونسرد آلمانی؛ خوشحالی کروس بعد از غلبه رئال مادرید بر منچسترسیتی / عکس
  • بهت بازیکنان سیتی: سیلوا این چه ضربه‌ای بود! (عکس)
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی
  • گوندوعان: بازیکن پاری سن ژرمن روی من خطا کرد و داور باید پنالتی می‌گرفت
  • توهین باورنکردنی طرفداران بارسا علیه ستاره رئال
  • داور ال‌کلاسیکو مشخص شد
  • نظر لوکا مودریچ در مورد دنیله اورساتو: بدترین داوری است که به عمرم دیدم!