Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه 99/08/04 + تغییرات
قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه 99/08/04 + تغییرات
این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

مرور بازار شنبه 3 آبان // ساعت 22:25
در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هرگرم یک‌میلیون و 317 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 750 هزار تومان و قیمت دلار 29 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون 317 هزار تومان، قیمت دلار 29 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 750 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 13 میلیون و 500 هزار تومان است.
همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 7 میلیون و 600 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 100 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 317 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 759 هزار تومان و هر مثقال طلا 5 میلیون و 708 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است
*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.
گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی 30 هزار تومان عبور کند.
در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 29 هزار تومان، یورو 34 هزار و 300 تومان و درهم امارات 8 هزار تومان اعلام شده است.
در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.
بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه 21 مهرماه نیز روزانه 50 میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی را به 500 هزار دلار افزایش داده است.
فعالان بازار پیش بینی می کنند با ورود 50 میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اجرای این سیاست طی چند روز قیمت دلار حدود 4 هزار تومان کاهش یافت.
با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.
اما از یکی دو روز گذشته با آغاز سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز کاهشی شد ولی همچنان با نوسان همراه است.
برهمین اساس هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی های بانکی 29 هزار تومان و قیمت خرید دلار نیز 28 هزار و 400 تومان درج شده است.
ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز معادل 34 هزار و 400 تومان و قیمت خرید یورو 33 هزار و 900 تومان تعیین شده است.
نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.// تسنیم
بروز رسانی: شنبه 3 آبان 15:00
نوع
قیمت لحظه (تومان)
قیمت دلار (صرافی بانکی)
29 هزار
قیمت دلار (بازار آزاد)
29 هزار
قیمت یورو (صرافی بانکی)
34 هزار و 400
قیمت یورو (بازار آزاد)
34 هزار و 300
قیمت درهم
8 هزار
قیمت پوند
39 هزار

بروز رسانی: شنبه 3 آبان ساعت 15:00
نوع
قیمت لحظه (تومان)
قیمت سکه بهارآزادی
13 میلیون و 500 هزار
قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)
14 میلیون و 750 هزار
قیمت نیم سکه بهارآزادی
7 میلیون و 600 هزار
قیمت ربع سکه بهارآزادی
5 میلیون و 100 هزار
قیمت سکه گرمی
2 میلیون و 700 هزار

بروز رسانی: ‌‌‌شنبه 3 آبان ساعت 15:00
نوع
قیمت لحظه (تومان)
گرم طلای 18 عیار
یک میلیون و 317 هزار
گرم طلای 24 عیار
یک میلیون و 759 هزار
مثقال طلا
5 میلیون و 708 هزار
انس طلا(دلار)
1902.6


قیمت دلار و یورو در صرافی // 3 آبان ساعت 15:45
نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز شنبه 3 آبان اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی با 230 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 29 هزار و 150 تومان است.//تجارت نیوز
قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 34570 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 34000 تومان است. بهای یورو در بانک مرکزی نیز 4981 تومان تعیین شده است.// تجارت نیوز

قیمت جهانی طلا 2 آبان// ساعت 22:00
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.26 درصد افزایش به 1908 دلار و 97 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.33 درصد افزایش به 1910 دلار و 80 سنت رسید.
کامرون الکساندر مدیر تحقیقات فلزات گرانبها در موسسه رفینیتیو متالز گفت: «نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و احتمال بالای پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا که می تواند موجب ارائه یک بسته محرک مالی بزرگ و تضعیف ارزش دلار شود، به افزایش قیمت طلا کمک کرده است.»
وی افزود: «نشانه هایی از توافق احتمالی بر سر بسته محرک مالی جدید سبب شده تا قیمت طلا تقویت شود.»
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز گفت، مذاکرات با کاخ سفید بر سر بسته مالی مقابله با کرونا پیشرفت داشته و ممکن است «خیلی زود» به توافق برسیم.
قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل اتخاذ سیاست های به شدت انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان شاهد افزایش بیش از 26 درصدی بوده است. روز جمعه شاخص ارزش دلار 0.1 درصد افزایش داشت و سبب محدود شدن رشد قیمت طلا شد.
پس از نظرات به شدت متضاد دونالد ترامپ و جو بایدن در مورد نحوه مواجهه با کرونا در مناظره صبح امروز، اکنون تمام توجه بازارها معطوف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر است.
جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «در حالی که انتخابات آمریکا در حال نزدیک شدن است، طلا در حدود قیمت 1900 دلار احتمالا با اشتیاق بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید مواجه خواهد شد.»// تسنیم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صرافی های بانکی هزار تومان و قیمت سکه بهارآزادی بازار ارز یک میلیون بازار آزاد روز یکشنبه بهار آزادی شنبه 3 آبان هزار قیمت قیمت خرید قیمت دلار قیمت طلای قیمت سکه سکه بهار فروش ارز قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جی پی مورگان چیس و دویچه بانک تاثیر بالقوه هاوینگ بیت‌کوین بر قیمت و اکوسیستم آن را بررسی کردند. شبکه بیت‌کوین، چهارمین هاوینگ خود را در ۱۹ آوریل به پایان رساند و علیرغم توافق در مورد تاثیر هاوینگ، این دو بانک در مسیر قیمت بیت‌کوین پس از این رویداد، اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید / قیمت روز ارزهای دیجیتال

ماریون لبور و کسیدی اینسورث-گریس، تحلیلگران دویچه بانک اظهار کردند که هاوینگ بیت‌کوین از قبل تا حدی توسط بازار مشخص شد و اشاره کردند که این رویداد به دلیل ماهیت الگوریتم بیت‌کوین از قبل به‌طور گسترده‌ای پیش‌بینی شده است. تحلیلگران دویچه بانک بیان کردند که انتظار ندارند، قیمت‌ها به‌طور قابل توجهی پس از رویداد هاوینگ افزایش یابد.

آنان افزودند: با نگاهی به آینده، ما همچنان انتظار داریم که قیمت‌ها به دلیل انتظار تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم، کاهش آتی نرخ بهره بانک مرکزی و تغییرات نظارتی بالا باقی بماند.

نظرسنجی اخیر دویچه بانک نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کردند که ارزهای دیجیتال به طبقه دارایی مهم و روش پرداخت تبدیل شوند. علاوه بر این، ۱۰ درصد از افراد مورد بررسی انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال از ۷۵ هزار دلار فراتر رود.

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، تحلیلگر جی پی مورگان نیز بر این باور است که هاوینگ بیت‌کوین تا حد زیادی قیمت‌گذاری شده است. او گفت که انتظار دارد در کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ کاهش یابد و آن را به شرایط و قیمت‌های بیش از حد خرید در مقایسه با طلا در زمان نوسانات نسبت داد. او همچنین سطح پایین سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای پروژه‌های کریپتو را برجسته کرد.

این تحلیلگر گفت: ما انتظار نداریم که قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ افزایش یابد، زیرا قبلا قیمت‌گذاری شده است. در واقع به دلایل متعددی شاهد کاهش قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ خواهیم بود.

هفته گذشته، جی پی مورگان در مورد خطرات بالقوه نزولی در بازارهای ارزهای دیجیتال هشدار داد و تاکید کرد که بیت‌کوین علیرغم نوسانات اخیر قیمت، همچنان در مرحله بیش از حد خرید است.

به نقل از کریپتو، این تحلیلگر همچنین در مورد توانایی بازار رمزارزها برای دستیابی به برابری طلا در پرتفوی سرمایه‌گذاران شک کرد. بانک سرمایه‌گذاری جهانی پیش‌بینی کرد که پس از هاوینگ، قیمت بیت‌کوین به ۴۲هزار دلار کاهش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۶۶درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۴۱ میلیارد دلار است که ۳۴.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۶ میلیارد دلار است که ۹.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۶.۳۲ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۹:۲۴ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۵ هزار و ۶۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۹.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۷۶.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۲ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۰.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۳ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۷.۵۲ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۴.۶۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۴ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۶.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۰.۶۱ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۲ درصد افزایش

انتهای پیام/

کد خبر: 1227863 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا گران شد، سکه عقب رفت
  • قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟