Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید بن‌عباس عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران اظهار داشت: بیماران مبتلا به سرطان که در پنج بیمارستان اروند، بقایی، گلستان، آریا و آپادانا شیمی درمانی می‌شوند  بنا بر مصوبه ستاد کرونا از این پس می‌توانند دارو را از محل داروخانه همان بیمارستان دریافت کنند.

 وی افزود: توزیع داروهای بیماران مبتلا به سرطان در محل درمان موجب می‌شود که نواقص مربوط به دارو با حضور پزشک در محل درمان برطرف شود و از تجمع این بیماران در دیگر داروخانه‌ها جلوگیری به عمل آید و دارو به میزان لازم در اختیارشان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران  خوزستان تاکید کرد: از آنجایی که این دسته از بیماران بنا بر وضعیت خاص خود ممکن است سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشند حضور آنان در داروخانه‌های شلوغ می‌تواند برای آنان خطرناک باشد.

توزیع غیرحضوری دارو برای نخستین بار در کشور

وی با برشمردن مشکلات بیماران به ویژه بیماران خاص برای دریافت دارو در سطح استان توضیح داد: پیرو نشست‌های مختلفی که با دستگاه‌های متولی از جمله غذا و دارو، هلال احمر،   پست، شرکت‌های بیمه و... داشتیم مصوب شد برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در اهواز داروهای بیماران پیوندی و بیماران مبتلا به ام اس از طریق پست و به صورت غیر حضور صورت گیرد.

به گزارش ایرنا پیش از این بیماران خاص و بیماران سرطانی در اهواز برای دریافت داروهای خود به داروخانه‌های امام‌جعفر صادق(ع) و داروخانه هلال احمر مراجعه می‌کردند که همین امر موجب شلوغی داروخانه‌ها و معطلی بیماران تا چندین ساعت می‌شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا حمایت از بیماران خاص خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حمایت از بیماران خاص خوزستان ویروس کرونا حمایت از بیماران خاص خوزستان اخبار کنکور بیماران مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها

به گزارش خبرآنلاین ،تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

اکو نگار در گزارشی نوشت:در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

در سال ۱۴۰۳ تعرفه‌های پزشکی با رشد ۳۵درصدی همراه بوده و این مصوبه به کام جامعه پزشکی چندان خوش نیامده و آن را مطابق با تورم ندانسته‌اند. درحالی که پزشکان نسبت به درآمدهای خود اعتراض دارند، بیماران هم با اعتراض به هزینه‌های درمان آن را یک مشکل جدی می‌دانند. تعرفه خدمات دارویی یکی از مباحثی است که بسیاری از بیماران با انتقاد از آن درخواست حذف آن را داشته‌اند. حتی در سال گذشته پویش«ممنوعیت دریافت تعرفه خدمات دارویی» راه‌اندازی شد. بسیاری از بیماران معتقدند که پولی که داروخانه‌ها بابت نسخه خوانی و راهنمایی بیمار دریافت می‌کنند زیاد است و تعرفه‌ها با استانداردها فاصله دارد. از سوی دیگر داروخانه‌داران معتقدند که هزینه‌های جای داروخانه‌ها و تامین هزینه نیروی انسانی باید از این محل تامین شود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898347

دیگر خبرها

  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها