Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@01:00:52 GMT

اختصاص رمز ارزها به تامین ارز مورد نیاز واردات

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۰۰۸۱

اختصاص رمز ارزها به تامین ارز مورد نیاز واردات

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اضافه شدن تبصره‌ای جدید به مصوبه گذشته در خصوص مقررات استخراج رمز ارزها افزود: در این مصوبه آمده است رمزارزهای استخراج شده در واحدهای مجاز، بر اساس مجوزهای وزارت صمت و وزارت نیرو برای تأمین برق، فقط برای تأمین ارز واردات کشور صرف خواهد شد.

وی گفت: این رمزارزها بر اساس مقررات تعیین شده از سوی بانک مرکزی، قابل مبادله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛ یک تصمیم جدید برای استخراج رمز ارزها

سخنگوی صنعت برق افزود: سقف مجاز رمز ارز استخراج شده و قابل مبادله هر واحد استخراج کننده بر اساس میزان انرژی مصرفی توسط وزارت نیرو، تعیین خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: دستورالعمل انجام این طرح، در وزارت نیرو در حال تدوین است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری