Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در آیین افتتاح تقاطع غیر هم سطح شهیدان یغمور با تاکید بر اثرگذاری این پروژه، گفت: هماهنگی بین سازمانی در اجرای چنین پروژه‌هایی متاثر از دلبستگی مسئولان به شهروندان و پیشرفت شهر است و موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه انسان محوری به معنای این است که شهر را به عنوان یک سیستم و موجود زنده در نظر بگیریم، عنوان کرد: در این دیدگاه همه نیاز‌های یک شهر از جمله خیابان‌ها، تقاطع‌ها، فضای سبز، امور فرهنگی و... در کنار هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: بی تردید توجه یک جانبه به پیشرفت بعضی نیاز‌ها و رها کردن سایر آن‌ها مشکلات زیادی در پی دارد؛ بنابراین مدیریت شهری مبتنی بر علم به همه وجوه توجه می‌کند.

استاندار فارس با اشاره به آشنایی خود با مشکلات کمربندی شیراز و شهرک‌های منتهی به آن اظهار کرد: در یک دهه گذشته شاهد رفع بسیاری از این مشکلات و به طورکلی توسعه و پیشرفت عمرانی در شهر شیراز بوده‌ایم.

رحیمی با تاکید بر اینکه دولت در سال‌های گذشته میلیارد‌ها تومان اعتبار به رفع مشکلات کمربندی شیراز اختصاص داده است، بیان کرد: سه تقاطع عدالت، وحدت و خلیج فارس طی سال‌های ۸۸ تا ۹۵ با اعتبارات دولتی و تملک‌های صورت گرفته از سوی شهرداری احداث شده است.

او، همچنین به کلنگ زنی تقاطع مهدی آباد با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این تقاطع از جمله تعهدات راه و شهرسازی در کمربندی شیراز است که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت به نتیجه برسد.

استاندار فارس گفت: عملیات احداث چندین دور برگردان، اصلاح مسیر، نصب دوربین‌های ثبت سرعت و تامین روشنایی از دیگر اقداماتی است که به گفته استاندار فارس از سوی راهداری و راه و شهرسازی با هدف ایمن سازی انجام شده است.

رحیمی یادآور شد: در استای اصلاح وضعیت کمربندی مسیر میدان رودکی تا تقاطع وحدت از چهار محور به شش محور افزایش یافته است.

او، قرار گرفتن تاسیسات شهری در مسیر پروژه‌های عمرانی را امری اجتناب ناپذیر دانست و عنوان کرد: جا به جایی این تاسیسات با همراهی دستگاه‌های خدمات رسان انجام می‌شود.

استاندار فارس بیان کرد: در زمان تهیه طرح تفصیلی شهر شیراز بخش درخور توجهی از هزینه‌های مورد نیاز در کمربندی به عهده شهرداری گذاشته شده است.

او با تاکید بر اینکه نیاز‌های یک شهر همواره در حال تغییر است اظهار کرد: دیدگاه مدیریت شهری برای رفع این نیاز‌ها باید پویا و دینامیک باشد.

رحیمی بیان کرد: مدیریت شهری هم اکنون خدمات ارزنده ارائه میدهد به گونه‌ای که پروژه بزرگ خط دو مترو هم اکنون در حال اجرا است و با تلاش شهرداری و کمک مدیریت ارشد استان در طول عمر این دولت خواهد رسید که رکوردی کشوری در زمینه احداث خطوط زیر زمینی حمل و نقل رقم خواهد زد.

استاندار فارس افزود: همچنین طرح‌های مقدماتی و مراحل تصمیم گیری تراموا در دستور کار قرار گرفته که باید شهرداری و شورای شهر بکوشند این پروژه نیز در ایام فعالیت آن‌ها آغاز شود.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز هم ضمن قدردانی از همراهی مجموعه استانداری و پلیس راهور، گفت: بخش زیادی از انرژی مدیریت شهری و اعتبارات شهری صرف جابه‌جایی تاسیسات می‌شود که تقاضا دارم برای این موضوع و مدیریت کمربندی، مدیریت واحد و چاره‌اندیشی کافی شود تا هزینه طرح‌های عمرانی در شیراز کاهش یابد چرا که با ورود کمربندی به شهر شیراز شهروندان از مجموعه مدیریت شهری درخواست دریافت خدمات دارند در صورتی که اداره راه و شهرسازی متولی این امر است.

او به مباحث مربوط به ایمنی حوزه آبریز دروازه قرآن و کوتاهی‌هایی که در گذشته صورت گرفته بود، پرداخت و گفت: ثمره این کوتاهی‌ها را همه در سیل ویرانگر سال گذشته و تلفات تعداد زیادی از هم وطنانمان شاهد بودیم.

اسکندرپور با اشاره به آغاز اجرای عملیات احداث لوله دوم در روز‌های اخیر در حریم شهر و پایان آن در ماه‌های آتی افزود: توسط منابع طبیعی نیز شش بند در بالادست دروازه قرآن احداث گشت که با این اقدام بخش زیادی از سیلاب از کوه‌های بمو در این بند‌ها مهار می‌شود و با همدلی دستگاه‌های مختلف حوزه آبریز دروازه قرآن مدیریت می‌شود.

اعتبار ۳ هزار میلیارد ریالی برای پل شهدای یغمور

او درباره پل شهدای یغمور گفت: برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح که امروز با ساخت یک دستگاه پل روگذر ۸ دهانه‌ای، با دو باند مجزا جهت رفت و برگشت افتتاح شد بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

اسکندرپور کاهش ترافیک ورودی و خروجی بولوار شهید باهنرجنوبی و شهرک‌های جنوبی کمربندی و حذف دوربرگردان‌های این قسمت را از جمله مهمترین اهداف ساخت این پل بر شمرد و تصریح کرد: این پل تقاطع غیرهمسطح از حدود یک سال قبل با هدف تسهیل در رفت و آمد از بلوار شهید باهنر جنوبی به شهرک‌های جنوب کمربندی و بر عکس، کاهش تصادفات در این کمربندی حادثه‌خیز، افزایش ضریب ایمنی تردد در مسیرِ کمربندی و افزایش ضریب ایمنی تردد شهروندان ساکن بلوارشهید باهنرجنوبی، شهرک «فرهنگیان» و شهرک‌های همجوار کلنگ خورد و امروز با اتصال شهرک فرهنگیان به باهنر جنوبی شاهد روان‌سازی بار ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و شهرک فرزانگان هستیم.

شهردار شیراز در پایان خطاب به شهروندان شیراز نوید داد تا پایان سال جاری شاهد افتتاح سه تقاطع غیر همسطح دیگر در نقاط مختلف شهر شیراز هستیم.

پروژه تقاطع شهیدان یغمور که از خردادماه ۹۷ در کلانشهر شیراز آغاز شده بود عصر امروز با هدف افزایش ایمنی تردد در کمربندی، تسهیل در رفت‌وآمد از بولوار شهید باهنر جنوبی به شهرک فرهنگیان، کاهش ورودی و خروجی ترافیک و حذف دوربرگردان‌های کمربندی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرداری شیراز شهیدان یغمور استاندار فارس مدیریت شهری شهر شیراز نیاز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این سرای دانشجویی بخشی از مجموعه خوابگاهی غدیر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و ظرفیت پذیرش هزار دانشجو را دارد.
وی افزود: سرای دانشجویی حضرت معصومه در سه طبقه با صرف بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه بازسازی شده و دارای امکانات رفاهی، فرهنگی ورزشی است.
دکتر حسینی با بیان این که دختران دانشجوی شهرستانی که فاقد محل اسکان هستند می‌توانند ازاین خوابگاه‌ها استفاده کنند گفت. تمام امورات این سرای دانش جویی حتی تاسیسات وحراست آن نیز توسط بانوان انجام می‌شود.
وی افزود. برای سال‌های آتی قرار است با کمک خیرین خوابگاه دیگری برای دانش جویان متاهل تاسیس کنیم.

دیگر خبرها

  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • افتتاح پل شهید دانشگر در سمنان