Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار «حسین اشتری» در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شعار نیروی انتظامی مبنی بر «با هم برای امنیت و سلامت» تاکید کرد: ما هرسال یک شعاری را در هفته ناجا انتخاب می کنیم و راهبرد امسال نیز همین شعار است. امسال با بحث کرونا و سلامت مردم روبرو شدیم و از همان روزهای اول خدمت متولیان بهداشت رسیدیم و اعلام آمادگی کردیم حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین نیاز رسیدگی به سلامت مردم است و رهبر انقلاب نیز فرمودند اولویت سلامت مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: ما در کنار مسئولیت امنیت کشور، توان و ظرفیتی برای سلامت مردم داریم و پیش بینی ها مبنی بر وجود کرونا تا اطلاع ثانوی است. از همان ساعات اولیه اعلام وجود ویروس کرونا نیروی انتظامی کار خود را آغاز کرد و هیچ ماموریتی نیز متوقف نشد. در کنار این مهم سلامت را در اولویت قرار دادیم. پلیس خدمات درمانی خود را ارائه کرد. رهبر انقلاب فرمودند که همه نیروهای مسلح امکاناتشان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهند و نخستین کار این بود بیمارستان ها و کلینیک های خود را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

سردار اشتری گفت: احتکار ملزومات بهداشتی یکی از مواردی بود که با آن روبرو بودیم و افراد سودجو سو استفاده می کردند و نیروی انتظامی در کمتر از چند روز این انبارها را شناسایی کرد. ما اشراف خوبی را در حوزه اصناف داریم و موارد شناسایی شدند. علاوه بر شناسایی و تحویل محتکرین به قوه قضاییه، افرادی که باعث نگرانی مردم در فضای مجازی شده بودند نیز شناسایی شدند.

وی ادامه داد: گروهی تلفنی و عده ای نیز احضار و متعهد شدند. گروهی نیز عناد داشتند که تحویل مقام قضایی دادیم، ما هر روز این فضا را رصد می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: کار سوم ما فاصله گذاری اجتماعی بود. در تعطیلات نوروز، مردم طبق روال و عادت به سفر می روند هر سال این تردد ها تسهیل می شد اما امسال از این اتفاق ممانعت و سفرها کنترل شد.  حدود ۷۰ درصد سفرها را داشتیم. داخل شهرها بر اصناف و فروشگاه ها را نظارت کردیم تا محدودیت ها رعایت شود.

سردار اشتری عنوان کرد: ۱۳ فروردین همه از خانه ها بیرون می آیند اما در امسال اعلام شد کسی بیرون نیاید و مردم همراه شدند. تاکیدات مقام معظم رهبری موجب شد بسیاری از موارد مورد نظر ستاد کرونا اجرا شود و ۹۰ درصد مشکلات حل شد.

به گفته سردار اشتری، نیروی انتظامی در ضد عفونی کردن معابر نیز اقدامات بسیاری انجام داد. خودروی آب پاش ما که در برخی تجمعات برای امنیت مردم استفاده می شود برای سلامت مردم به کار گرفته شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ما مصوبات ستاد ملی کرونا را به صورت جدی پیگیری می کنیم و مسئولان نیز از پلیس برای این مهم تشکر کرده اند. از مردم می خواهیم براساس شیوه نامه های بهداشتی همه موارد را رعایت کنند. پلیس اعمال قانون خواهد کرد و این کار برای سلامتی مردم خواهد بود. اگر داخل خودرویی یک نفر از چهار سرنشین ماسک نزده باشد جریمه می کنیم و این فرد به خودش و سه نفر دیگر ظلم می کند.

سردار اشتری همچنین با اشاره به پیگیری های انجام شده برای مسکن کارکنان پلیس نیز اظهار داشت: طرح ۵ ساله ای داریم که تا ۴ سال آتی به استاندارد نسبی برسیم. در شرایطی هستیم که توان اقتصادی نیروی انتظامی پایین است تا بتوانیم مستقل از اعتبارات دولتی کاری کنیم، اما با پیگیری های انجام شده و جلسات ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پیگیری مستقل نیروی انتظامی، با وزیر راه جلساتی را برگزار کردیم تا از امتیازاتی که هست استفاده کنیم و برای تهیه مسکن کمکی برای کارکنان باشد.

وی یادآور شد: همه مسئولان وقتی موضوع را مطرح می کنیم قبول می کنند و پلیس باید تقویت شود اما محدودیت هایی داریم. امیدوارم با راهکارها بتوانیم این مشکل را با کار انقلابی و جهادی به سرانجام برسانیم. قرارگاه جهادی تامین مسکن راه اندازی شده و امیدوارم از یکی دو سال اینده گشایشی اتفاق بیفتد.

فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: در بحث افزایش حقوق نیز در چند مرحله این مسئله را داشتیم. اما تورم باعث شده کارکنان در فشار باشند. همه به فکر کارکنان و حل مشکلاتشان هستیم و امیدواریم شرمنده همکارانمان نباشیم.

سردار اشتری ادامه داد: روز چهارشنبه به مجلس رفتیم هدف این بود تجلیلی از ناجا شود و یکی از موضوعات اصلی ما معیشت کارکنان بود و خواستم در برنامه توسعه هفتم و در برنامه ۱۴۰۰، این مهم لحاظ شود. مایل بودم در هفته ناجا بتوانیم مصوبه ای داشته باشیم تا اثر آنرا در ادامه ببینیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا حسین اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حسین اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا حسین اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور فرمانده نیروی انتظامی سردار اشتری سلامت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرتیپ کیومرث حیدری فرماندهی نیروی زمینی ارتش ایران امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات آنان شد.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست خبری فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد
  • تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • واکنش فرمانده ارتش به وعده صادق نیرو‌های مسلح
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب
  • نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • اعتراض یک حقوقدان به برخورد حجاب‌بانان: نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • استفاده از همه ظرفیت های موجود برای بهبود مجروحان حادثه تروریستی
  • اجرای طرح عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور در استان قزوین