Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پژمان درستکار با تاکید بر اینکه کشتی بیشتر از همه چیز احتیاح به حفظ حرمت ها، اخلاق مداری، اتحاد و همدلی دارد، اظهار داشت: همه ما بعد از خدا، هر چه داریم از کشتی است. در طول تاریخ کشتی این پرچم به دست خیلی از بزرگان مان بالا رفته است. از منصور برزگر که اسطوره مربیگری ایران است، محسن فرح وشی، پهلوان محبی بزرگوار که با او عاشق کشتی شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن کاوه که بی شک یکی از بهترین مربیان کشتی ایران است. آقا رسول خادم که برای فدراسیون خیلی زحمت کشیده، امیر خادم که حق استادی به گردنم دارد، عباس جدیدی و علیرضا رضایی دوست داشتنی، استاد بهروز یاری و خود علیرضا دبیر که از نوابغ دوران کشتی ما بوده و این روزها با جان و دل برای کشتی زحمت می کشد. حمید سوریان که تمام قد پشت کشتی ایستاده، محمد بنا و کادر فنی تیم ملی آزاد، غلامرضا محمدی که پیشکسوت من بوده و سال ها در عرصه مربیگری افتخار شاگردی اش را داشتم و همچنین ابراهیم مهربان و عباس حاج کناری؛ به رسم ادب در مقابل همه اینهایی که نام بردم خبردار می ایستم و به احترام همه این عزیزان کلاه از سر بَر می دارم. اگر انتقادی هم می شود همه دوست داریم کشتی پیشرفت کند. کینه ورزی و دشمنی شخصی حسابش از نقد جداست. همه ما باید در حفظ آرامش کشتی تلاش کنیم تا تیم مان در جهانی صربستان موفق شود.

بیشتر بخوانید: قهرمانان کاراته و کشتی جهان در کوره پَزخانه‌های اطراف تهران+ عکس

دارنده ۲ مدال طلای آسیا در مورد اینکه خودش و قهرمانان زیادی در کشتی با وجود شایستگی به مدال جهانی و المپیک نرسیدند، عنوان کرد: عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهد تا یک کشتی گیر به آن چیزی که حقش است برسد. طی ادوار مختلف خیلی از اتفاقات افتاده که بسیاری از قهرمانان مِنهای من، که شایستگی قرار گرفتن روی سکو را داشتند، به واسطه بدشانسی، اشتباهات سیستماتیک و... به حق واقعی شان نرسیدند. امیدوارم برنامه هایی که از سوی سیستم طراحی می شود، این ناکامی ها را به حداقل برساند. البته تا زمانی که کشتی هست این بدبیاری و به حق نرسیدن ها هم وجود دارد. ما باید مراقب باشیم که حداقل با رفتار و تصمیمات مان باعث شویم حق کشی صورت نگیرد و قهرمانان به حق واقعی خود برسند.

وی در مورد اینکه آیا با توجه به عدم برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۰ جوانان، او همچنان سرمربی این رده سنی خواهد بود، گفت: فکر می کنم قدمم بد بود، تا ما آمدیم کشتی کلاً تعطیل شد. ما برنامه های زیادی را برای تیم ملی جوانان تا قبل از اینکه این اتفاق بیافتد طراحی کرده بودیم. وقتی من و محمد طلایی برای دریافت حکم مربیگری خود خدمت علیرضا رسیدیم او در ابلاغ ما زده بود تا پایان جهانی ۲۰۲۰ که این مسابقات برگزار نشد. حالا همه چیز دست فدراسیون کشتی و مدیر تیم های ملی است. البته عملاً حکمی که به ما داده بودند، تمام شده و باید دید در این خصوص فدراسیون کشتی چه تصمیمی می گیرد.

درستکار درباره مسابقه انتخابی تیم ملی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود نمی شد چرخه انتخابی را اجرایی کرد چون اجرای چرخه، زمان می خواست و باید مسابقات استانی، کشوری، جام تختی و ... برگزار می شد که به خاطر کرونا و اعلام زمان برگزاری مسابقات جهانی، این امکان مقدور نبود. چیزی که کشتی به آن احتیاج دارد، انتخابی است تا شاهد این نباشیم که کشتی گیر ۵۰ سال بعد از دوره قهرمانی اش همچنان عده ای را نفرین کند و بگوید حقش را خورده اند. حسن یوسفی افشار و زارعی برای تدوین این چرخه خیلی وقت گذاشتند، خیلی از مربیان نظر دادند. از من هم به عنوان سرمربی وقت تیم ملی جوانان نظر خواهی شد که به نظرم چرخه خوب و کم اشتباهی بود که اساس آن شایسته محوری بود. نظر شخصی ام این بود که در شرایطی که به خاطر عدم اجازه ستاد مقابله با کرونا، نمی شد مسابقه انتخابی گسترده داشت، مسابقه ای برگزار شود که حداکثر رضایت مندی را در پی داشته باشد.

ملی پوش سابق تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: دبیر اختیار تام به کادر فنی داده که ضمن رعایت عدالت، در همه اوزان هم انتخابی برگزار شود. اگر نظر کارشناسان هم مد نظر قرار گرفته می شد و این انتخابی، چند راهه نمی شد، اعتراضات هم اینقدر بالا نمی گرفت. این حق مسلم جامعه کشتی است که مسابقه را ببیند و از تماشای آن لذت ببرد. به هر حال این اتفاقات افتاد و بهتر است دیگر به آن نپردازیم. جامعه کشتی از کشتی عدالت و حق را می خواهد.

بیشتر بخوانید: تاکید مدیر تیم های ملی کشتی آزاد بَر پخش زنده رقابت های انتخابی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری

رئیس جمهور در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با عزیمت به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب این کشور، ضمن حضور در مجموعه قلعه شاهی این شهر، با تقدیم تاج گل به آرامگاه اقبال لاهوری ادای احترام کرد و پس از قرائت فاتحه برای ایشان، دفتر یادبود این مجموعه را نیز امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید ابراهیم رئیسی که برای انجام سفر رسمی دو روزه در پاکستان به سر می‌برد، در نخستین برنامه از دومین روز سفر خود به شهر بزرگ و تاریخی لاهور در ایالت پنجاب سفر کرد و در مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه شاهی واقع در این شهر که مجموعه‌ای از بناهای ملی، مذهبی و فرهنگی را شامل می‌شود، حضور یافت.

رئیس جمهور با همراهی سروزیر و جمعی از مقامات محلی و با استقبال یگان تشریفات بر سر مزار مرحوم محمد اقبال معروف به لاهوری حضور یافت و ضمن ادای احترام با اهدای تاج گل، برای ایشان فاتحه قرائت کرد و دفتر یادبود این محموعه را نیز امضا کرد.

آرامگاه اقبال لاهوری شاعر، فیلسوف و سیاستمدار پاکستانی یکی از بناهای ملی و فرهنگی مجموعه قلعه شاهی است. اقبال لاهوری در ایران بیشتر با اشعارش به زبان فارسی شناخته می‌شود. فلسفه، سبک شعر و زندگی اقبال لاهوری بیشتر بر مبنای عشق به دین، قرآن و محبت پیغمبر اسلام (ص) قرار گرفته است.

اقبال در سال ۱۸۷۷ در شهر سایلکوت ایالت پنجاب متولد شد. وی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی به تدریس اشتغال یافت و در سال ۱۹۲۷ به اصرار دوستان و نزدیکان اولین حضور جدی‌اش را در صحنه سیاست با حضور در مجلس شورای ایالتی تجربه کرد و در سال ۱۹۳۰ به ریاست حزب «مسلم لیگ» منصوب شد.

اقبال در زمانی که پاکستان جزو شبه‌قاره هند بود، به‌عنوان یکی از اولین افرادی که خواهان استقلال پاکستان بود، مورد توجه قرار گرفت و به‌عنوان رهبر مسلمانان هند، در حالی که با «محمدعلی جناح» نیز همکاری داشت، در راه تحقق این ایده تلاش کرد.

اقبال لاهوری نهایتاً در سال ۱۹۳۸ در اثر شدت یافتن بیماری در سن ۶۶ سالگی از دنیا رفت و پیکرش در جوار «مسجد پادشاهی لاهور» به خاک سپرده شد.

کد خبر 747151

دیگر خبرها

  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم» ادای احترام کرد
  • ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • ادای احترام رئیس جمهور به اقبال لاهوری + تصاویر
  • ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی
  • ادای احترام رئیسی به اقبال لاهوری
  • امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی
  • دستیار درستکار به کادرفنی تیم ملی برگشت