Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان اظهار داشت: کنترل ویروس کرونا در استان نیازمند یک ورود جهادی است و کار‌هایی که انجام می‌شود باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

او با بیان اینکه از مراجعات غیرضروری مردم به شورای شهر و شهرداری شهرکرد نیز خودداری شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان کار مردم را به تعویق انداخت و خدمات باید ارائه شود بنابراین باید ساز و کاری اندیشیده شود که مردم از مراجعات غیرضروری خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با اشاره به بافت‌های ناکارآمد شهری ادامه داد: با توجه به اینکه ناحیه غرب شهرکرد جزو بافت ناکارآمد است و مصوباتی در خصوص معافیت پروانه‌ها تا سقف ۱۰۰ درصد است می‌طلبد این مصوبات تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید

انجام عقب‌نشینی برای املاک نوساز در شهرکرد ضروری است

او با اشاره به عدم نامگذاری برخی معابر و چهارراه‌های شهر گفت: نامگذاری معابر و چهارراه‌ها به نام مشاهیر، مفاخر و دانشمندانی، چون دکتر فرزانه و خیران باید انجام شود.

رئیسی ضمن تاکید بر بازگشت محدودیت‌های آرامستان‌های شهرکرد افزود: استان ما اصلا از وضعیت خوبی برخوردار نیست بنابراین شهرداری باید سریعا محدودیت‌ها را بازگردانده و مراسم روز‌های پنجشنبه و جمعه را لغو کند چراکه تجمعات زمینه شیوع بیشتر ویروس کرونا را فراهم می‌کنند.

او با اشاره به حاکمیت رکود در پایانه‌های شهرکرد اضافه کرد: طرح تخفیف ۵۰ درصدی به غرفه‌داران پایانه آزادی شهرکرد توسط اعضای شورا تصویب شد.

آپارتمان‌سازی‌ها در دامنه کوه‌های شهرکرد

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با بیان اینکه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باید به زندگی ادامه دهیم، گفت: می‌طلبد از جلسات غیرضروری خودداری و دستورالعمل‌ها با نظارت و دقت کافی رعایت شود.

او با اشاره به فعالیت واحد پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری شهرکرد افزود: به کارگیری و جذب نیرو در این واحد باید سریعا انجام شود تا کار بر روی زمین نماند.

شریفی با اشاره به نامگذاری معابر اضافه کرد: اقدامات لازم در دست پیگیری است تا چهارراهی را به نام پرفسور فرزانه نامگذاری کنیم.

او با اشاره به اهمیت جذب توریست در استان ادامه داد: باید بخشی از شهر به گونه‌ای تعریف شود تا بتوان احداث خانه‌های ویلایی و خانه باغ را در آن بخش مطرح کرد چراکه از ظرفیت شهرکرد در بحث جذب توریست می‌توان بهره‌مند شد که می‌طلبد مسئولان و دستگاه‌ها در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

شریفی با بیان اینکه شهرکرد ویترین استان است گفت: تعامل و همکاری راه و شهرسازی با شهرداری باید به گونه‌ای باشد که بتوانند پروژه‌های مشارکتی را در شهر برنامه‌ریزی و اجرا و جلسات هم‌اندیشی نیز جهت رفع مشکلات برگزار کنند.

او با اشاره به احداث ساختمان‌های بلند در دامنه کوه افزود: شهر به سمت آپارتمان‌سازی رفته به گونه‌ای که دامنه کوه‌ها را مسطح کرده‌ایم و آپارتمان‌سازی را انجام داده‌ایم که این امر مضرات و خطراتی را به‌دنبال دارد.

علیرضا توکلی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با اشاره به سهم ۱۰ درصدی شهرداری‌ها گفت: باید به گونه‌ای توسط راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شود که طی یک برنامه جامع سهم شهرداری پرداخت شود.

او با بیان اینکه ۹ محور اصلی شهر از جمله خیابان بوعلی‌سینا، حافظ، ۱۲ محرم، سعدی، رهبر و میدان شهدا به مساحت ۴۵ هزار و ۲۹۴ مترمربع نیازمند عقب‌نشینی هستند، بیان کرد: دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این خیابان‌ها عقب‌نشینی انجام شود بنابراین برای تامین این اعتبار شهرداری نیازمند تامین سهم ۱۰ درصدی است تا بتواند سالانه بخشی از این مبلغ را تامین و اجرایی کند.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه با اشاره به ضرورت محدودیت‌ها در آرامستان‌های شهرکرد گفت: با همکاری فرمانداری اعمال محدودیت‌ها در آرامستان‌های شهرکرد تشدید می‌شود.

او افزود: ۱۰ هکتار اراضی روبروی آرامستان با کاربری پارکینگ وجود دارد که راه و شهرسازی قول مساعد داده که این زمین به شهرداری واگذار شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا بافت های ناکارآمد شهری عقب نشینی او با اشاره محدودیت ها گونه ای عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

تین نیوز

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه وتجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان قم از اختصاص بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای پروژه های عمرانی این اداره کل طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص داده شده به پروژه های بهسازی محور قم-نیزار، احداث قم-کهک، بهسازی جاده قم-آوه بالغ بر ۱۴۰۴ میلیارد ریال بوده است.

باقری افزود: در سال گذشته ۱۳ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر طرح احداث محور قم ـ کهک به همراه تقاطع غیر همسطح ورجان با اعتباری بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است

وی تصریح کرد: در این پروژه بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده است و برای احداث ۱۳ کیلومتر باقی مانده و چند دستگاه پل و تقاطع حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

باقری توضیح داد: عملیات بهسازی ۸ کیلومتر از محور قم ـ نیزار با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال اجراست و قرارداد بهسازی ۹ کیلومتر از محور قم ـ آوه با اعتبار مورد نیاز حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شده و در انجام است.

وی افزود: برای اجرا و تکمیل ۳ باب مدرسه و یک باب کلانتری و ساماندهی منازل اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) واقع در بافت فرسوده و سکونت گاه غیر رسمی و همچنین تهیه طرح جامع شهر قم از محل ردیف های متمرکز وزارت راه و شهرسازی بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و دو باب مدرسه شیخ آباد و ثامن الحجج با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در مرحله تکمیل و اتمام پروژه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش خیابان کاشانی شهرکرد
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • جهاد اسلامی: اکنون با قوانین جدیدی در رویارویی با اسرائیل مواجه هستیم
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد