Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان اردبیل اظهار کرد: آخرین وضعیت کرونا در استان سیر صعودی را طی می‌کند و در صورت تداوم روند، شرایط خطرناک و سختی را برای کادر درمانی، پرستاران زحمتکش و تامین دارو به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرهای اردبیل، مشکین شهر و پارس آباد همچنان وضعیت ثابت دارند، افزود: وضعیت شیوع کرونا در اکثر شهرهای استان اردبیل همچنان قرمز بوده و رعایت پروتکل بهداشتی بیش از پیش توصیه می‌شود چرا که سلامت مردم برای ما از همه چیز مهمتر است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه علاوه بر تامین امنیت و سلامت مردم باید به فکر اقتصاد و رفاه آنها نیز باشیم بیان کرد: کارکنان دولت و مسؤولان باید بیش از هر شهروند دیگری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که متاسفانه گاهی مواقع با کم‌توجهی از حساسیت موضوع کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم به‌صورت شفاف می‌تواند در امر خدمات‌دهی یاری‌گر کادر درمانی باشد تصریح کرد: مردم باید از وضعیت اسف‌بار این ویروس منحوس مطلع شده و تذکرات لازم نیز به آنها داده شود و همچنین

مقابله با شرایط عادی سازی در بحث کرونا باید از ادارات شروع شود.

 

بهنام جو با اشاره به اینکه این ویروس و انتقال آن با کسی شوخی ندارد و همه در یک کشتی نشسته‌ایم، گفت: با سوراخ شدن و یا غرق یک کشتی همه دچار مشکل می‌شوند بنابرین با تدبیر و رفتار منطقی باید این کشتی سلامت به ساحل برسد.

وی ادامه داد: روزهای تعطیل محدودیت ورود مسافران برای شهرهای گردشگری با نظارت کامل اعمال شود.

رئیس ستاد پیشگیری کرونای استان اردبیل اظهار کرد: گاهی مواقع تعطیلی‌ها باعث افزایش تعداد مسافران در استان می‌شود، گرچه ما نمی‌خواهیم اصناف تعطیل شوند اما باید این صنوف هم رعایت حال بقیه مردم و هم استانی‌ها را کنند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل ادامه داد: رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۴۰ درصد فعالیت کنند و با نظارت کافی عروسی‌ها به جای اینکه در خانه‌های کوچک و یا چادرهای محلی برگزار شود می‌تواند با ظرفیت حداکثر ۳۰ درصد با تعهد صاحب تالار و رستوران انجام گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی و نصب بنرها از سوی شهرداری باید برای مردم نمود عینی پیدا کند، اذعان داشت: گاهی مواقع مردم احساس می‌کنند که کرونا کاهش یافته و رعایت در نانوایی‌ها، مطب‌ها، تاکسی‌ها و سطح شهر ضعیف جلوه می‌کند و این مسائل باعث برپایی دورهمی‌های خانوادگی و برخی از میهمانی‌ها شده و این امر باعث شده بیش از ۵۰درصد مبتلایان خانم‌های خانه دار اعلام شود.

وی استفاده از ظرفیت پایگاه‌های محلات جهت کنترل و تذکرات لسانی بهداشتی و امر به معروف را یادآور شد و بیان داشت: تولید ماسک و مواد ضد عفونی در استان زیاد است اما باید فرهنگ سازی چگونگی استفاده در شهرها و روستاها انجام شود.

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های محلات و تذکرات لسانی و امر به معروف جهت کنترل کرونا در جامعه

 

بهنام جو گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، بسیار بیشتر در معرض خطر قرار گرفته‌اند و ما نباید اجازه دهیم عده‌ای براساس ندانم کاری باعث افزایش این بیماری در سطح استان شوند.

وی با بیان اینکه کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند، افزود: حداقل کاری که مردم می‌توانند با کادر درمان همکاری کنند این است که شستن دست و ضدعفونی، زدن ماسک، رعایت فاصله قانونی ۲ متر و تهویه کامل محل‌های بسته را فرهنگ‌سازی کنند.

کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند

 

استاندار اردبیل تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد کرونای استان، فرمانداران برای کنترل و مدیریت کرونا بر حسب وضعیت شهر خود می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با حضور دانش آموزان در مدارس گفت: آموزش و پرورش یک آمار دقیق در رابطه وضعیت مدارس و دانش آموزان در شهرها و روستاها احصا کند و اینکه از ۴۳ بستری سن مدارس تنها ۹ مورد مثبت اعلام شده است، به نسبت تعداد دانش آموزان آمار پایینی است اما باید کاملا حساب شده عمل شود.

وی افزود: حضور دانش آموزان کلاس اولی در هفته ۲ روز به مدت ۲ ساعت با رضایت خانواده‌ها ضرورت دارد و احساس نیاز رفع اشکال در سایر مقاطع هم با مدیریت روسای مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا اکبر بهنام جو استاندار اردبیل پیشگیری ماسک تعطیلی استاندار اردبیل استان اردبیل دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر سه شنبه در بازدید سرزده از اداره کل پست استان اردبیل اظهار کرد: برخی گزارشات و نارضایتی‌ها از عملکرد مأموران و دفاتر پستی مشهود است که تذکرات لازم برای دقت بیش از پیش در انجام وظایف ضروری است.

وی با اشاره به این اصل مهم دینی که حرمت مال مردم به منزله حرمت خون آنهاست، خاطرنشان کرد: هرگونه سهل‌انگاری در صیانت از مال مردم غیرقابل قبول است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل هرگونه اهمال کاری در برخورد با اموال مردم را مستحق برخورد قانونی دانست.

آفاقی توجه به رسالت خطیر امانتداری و همچنین جلب رضایت مردم با خدمت‌رسانی شایسته را یادآور شد و بیان کرد: حرمت مال مردم به منزله حرمت خون آنهاست و پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم در جامعه قرار دارد.

کد خبر 6086411

دیگر خبرها

  • پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • قیمت شاهین در مدار صعودی / شاهین کارکرده هم گران شد! + جدول قیمت
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند