Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی روز شنبه با تجمع مقابله محل اقامت سفیر فرانسه در سرزمین‌های اشغالی، سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات‌کنندگان پس از اقامه نماز عشاء در شهر «یافا» تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردها  و سر دادن شعار از ساحت رسول اکرم(ص) دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌کنندگان در این تجمع، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را به توهین به اسلام و افراط گرایی متهم کردند.

طی دو هفته اخیر به دنبال قتل معلمی در فرانسه به دست یک مسلمان به دلیل نشان دادن کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام، مقامات فرانسه و در رأس آن‌ها رئیس جمهور این کشور، اسلام را دین افراطی دانست و از انتشار کاریکاتورهای موهن به مقدسات اسلامی حمایت کرد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم دانست که با واکنش خشم و محکومیت مسلمانان جهان همراه شد.

به دنبال این اظهارات و حوادث، اسلام‌ستیزی و حمله به مسلمان در رسانه‌های غربی بیشتر شده است و دو زن مسلمان هم زیر برج ایفل با سلاح سرد مصدوم شدند.

در برخی کشورهای اروپایی مانند سوئد نیز برخی از افراطیان اقدام به آتش زدن نسخه‌های قرآن در برابر پارلمان این کشور کرده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی تجمع رئیس جمهور فرانسه محکوم توهین به پیامبر رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین‌های اشغالی/ آهارون هالیوا کیست؟
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی