Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@22:14:05 GMT

چگونه با شوهرخسیس رفتار کنیم؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۰۷۴۶

کسانی که نیاز به بقای بالایی دارند، به مسائلی مانند خوراک پوشاک و مسکن و.. بسیار فکر می‌کنند، آن‌ها دائماً نگران پس انداز کردن هستند و همیشه حواسشان به تمامی هزینه‌ها هست. ناطقان: نیاز به بقا یکی از این نیاز‌های پنجگانه ماست، آنچه که مربوط به خوراک، پوشاک مسکن و پس انداز است مربوط به نیاز به بقاست.

کسانی که نیاز به بقای بالایی دارند، به مسائلی مانند خوراک پوشاک و مسکن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. بسیار فکر می‌کنند، آن‌ها دائماً نگران پس انداز کردن هستند و همیشه حواسشان به تمامی هزینه‌ها هست.

 ارسطو رضایی روانشناس در این باره گفت:من در بین مراجعانی که این مشکل رادارند وقتی که خاطرات آن‌ها را بررسی می‌کنم، مشاهده می‌کنم کسانی که در خانواده‌ای به دنیا آمده اند که طعم فقر را با پوست و گوشت و استخوان شان تجربه کرده‌اند و در موقعیت‌های مختلفی شرمنده شده‌اند و کسی را نداشته اند ممکن است که زمینه شکل‌گیری طرحواره آسیب‌پذیری در آن‌ها وجود داشته باشد.

البته بعضی از آن‌ها هم در خانواده‌ای نبودند که فقر مالی را تجربه کرده باشند بلکه اتفاقا ممکن است در خانواده نسبتا مرفهی رشد کرده اند، اما والدینی داشته اند که بر اهمیت نگهداری پول و خرج نکردن وصرفه جویی بیش از اندازه تاکید کرده اند.

طرحواره‌ی آسیب پذیری در زمینه‌های بسیار زیادی می‌تواند فعال باشد و صرفا مسئله‌ی پول و مسائل مالی نیست، اما آنچه که در اینجا من می‌خواهم به آن اشاره کنم و عمدتاً در ازدواج بسیار نقش دارد آسیب پذیری از نوع فقر است.

طرح واره آسیب پذیری از نوع فقر، همان ترس از بی پولی و فقیر شدن است که باعث می‌شود که فرد اصطلاحاً خسیس شود و البته عبارت درست این است که بسیار از پول خرج کردن می‌ترسند.

بیشتر افراد از کسانی که اصطلاحا خسیس هستند (به‌کار بردن این واژه نادرست است) خوششان نمی‌آید، از آنجایی که درکشور ما بیشتر هزینه‌ها عمدتا درست یا غلط به عهده اقایان است، این سوال بسیاری از خانم‌هاست که؛ مشکلات ازدواج با مرد خسیس چیست؟

یعنی می‌ترسند که با مردانی که بسیار محتاط هستند ازدواج کنند، بنابراین اگر شما در پول خرج کردن بیش از اندازه محتاط هستید، ممکن است که مجرد باقی بمانید.

من معتقد هستم که در این‌باره باید با یکدیگر گفت‌وگو کنید، اگر که گرفتار طرحواره آسیب پذیری هستید یعنی فقر زیادی را تجربه کرده‌اید یا در جایی ناگهان خانواده شما ورشکست شده‌اند و یا والدینی داشتید که دائماً یادآوری می‌کردند که باید بسیار صرفه جو باشیم و مواظب باشیم که مبادا پول را از دست بدهیم نیاز به درمان دارید.

یکی از مراجعینم می‌گفت، همراه با همکلاسی‌هایم به اردوی دانش‌آموزی می‌رفتم، اما پدرم به‌جز هزینه اردو، هیچ پولی در جیب من نمی‌گذاشت و من همیشه شرمنده و خجالت‌زده می‌شدم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که دیگر هرگز به هیچ اردوی دانش‌آموزی نروم و درحال حاضر هم هر جا که می‌روم، ذهنم همیشه مشغول هزینه هاست، با وجود اینکه وضع مالی بسیار خوبی دارم، اما همیشه نگران هستم که مبادا پول کم بیاورم و شرمنده شوم.

یکی دیگر از مراجعینم می‌گفت: مادری داشتم که به من می‌گفت حتی اگر اندازه کوه پول داشته باشی، باز هم تمام می‌شود و من همیشه نگرانم با وجود اینکه وضع مالیم خوب است پولم تمام شود و به همین دلیل آن‌طور که باید و شاید و آن‌طوری که در شأن موقعیت اقتصادی من هست هزینه نمی‌کنم. طبیعتاً چنین افرادی نیاز به درمان دارند.

اما به هرحال پول برای همه ما مهم است و باید مهم باشد کسانی که هیچ اهمیتی به پول نمی‌دهند افراد موفقی نیستند.

اما در عین حال باید در نظر داشته باشیم که به اندازه لازم باید هزینه کنیم. البته این که شما انتظار داشته باشید که با شخصی ازدواج کنید که هم پولدار باشد و هم کاملاً بی تفاوت به پول هایش باشد، تقریباً پارادوکسی است که جور در نمی‌آید.

من معتقدم که فردی که مواظب پولهایش هست می‌شود روی او حساب کرد، او از کسی درخواست نمی‌کند روی پای خود می‌ایستد و آینده او روشن است و حتی می‌تواند به دیگران کمک کند، به همین دلیل من از به کار بردن واژه خسیس راضی نیستم و معتقدم که این واژه نادرست است.

اما از طرفی هم نباید به خانواده خود سخت گرفت، نباید وضعیت طوری باشد که از پول و درآمد خود استفاده نکرد، بلکه همزمان با افزایش درآمد رفاه هم افزایش پیدا کند، مسلماً سطح رفاه با توجه به درآمد تعیین می‌شود و نباید اینطور باشد که درآمد شما چندین برابر افزایش پیدا کرده,، اما شما هنوز همان سبک زندگی قبلی را دارید. اگر که اینطور است ممکن است که شما گرفتار طرحواره آسیب پذیری از نوع فقر باشید. در این صورت نیاز به درمان دارید.

تشخیص اینکه پس انداز کردن زیاد و محتاط بودن در خرج کردن آیا به طرحواره آسیب پذیری ارتباط دارد و یا نیاز به بقا و امنیت خاطر؟

تشخیص این موضوع برای مردم عادی سخت است و تشخیص آن به عهده روانشناسان است و به همین دلیل من در مشاوره پیش از ازدواج تست‌های مختلفی از مراجعین میگیرم تا بتوانم این موضوعات را به صورت دقیق از هم تفکیک کنم.

اگر که شما هم گرفتار طرحواره آسیب پذیری از نوع فقر باشید، ممکن است که در خرج کردن بیش از اندازه محتاط باشید و طبیعتاً زندگی با شما سخت خواهد بود، از شما انتظار می‌رود که با توجه به درآمدتان تا اندازه‌ای رفاه خانواده را تامین کنید، وقتی که همسر شما می‌بیند که با توجه به درآمدتان خرج نمی‌کنید طبیعتاً از شما فاصله می‌گیرد؛ بنابراین باید تشخیص بدهید آیا محتاط بودن بیش از اندازه شما واقع بینانه و به خاطر نیاز به بقاست؟ یا غیر واقع بینانه و به خاطر طرحواره‌ی آسیب پذیری از نوع فقر؟

بیشتر بخوانید

    ۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند + تصاویر

ما در مشاوره پیش از ازدواج همه چیز را به‌خوبی بررسی می‌کنیم تا این موضوع چه پیش از ازدواج و چه پس از آن منبع اختلافات زوجین نشود. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از ازدواج حتما به مشاور مراجعه کنید.
انواع طرح واره آسیب پذیری

۱. سلامتی و بیماری

فرد دائما نگران بیمار شدن و از دست دادن سلامتی خودش است به همین دلیل از این پزشک به آن پزشک مراجعه می‌کند.

۲. خطر و حادثه

می‌ترسد اتفاقی بیفتد مثل زلزله. سیل. سقوط. تصادف و..

۳. فقر و بی پولی

۴. از دست دادن کنترل

می‌ترسد که مبادا ناگهان غش کند تا دچارحملات بدنی شود یا قالب تهی کند یا دیوانه شود.

دراین صورت، بیش از اندازه نگران هستیم و بیش از اندازه انتظار حمایت از مخاطب خود داریم و در نهایت، رابطه برای مخاطب خسته کننده می شود.

اگر گرفتار انواع فوبیا هستید، هم نمی‌توانید ارتباط سالمی برقرار کنیدو بهتر هست که فوبیای خود را درمان کنید. هم‌چنین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر با همسرتان در این موضوع اختلاف نظر دارید حتما به مشاور مراجعه کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شوهر خسیس ، پس انداز کردن ، خسیس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شوهر خسیس پس انداز کردن خسیس پس انداز کردن بیش از اندازه همین دلیل خرج کردن هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکبرپور: ترکمنستان در حد و اندازه ایران نبود

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: بازی کردن در چمن مصنوعی برای تیم ایران که حتی تمریناتش را در چمن طبیعی انجام می دهد کار راحتی نبود و این مساله سبب افت کیفیت بازی با ترکمنستان شده بود.

علیرضا اکبرپور در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ایران برابر ترکمنستان در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی، اظهار کرد: بازی چون در چمن مصنوعی برگزار شد از کیفیت خوبی برخوردار نبود. هر چند تیم ایران خیلی برتر از ترکمنستان بود و در دقایق پایانی نیمه اول توسط قایدی و با همکاری مهدی طارمی دروازه حریف باز شد.

وی گفت: ترکمنستان تیمی نبود که برای ایران مشکل ساز باشد. بنابراین نسبت به بازی رفت و برای حفظ آبرو برابر تماشاگران تلاش می کرد تا گل کمتری بخورد.

اکبرپور تصریح کرد: در دور برگشت کادر فنی با تغییراتی که در چند پست ایجاد کرده بود بیشتر ترجیح داده بود از بازیکنان جوان استفاده کند و کمتر از بازیکنان باتجربه بهره بگیرد که کار به جا و درستی بود.

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: بازی کردن در چمن مصنوعی شرایط خاص خود را دارد و این موضوع برای تیم ایران که حتی تمریناتش را نیز در چمن طبیعی انجام می دهد کار را سخت کرده بود.

وی افزود: چمن طبیعی با مصنوعی فرق می‌کند و این مساله روی عملکرد تیم ایران تاثیر نامطلوبی گذاشته بود و سبب شد که نتواند گل‌های بیشتری وارد دروازه حریف کند.

اکبرپور در پایان با بیان اینکه «ترکمنستان از نظر فنی خیلی پایین‌تر از ایران بود،» گفت: ترکمنستان تیمی نبود که دروازه ایران را تحت فشار قرار دهد و ما می توانستیم گل های بیشتری به ثمر برسانیم اگر به دروازه حریف فشار بیشتری وارد می‌کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • هوای خرمشهر در وضعیت بسیار ناسالم
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم
  • اکبرپور: ترکمنستان در حد و اندازه ایران نبود
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • تیم ملی نباید به خاطر جوانگرایی آسیب ببیند/ نیاز به بازیکنان جدید
  • بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند