Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@12:33:52 GMT

ذخایر نفت ونزوئلا به مرز اشباع نزدیک شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۰۷۷۲

ذخایر نفت ونزوئلا به مرز اشباع نزدیک شد

ذخایر نفت ونزوئلا در سه هفته گذشته تحت تأثیر تشدید فشارهای آمریکا برای فراری دادن مشتریان این کشور، ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، افزایش ذخایر نفت خطر آغاز تعطیلی دوباره تولید نفت شرکت PDVSA را به دنبال دارد و جدیدترین نشانه از رسیدن صنعت نفت ونزوئلا به مرز فروپاشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش‌های داخلی که توسط بلومبرگ مشاهده شده، بندر خوزه که دروازه اصلی صادرات نفت ونزوئلا به شمار می رود، یک هفته است که خالی مانده است زیرا واردکنندگان نفت ونزوئلا شامل ریلاینس اینداستریز هند، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا ماه جاری نفت این کشور را خریداری نکردند. این سه شرکت ماه گذشته مجموعا ۹.۷ میلیون بشکه نفت خریداری کرده بودند که بیش از نیمی از صادرات سپتامبر ونزوئلا بود.

نفتی که در پایانه خوزه و تأسیسات نزدیک آن نگهداری می شود، از پایان سپتامبر تقریباً دو برابر شده و به ۱۰.۶ میلیون بشکه رسیده و روند کاهشی سه ماهه را معکوس کرده است. این سطح ذخایر نزدیک به حجمی است که در گذشته باعث شد شرکت نفتی دولتی PDVSA فعالیت چاه‌های نفت را تعطیل کند زیرا جایی برای نگهداری نفت نداشت.

در حالی که تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ونزوئلا را فلج کرده است، سواپ نفت در برابر دیزل میان شرکت PDVSA و پالایشگاه‌های آسیایی و اروپایی به دلایل انسان دوستانه مجاز بود. دولت ترامپ در اوت اعلام کرد در حال بررسی اقدامات بیشتر برای قطع باقی مانده مبادلات سوخت است. ریلانس ماه گذشته ۱۲ میلیون بشکه نفت کانادا خرید که ممکن است به منزله فاصله گرفتن دائمی از خرید نفت ونزوئلا باشد.

دولت ترامپ که دیگر گزینه ای برای تحت فشار قرار دادن مادورو ندارد، سواپ دیزل را هدف گرفته است. ماه گذشته یک مقام پرنفوذ دولت ترامپ دیدار محرمانه ای با نماینده دولت نیکلاس مادورو در مکزیکو سیتی داشت و تلاش کرد درباره کناره گیری صلح آمیز وی از قدرت مذاکره کند.

طبق آمار رهگیری نفتکش، آخرین باری که یک نفتکش در پایانه خوزه بارگیری کرد، ۱۶ اکتبر بود و دیگر هیچ کشتی دیگری تا پایان ماه بارگیری نخواهد داشت. تا  سه سال پیش هر ۱۷ ساعت، یک نفتکش در این پایانه بارگیری می کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اکنون که پالایشگاه‌های بزرگ اروپایی و هندی از بازار ونزوئلا کنار کشیده‌اند، شرکت‌های گمنام جای آنها را گرفته اند و مجموعا ۴.۶ میلیون بشکه نفت بارگیری کرده اند که بسیار کمتر از ۱۷.۴ میلیون بشکه نفت بارگیری شده در سپتامبر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: نفت ونزوئلا تحریم های آمریکا مادورو شرکت PDVSA میلیون بشکه نفت نفت ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن ساسانی پور دوشنبه شب در جمع خبرنگاران پیرامون ممنوعیت صید ماهیان مرکب گفت: با توجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور، و به منظور حفظ ذخایر مولدین ماهی مرکب و همینطور بازسازی ذخایر آنها برای سال‌های آینده، صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر، از فردا، چهارم اردیبهشت ماه ممنوع اعلام می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر افزود: از جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی استان بوشهر در خواست می‌شود در راستای اجرا هر چه بهتر ممنوعیت صید ماهی مرکب، از صید این نوع ماهی خودداری کنند.

وی افزود: در این راستا نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید انجام و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفان برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6085896

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم