Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید عزت اللهی ، هافبک تیم وایله دانمارک درباره شرایط این روز های خودش و تیم ملی صحبت کرد و گفت : آوردن ویلموتس یک خیانت بزرگ بود ، لیگ دانمارک یکی از بهترین لیگ های اروپا است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سعید عزت اللهی ، هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان که این فصل راهی دانمارک شد و به تیم وِیل بولدکلوب پیوست، تا به اینجای فصل عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید عزت اللهی که فصلی سخت را در یوپن بلژیک پشت سر گذاشت، پس از پنج سال عضویت در روستوف و حضور قرضی در تیم‌هایی چون آنژی ماخاچ کالا و آمکار روسیه، ردینگ انگلیس و یوپن بلژیک بالاخره به صورت قطعی از این باشگاه جدا شد و فوتبال دانمارک را برای شروعی جدید انتخاب کرد.
سعید عزت اللهی  شروع خوبی هم در تیم وِیل بولدکلوب داشته و با گلزنی در بازی هفته قبل، جزو بهترین لژیونرهای هفته آسیا نیز انتخاب شد.

حالا  سعید عزت اللهی  در گفت و گویی درباره شرایط این روزهای خودش و شرایط تیم ملی صحبت کرده است .

شروع خوبی در لیگ دانمارک داشتی و به نظر می‌رسد کم‌کم به شرایط آرمانی گذشته باز می‌گردی. خودت کمی بیشتر درباره شرایطت صحبت می‌کنی؟

خدا را شکر، وضعیتم اکنون خوب است و رفته رفته بهتر هم می‌شود. در شروع فصل، کارم را به خوبی آغاز کردم و امیدوارم بتوانم این روند را ادامه بدهم.

پس از پنج سال جدایی از روستوف و تجربه بازی در انگلیس و بلژیک، این سوال مطرح می‌شود که چرا سعید عزت اللهی ، فوتبال دانمارک را انتخاب کرد. حتی صحبت از پیشنهادهای قطری بود، اما در نهایت در فوتبال اروپا ماندنی شدی. دلیل انتخابت رو بیشتر توضیح می‌دهی؟

خب این سوالی است که خیلی‌ها از من پرسیدند، اما در مقابل من یک سوال دارم‌ و اینکه چرا انتخاب لیگ دانمارک تا این اندازه سوال برانگیز شده؟ آیا کسی تا به حال یک بازی کامل از لیگ دانمارک را دیده بود و می‌دانست این لیگ چه کیفیتی دارد؟ من که الان در این لیگ هستم، می‌بینم که چه فشاری وجود دارد و شاید کسی که نتایج را دنبال می‌کند، نتواند باور کند که کوپنهاگ که تیم قدیمی دانمارک است، در پنج هفته ابتدایی نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. دلیل آن هم فشار بالای این لیگ و سطح بالای رقابت است که همه تیم‌ها نزدیک به هم هستند و رقابت را بسیار دشوار می‌کند. بیشتر تیم‌های دانمارکی با ترکیبی جوان بازی می‌کنند که این بازیکنان بمب انگیزه هستند و باعث تلاش بیشتر همه بازیکنان می‌شود.

پس از این انتخابت رضایت داری.

دلیل انتخابم واضح است. من دنبال فضایی بودم که به من اعتماد شود و این اعتماد کامل باشد، نه اینکه به جایی بروم که اعتماد کامل به من و توانایی‌هایم نباشد و تازه ببینیم چه می‌شود! نه، دنبال چنین انتخابی نبودم و خوشبختانه در تیم وِیل بولدکلوب آنالیز خوبی از من شده بود و به حضورم نیاز داشتند. من و توانایی‌هایم را به خوبی می‌شناختند و این اعتماد مهم‌ترین دلیل انتخابم بود و من هم در جواب این اعتماد کم نگذاشتم. به خاطر پنج شش ماه دوری از فضای مسابقه که به دنبال تعطیلی لیگ بلژیک بود، تمریناتم را در ایران انجام دادم، شرایط سخت گذشت، اما این انتخاب و اعتمادی که به من شد، انگیزه‌ام را برگرداند. با چند تیم دیگر هم مذاکره کرده بودم، اما دلیل انتخاب لیگ دانمارک مسائلی بود که توضیح دادم. امیدوارم که اینجا هم برای من سکوی پرتابی باشد و به تیم‌های بزرگ‌تری برسم.


با حضور در دانمارک، پس از اسپانیا، روسیه، انگلیس و بلژیک، به تجربه بازی در لیگ‌های پنج کشور اروپایی رسیدی که بین لژیونرهای ایرانی از این جهت رکوردداری. خودت همیشه می‌گویی بازی در لالیگا را دوست داری، آیا هدفت بازگشت به فوتبال اسپانیاست یا می‌خواهی تجربه جدیدی کسب کنی و در آینده باید بازهم شاهد حضورت در لیگ جدیدی باشیم؟

من همیشه چالش را دوست داشتم و آدمی هم نیستم که همه چیز را سرسری بگیرم. دوست دارم چالش‌های مختلف را تجربه کنم و حتی اگر موفق نباشم، شرکت در این چالش‌ها به من تجاربی می‌دهد که در آینده از آنها بهره ببرم. خدا برای من اینگونه رقم زده است و تا به اینجا چیزی دست من نبوده و خدا خواسته در این مسیر قرار بگیرم. من چند سال بازیکن روستوف بودم و به تیم‌های دیگر قرض داده شدم و به کشورهای مختلف رفتم و با وجود همه اختلاف نظرها به کارم ادامه دادم، حالا هم خدا من را در مسیری قرار داد که به صورت قطعی به وِیل بولدکلوب بیایم.

تجربه حضورت در ردینگ انگلیس هم با وجود کوتاه بودن، خوب بود و به بازیکن محبوبی هم بین تماشاگران و باشگاه تبدیل شده بودی و شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند در فوتبال انگلیس ماندگار شوی، این هدف را نداشتی؟

صد درصد هر بازیکنی که کاری انجام می‌دهد، هدفی را دنبال می‌کند. اگر هدف نباشد نمی‌توان موفق شد. در انگلیس همه چیز خوب بود و در شروع کارم، همه می‌گفتند با ادامه این روند فصل آینده می‌توانم حتی به لیگ برتر انگلیس بروم، اما یک مصدومیت بد موقع، باعث شد شرایط تغییر کند و فصل را هم از دست دادم.

همان مصدومیتی که قبل از جام ملت‌ها در تمرین تیم ملی رخ داد.

بله، البته ناراحت نیستم و به خاطر تیم ملی کشورم مصدوم شدم و هر اتفاقی در تیم ملی، باعث افتخار است. با این حال مسیر من بعد از این مصدومیت عوض شد و تجربه‌هایی را هم کسب کردم.‌ در مسیری هم قرار گرفتم که یک سری پله‌ها را باید از اول قدم بردارم و شاید در این مقطع هم می‌توانستم در تیم‌های بهتری بازی کنم، اما دوست داشتم خودم را به چالش بکشم و دوباره توانایی‌هایم را نشان بدهم. مربی فعلی‌مان در وِیل بولدکلوب، مربی اسپانیول بوده، سابقه بازی در لالیگا را دارد و مربی با تجربه‌ای است که یکی از دلایل انتخابم، همین مربی بود. از طرفی در شهری فوتبال بازی می‌کنم که مردمش فوتبال را دنبال می‌کنند و اینها به من انگیزه داد.

با اینکه در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنی، اما موقع حمله‌ها خوب به یک سوم هجومی تیم اضافه می‌شوی و گل می‌زنی، نمونه‌اش در بازی هفته قبل گلی زدی که باعث شد عملکردت بیشتر به چشم بیاید و برای انتخاب بهترین لژیونر اروپایی قاره آسیا رقابت کنی. این مسئله چقدر به تو انگیزه داد؟

شرایط در این بازی سخت بود، تیم حریف بازی را خوب شروع کرد، به گل رسید و بازی را تحت کنترل داشت. فوتبال بازی لحظه‌هاست و در یک لحظه ممکن است گل بخورید یا گل بزنید. همیشه موفقیت تیمی را به موفقیت شخصی ترجیح داده‌ام و گلی هم که زدم، خواست خدا بود. این گل نتیجه مثبتی برای من داشت و اعتماد به نفسم را بیشتر کرد. هم در تیم منتخب هفته قرار گرفتم و هم برای انتخاب بهترین لژیونر اروپایی قاره آسیا در رای‌گیری حضور داشتم که اینها به من انرژی می‌دهد تا به روندم ادامه بدهم و امیدوارم با گلزنی یا پاس گل، بازهم بتوانم برای تیمم مثمر ثمر باشم.

به تیم ملی هم برسیم. در اردوی قبل غایب بودی که شاید غیبت تو کمی سوال ایجاد کرد، چراکه هم تجربه کار با اسکوچیچ در ملوان را داشتی و هم او سال قبل برای صحبت با تو به بلژیک آمده بود، علت دعوت نشدنت مسائل بهداشتی و پروتکل‌های کشور دانمارک برای ورود و خروج بود یا به نظرت دور بودن از شرایط مسابقه پس از تعطیلی لیگ بلژیک باعث شد در این اردو غایب باشی؟

فکر می‌کنم مسائل کرونا هم تاثیر گذار بود، چون باشگاه به بیشتر ملی‌پوشان هم تاکید کرده بود در این اردو حاضر نباشند و تا حد امکان هم ملی‌پوشان در تمرینات باقی ماندند، اما خودم فکر می‌کنم، دلیلش چند ماهی بود که بازی نکرده بودم و برای همین کادرفنی نفرات دیگری را به اردو فراخواند. اسکوچیچ یک مربی حرفه‌ای است و من هم امیدوارم بتوانم با یک عملکرد خوب، در آینده به اردوی تیم ملی دعوت شوم.

اردوی بعدی تیم ملی در همین آبان‌ماه است و صحبت از انجام دو بازی دوستانه؛ بعد از آن تیم ملی باید آماده بازی‌های انتخابی جام جهانی شود که البته هنوز تاریخ آن مشخص نیست.‌ وضعیت را چطور می‌بینی؟

خب می‌دانیم که کارمان خیلی سخت است و نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. باید این واقعیت را در نظر بگیریم که کار تیم ملی آسان نیست، اما خوبی ماجرا اینجاست که برای صعود به مرحله بعدی همه چیز دست خودمان است و می‌توانیم با چهار پیروزی صعود کنیم.‌ شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که تیمی پس از سال‌ها قرار گرفتن در رتبه نخست آسیا که دور قبلی هم به راحتی از نظر امتیازی و با کار سخت بازیکنان و کادرفنی به جام جهانی صعود کرده بود، اینگونه دچار مشکل شود. ما باید سخت کار کنیم و در اردوهای تدارکاتی نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم، چون فرصت دیگری نداریم. خوشبختانه فدراسیون فوتبال هم برای هماهنگی بازی‌های دوستانه خوب ظاهر شده و امیدوارم بتوانیم در بازی‌های دوستانه نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم و دیگر جای اشتباه نداریم. هیج جای عذر و بهانه‌ای هم نیست و در دور بعدی هم باید دو سه برابر تلاش کنیم و سختی بکشیم تا به جام جهانی برسیم، چون آینده فوتبال ایران به حضور در جام جهانی بستگی دارد.

البته در این دوره هم قرعه سختی نصیب تیم ایران شد و با عراق و بحرینی روبه‌رو شدیم که همیشه تیم ملی را اذیت کرده‌اند.

من فکر می‌کنم عراق و بحرین، خودشان هم هنوز باورشان نشده که تیم ما را برده‌اند، چون ما به خودمان و حاشیه‌هایی که اطراف تیم بود باختیم. سرمربی قبلی تیم ملی کسی بود که برای تیم دلش نمی‌سوخت و تمرکز و انرژی لازم را نداشت، فقط و فقط به فکر مسائل مادی و مالی خودش بود و حالا ضربه‌اش را فوتبال ما می‌خورد و استرس آن برای ما و هواداران است. حضور ویلموتس در تیم ملی خیانت بزرگی بود و حالا امیدوارم با اسکوچیچ به موفقیت برسیم. ببینید، قطعاً مسائلی بوده که همه اینگونه صحبت می‌کنند. چرا کسی درباره کادر قبلی اینگونه صحبت نکرد و بازیکن یا مربی خاصی، درباره کی‌روش اینگونه نگفت؟ فرهنگ ما به گونه‌ای است که رفتارهایی شبیه به رفتار ویلموتس را بر نمی‌تابد و بازیکنان ما در نداری هم سعی می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند، اما ویلموتس قبل از بازی با عراق و در حساس‌ترین زمان ممکن تیم را بدون یک جلسه تمرینی به اردو برد. انگار که بازی انتخابی جام جهانی، بازی جام رمضان یا دورهمی دوستانه بود! او با رفتارش تیم ملی یک کشور را به بازی گرفت و به یک ملت توهین کرد. وقتی شخصیتی مثل وحید هاشمیان با چنین جایگاهی و رزومه‌ای اینگونه صحبت کرده، مشخص می‌کند رفتار ویلموتس چگونه بوده است.

شاید فدراسیون هم در این مسئله سو مدیریت کرد و زمانی که ویلموتس فسخ قرارداد کرده بود، باید با این مربی قطع همکاری می‌کرد و برای بازی با عراق یکی مثل هاشمیان را سرمربی موقت می‌گذاشت تا تیم ملی آسیب نبیند، فدراسیون هم در این جریان تقصیر داشت.

فدراسیون با توجه به سابقه همکاری با دیگر مربیان، فکر نمی‌کرد ویلموتس چنین برخوردی داشته باشد. ویلموتس هم وقتی به ایران آمد، چشم بسته نبود و می‌دانست برای پرداخت دستمزد شرایط سختی در ایران وجود دارد، اما با وجود آگاهی از این مسئله، با رفتارش به همه بی احترامی کرد و امیدوارم این داستان هم برای ما و هم برای مدیریت فوتبال ایران، تجربه شده باشد.

در پایان با شرایط موجود، به نظر سعید عزت اللهی ، می‌توانیم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنیم؟

صد درصد، شکی نیست که ما همین حالا هم جزو سه شانس اول فوتبال آسیا برای صعود به جام جهانی هستیم. همه چیز دست خودمان است و عذر و بهانه‌ای هم نیست و امیدوارم با دعای مردم به جام جهانی صعود کنیم. صعود به جام جهانی برای نسل آینده فوتبال ایران بسیار مهم است و انگیزه را چند برابر می‌کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سعید عزت اللهی وحید هاشمیان اخبار تیم ملی سعید عزت اللهی کارلوس کی روش مارک ویلموتس وحید هاشمیان سعید عزت اللهی فوتبال ایران جام جهانی لیگ دانمارک دلیل انتخاب تیم ملی همه چیز تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایراکلی کوباخیدزه نخست وزیر گرجستان گفت: تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال گرجستان به خاطر رسیدن به مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 نشان افتخار دریافت خواهند کرد.

به نقل از تسنیم روز سه‌شنبه، تیم ملی فوتبال گرجستان در دیداری که برای صعود به جام ملت‌های اروپا برگزار شد، تیم ملی یونان را (4 بر 2 در ضربات پنالتی) شکست داد. برای نخستین بار در تاریخ، تیم ملی فوتبال گرجستان به مرحله نهایی یک تورنمنت بزرگ راه یافت.

نخست وزیر گرجستان در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «شخصاً به‌عنوان یک طرفدار، 30 سال منتظر این روز بودم؛ از سال 1994. بچه‌ها بزرگ‌ترین شادی را به ما دادند. این بچه‌ها قهرمان هستند و قهرمانان باید قدردانی شوند. اینها شریف‌ترین افراد هستند و بنابراین ما به همراه شالوا پاپواشویلی (رئیس پارلمان گرجستان) تصمیم کوچکی گرفتیم و به پسران ما نشان افتخار اعطا خواهد شد».

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888621

دیگر خبرها

  • آرتورو ویدال و انتخاب بزرگ ترین بازیکن تاریخ فوتبال / فیلم
  • صحبت‌های جذاب مسی: به همه چیز رسیده‌ام
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • استقبال درویش و دخترش از رونالدو در ایران | اتفاقات جنجالی سال
  • نگرانی بزرگ اینتر: علاقه شدید ستاره‌های تیم به المپیک!
  • واکنش دستیار قلعه‌نویی به بیانیه استقلال و انتقادات از لیست تیم ملی
  • جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی
  • عکس| پس از بیانیه جنجالی؛ قلعه‌نویی یک استقلالی را انتخاب کرد
  • عکس| پس از بیانیه جنجالی؛ قلعه‌نویی یک استقلال را انتخاب کرد
  • محبوب‌ترین ستاره تیم ملی در ترکمنستان کیست؟