Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:24:51 GMT

بیماران خاص در گیلان نیاز فوری به خون دارند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۰۹۷۰

بیماران خاص در گیلان نیاز فوری به خون دارند

گروه استان‌ها- مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: افراد دارای بیماری خاص در سطح استان گیلان نیازمند کمک فوری اهداکنندگان خون هستند. - اخبار استانها -

بابک پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماران در سطح استان گیلان نیازمند گروه‌های خونی مختلف هستند اظهار داشت: نیاز به خون یک نیاز حیاتی است و بیماران خاص در سطح استان نیازمند کمک فوری اهداکنندگان خون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون از جمله اداره‌کل انتقال خون استان با توجه به شرایط کرونا رعایت می‌شود خاطرنشان کرد: هدف این است که به اهداکنندگان اطمینان خاطر دهیم که تمامی پروتکل‌ها در این اداره رعایت می‌شود و اهداکنندگان نگرانی نداشته باشند.

مدیر پزشکی اداره‌کل انتقال خون استان گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در سال 98، بیش از 79 هزار و 679 واحد کامل خون از اهداکنندگان در استان جمع‌آوری شد اظهارداشت: برخی اهداکنندگان سالانه تا چهار بار خون اهدا می‌کنند و سال گذشته در مجموع 65 هزار نفر اهداکننده فعال داشتیم.

آغاز موج سوم پاندمی کرونا در گیلان/ سیر صعودی ویروس کرونا مجدداً در گیلان وجود داردتعطیلی مراکز تفریحی و تفرج‌گاه‌های گیلان؛ مردم به این استان سفر نکنندمحرومیت بالای شهرستان‌های غرب گیلان در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی

گیتی ایزدی‌پور با اشاره به استحصال فرآورده‌های خونی مختلف از واحدهای خون جمع‌آوری شده خاطرنشان کرد: این فرآورده‌های خونی براساس نیاز بیماران در بیمارستان‌های مختلف توزیع می‌شوند و فرآورده‌هایی که از خون کامل تهیه می‌شوند شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما هستند.

وی با بیان اینکه از هر واحد خون کامل حداقل سه فرآورده خونی به‌دست می‌آید تصریح کرد: هر یک از فرآورده‌های خونی برای یک سری از بیماران مصرف می‌شود به‌عنوان مثال بیماران تالاسمی، تروما، تصادفی و جراحی‌های مختلف به گلبول قرمز فشرده نیاز دارند.

مدیر پزشکی اداره‌کل انتقال خون استان گیلان افزود: "پلاکت خون" برای آن دسته از بیماران که میزان پلاکت خون آنها کاهش یافته مصرف می‌شود مانند بیمارانی که دچار خونریزی‌های مکرر یا سرطانی هستند و "پلاسما خون" نیز برای بیماران دچار سوختگی و سایر افراد مورد مصرف قرار می‌گیرد.

ایزدی‌پور با بیان اینکه کمبود هر یک از این فرآورده‌های خونی روند درمان برخی بیماران را با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌کند خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که نیاز به خون یک نیاز حیاتی است و این نیاز در تمام کشورها از جمله کشور ایران وجود دارد و همواره نیازمند کمک اهداکنندگان متعهد در کشور هستیم.

انتهای پیام/612/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال خون استان گیلان فرآورده های خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  این دستگاه  با هدف دریافت پلاکت خون و نگهداری و هدیه  به بیماران سرطانی، بیماران  پیوند عضو و مغز استخوان، عمل باز قلب و مبتلایان به ایدز کارکرد دارد.

این دستگاه برای ارائه خدمات به مردم  شمال آذربایجان غربی در پایگاه انتقال خون خوی  را اه اندازی شد.

برای خرید و نصب این دستگاه بیش از ۶۰  میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

همزمان با رونمایی از این دستگاه فرماندار و جمعی از مسئولان حوزه سلامت شهرستان خوی مقداری از خون خود را به مناسبت هفته سلامت برای نیازمندان به خون اهدا کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • خدمات ترجمه فوری در دارالترجمه رسمی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • بیمارستان‌ های صحرایی نیاز فوری غزه است