Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@01:47:20 GMT

آمریکایی ها انتخابات را چطور می بینند؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۰۱۶

آمریکایی ها انتخابات را چطور می بینند؟

مهسا مژدهی: تا کنون 56 میلیون آمریکایی از جمله ترامپ، رای هایشان را به صندوق انداخته اند و بقیه هم در ده روز پیش رو، رای خواهند داد. با این حال رقابت بین بایدن و ترامپ همچنان ادامه دارد. رئیس جمهور آمریکا روی ایالت هایی چون پنسیلوانیا و فلوریدا حساب باز کرده و بایدن هم به اختلاف آرایی که در نظرسنجی ها با ترامپ دارد می بالد و سعی می کند درصد ها را ثابت نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال به نظر بسیاری از ناظران، هر دو رقیب ضعیف بازی می کنند. ترامپ دیگر رفتارهای سابق خود را ندارد و در مبارزات انتخاباتی محتاط تر شده و بایدن هم هر چند چهره ای عقلانی تر و حرفه ای از یک سیاستمدار را عرضه می کند، اما کاریزمای کافی را ندارد.

بعد از مناظره آخر بین بایدن و ترامپ، یک بار دیگر نماینده حزب دموکرات در نظرسنجی ها بالا رفت. بسیاری از ناظران بایدن را برنده این مناظره دانستند و باز هم ترامپ نتوانست آنطور که باید خودی نشان دهد. این مناظره نسبت به دفعه قبل در آرامش بیشتری انجام شد و شاید راز این آرامش در دکمه قطع صدایی بود که مجری برای ترامپ از آن استفاده می کرد. در خبرآنلاین با علی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل و آمریکا به گفتگو نشسته ایم:

مناظره دوم بین ترامپ و بایدن چندان مورد توجه قرار نگرفت. به نظر می رسد که آنها نتوانستند آن طور که باید و شاید صحنه مناظره را در دست بگیرند و ناظران می گویند پس از این برنامه، سبد آرای این دو کاندیدا تغییر چشم گیری نداشته است. شما نقاط ضعف و قدرت مناظره دوم را چه دیدید؟

وضعیت مناظرات انتخاباتی در سال 2020 با دیگر مناظراتی که وجود داشته فرق کرده است. پایبندی به اصول کاهش یافته و خلاء اخلاقیات و نوعی بلاتکلیفی در میان مناظره کنندگان دیده می شود. در مورد جمهوری خواهان این امر بیشتر مشهود است چرا که ترامپ به عنوان کاندیدای آنها در صحنه حضور پیدا می کند. اما دموکرات ها هم چه در مناظرات چه در روند تبلیغات خود از اخلاقیات در مناظره دور شده اند.

جلسه قبل که مناظره بین ترامپ و بایدن برگزار شد، به دلیل سخنان تند و تیز دو رقیب علیه همدیگر، این برنامه مورد توجه بیشتری قرار گرفت. قرار بود دور دوم مناظرات در مورد مسائل بین المللی باشد اما تصمیم عوض شد و موضوعات داخلی آمریکا مورد بحث قرار گرفت تا توجه مردم آمریکا جلب شود. برای آنها مسائل بین الملل اهمیت کمتری نسبت به مشکلات داخلی و حل آنها دارند.

در مناظره مواردی که مطرح شد و مورد توجه قرار گرفت؛ اولی کرونا بود که ترامپ به دلیل عملکردش در این حوزه مورد انتقاد شدید است، به همین خاطر بایدن دست بالا را داشت. بعدی مساله مالیات بود که این موضوع هم برای مردم بسیار مهم است که باز هم به نفع بایدن تمام شد. در اتهام زنی البته بایدن همانطور که انتظارش می رفت، در موضع ضعف قرار گرفت. بحث بیمه هم مطرح شد. ترامپ که از دید یک سرمایه دار مخالف دخالت دولت؛ اوباکر را باطل کرده، در معرض ضعف قرار گرفت و بایدن در این مورد هم جلو افتاد.

هر کدام از این دو کاندیدا رفتار متفاوتی نسبت به قبل داشتند. چرا این اتفاق افتاد؟ 

ترامپ در مناظره دوم می خواست ایالت هایی را که اساسا مایل به جمهوری خواهان هستند را مجاب کند و بایدن هم روی همین اختلاف رای ای که در نظر سنجی ها از آن یاد می شود اصرار دارد. به همین دلیل است که این دو در مناظره دوم استراتژی متفاوتی را انتخاب کردند.

پیش از این گفته می شد که دلیل برد ترامپ در انتخابات سال 2016 رفتارهای نمایشی او بود که صحنه را در دست می گرفت و با هیاهو حرفش را می زد. همانطور که اشاره کردید ترامپ حالا این استراتژی را تغییر داده است. اما چرا او تصمیم گرفته تا این بار به نحو دیگری در مبارزات انتخاباتی ظاهر شود؟

ترامپ امسال خیلی خودش را کنترل می کند و رفتار کنترل شده ای نشان می دهد. دلیل این رفتار این است که در سال 2016 آمریکایی ها شناخت زیادی از او به عنوان یک سیاستمدار نداشتند. جمهوری خواهان ضد زن هستند و گروه های همراه آنها هم همینطور فکر می کنند و به همین خاطر هم هیلاری کلینتون رای نیاورد. در 4 سال گذشته خیلی از جمهوری خواهان معتدل، به این نتیجه رسیدند که با پروبال دادن به ترامپ مرتکب اشتباه شده بودند. این ها افراد هستند که آزاد و مستقل فکر و عمل می کنند و بایدن بر روی آنها تاثیر داشته است. به خاطر رفتارهای خودپسندانه ترامپ است که بایدن دست بالا را پیدا کرده است. با این حال سبد آرای ثابتی برای حزب جمهوری خواه وجود دارد که قابل تغییر نیست.  

ناظران معتقدند که بایدن کاندیدای مناسبی برای دموکرات ها نیست و او ضعیف حاضر شده است. به ویژه آنها معتقدند عملکرد بایدن در آخرین مناظره آن طور که باید نبوده. شما این موضوع را چطور ارزیابی می کنید؟

بایدن پیرمردی است که سابقه طولانی در عرصه سیاست داشته، در ارتش بوده و بعد همیشه به عنوان سیاستمدار فعالیت کرده است. اینها پشتوانه او هستند که می توانند از بایدن یک رئیس جمهور برای آمریکا بسازند. در آمریکا نظام سیاسی بر روی قدرت و ثروت پایه گذاری شده و قانون اساسی هم برای سفیدپوستان ثروتمند نوشته شده به همین دلیل عقلانیت چندان اهمیتی ندارد. هر دو حزب در ایالات متحده ایدئولوژی خاصی ندارند و تنها به فکر منافع خود هستند. تفاوت آشکاری بین دموکراسی در آمریکا با اروپای غربی وجود دارد و دموکراسی در ایالت متحده کامل نیست. به همین دلیل کسانی هم که انتخاب می شوند، اندیشه ورز نیستند.

در این کشور طبق آمار سی در صد از آمریکایی ها نمی دانند که چه کسی رئیس جمهور است. به همین خاطر به مسائلی در روند انتخابات اشاره می شود که اولا کاربرد داخلی دارند و بعد اینکه مردم عادی آنها را در زندگی خود لمس می کنند.

همانطور که اشاره کردید سبد رای دموکرات ها و جمهوری خواهان اغلب ثابت است و رقابت کاندیداها بر سر آرای خاکستری است. این آرا اغلب در ایالات متحده به کدام یک از این دو حزب نزدیک ترند؟

اغلب کسانی که جزو رای دهندگان خاکستری حساب می شوند، به دموکرات ها نزدیک ترند. دموکرات ها متعلق به مناطق جنوبی آمریکا هستند که در گذشته اغلب کشاورز و کارگر و ضدبرده داری بوده اند. موضوع رای خاکستری به این شکل است که این آرا به سمت هرکسی که برود، معمولا او در انتخابات برنده است. اما به طور سنتی این قشر به دموکرات ها تمایل بیشتری دارند.

در آمریکا یک درصد به بقیه حکومت می کنند. آنها اغلب ثروتمند و بسیار مذهبی هستند. و ترامپ مورد حمایت آنهاست. این قشر از زمان ریگان پدیدار شده و بر روی انتخابات در ایالات متحده اثر می گذارند. اما به جز این دسته، گروه هایی از جمهوری خواهان هستند که قدرت دارند و به خاطر نوع رفتار ترامپ، از او فاصله گرفته اند و حمایتش نمی کنند.  چیزی که ترامپ از آن می ترسد این است که این گروه به رقیب بپیوندند و شکستش رقم بخورد.

312 310

کد خبر 1447279

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوزف بایدن دونالد ترامپ جمهوری خواهان مناظره دوم دموکرات ها قرار گرفت بایدن هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)

 

منبع: آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم) بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)

دیگر خبرها

  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ