Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش عمده خدمات کاهش آسیب بهزیستی مختص مناطق پرخطر شهر است، گفت: نیازمند مرکز ماده ۱۶ زنان در اصفهان هستیم چرا که به نظر می‌رسد آمار اعلام شده از طرف پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد زنان معتاد آمار بالایی است.

سمیه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بهزیستی از همه دستگاه‌ها بارها خواسته است که این دستگاه را در انجام امور اجتماعی شهر تنها نگذارند، اظهار کرد: لایه زیرین شهر به هیچ وجه پنهان نیست اما خدمت رسانی به تمام آسیب‌ها دشوار است و بهزیستی متناسب با توانمندی‌های خود در حال ارائه خدمات است که به تنهایی نمی‌تواند همه نیازها را پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: این معاونت تمام تلاش خود را کرده است تا وضعیت به سمت بحرانی شدن نرسد. همه خدمات معاونت پیشگیری کمک به کاهش آسیب‌هاست و بخش عمده‌ای از خدمات کاهش آسیب بهزیستی مختص مناطق پرخطر شهر است اما متأسفانه شرایط و میزان آسیب‌های اجتماعی به حدی است که مانند زمان جنگ حتی با وجود تلاش بسیار نمی‌توانیم همه آسیب‌های مختلف را پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه کلانشهرها و شهرهای برخوردار بیش از دیگر شهرها حاشیه‌نشین دارند، اظهار کرد: شهرهای بزرگ به شدت در معرض پدیده مهاجرت هستند و حتی در پایتخت هم این آسیب‌ها را می‌بینیم و هرچقدر استان‌ها برخوردارتر می‌شوند حالت بومی بودن خود را از دست می‌دهند و مهاجرت به این شهرها بیشتر و آسیب‌ها هم بیشتر می‌شود.

کریمی در خصوص رسیدگی به وضعیت زنان معتاد، گفت: تمام تلاش ما این است که زنان معتاد را به کمپ‌ها ارجاع دهیم و یک مرکز شلتر (سرپناه) زنان تحت پوشش بهزیستی در حال فعالیت است اما اضافه کردن تعداد این شلترها تصمیم یک دستگاه نیست و به تنهایی اجازه افزایش این مراکز را نداریم و این امر نیازمند کمک چند دستگاه است.

وی با بیان اینکه بارها متقاضی مرکز ماده ۱۶ زنان برای اصفهان بودیم، گفت: مکاتبات ایجاد این مرکز را داشته‌ایم و شورای مواد مخدر هم به طور جدی پیگیر این موضوع است و ما قطعاً نیازمند مرکز ماده ۱۶ زنان در اصفهان هستیم چرا که به نظر می‌رسد آمار اعلام شده از طرف پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد زنان معتاد آمار بالایی است و وقتی با این افزایش آمار روبه‌رو هستیم باید برای ارائه خدمات بهزیستی به این افراد مکان مناسبی در نظر گرفته شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: تا به حال تلاش کردیم تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد زنان را افزایش دهیم و فراخوان کمپ زنان را اعلام کردیم و متقاضیانی برای این امر اعلام آمادگی کردند و اگرچه به افزایش کمپ‌های اعتیاد زنان افتخار نمی‌کنیم اما اگر نیاز جامعه امروز این باشد قطعاً در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم هر کاری لازم است برای کاهش آسیب‌ها بتوانیم انجام دهیم اگرچه پیشگیری باید قبل از ایجاد آسیب‌ها به کاهش آسیب بپردازد اما امروز در شرایط جنگ اقتصادی و مشکلات بسیار، معاونت پیشگیری تنها می‌تواند به مداخلات بحرانی رسیدگی کند.

کد خبر 451543

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان سازمان بهزیستی اعتیاد زنان کمپ ترک اعتیاد مناطق حاشیه ای کارتن خوابی آسیب های اجتماعی کاهش آسیب های اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زنان معتاد کاهش آسیب آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به تاثیر حضور پلیس در کاهش آمار وقوع جرائم، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان مشخص شده و پایش‌های تصویری افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صادق جعفری در جلسه با فرمانده انتظامی و روسای کلانتری‌های اهواز، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریبا مشخص شده و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود، حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرائم بسیار موثر است و در صورت نیاز و با دریافت مجوزهای لازم، باید ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا شود.

جعفری چگنی گفت: پلیس پیشگیری باید به لینک دوربین‌های سطح شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن موثرتر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس، بیان کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر شود تا حق مالباخته به درستی ایفا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی