Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدارس کشور پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا ۲۷ اردیبهشت ۹۹ به دلیل جلوگیری از تجمعات انسانی و حفظ سلامت دانش‌آموزان تعطیل شدند اما این موضوع در مدارس ایرانی خارج از کشور تابع شرایط کشور میزبان بود.

در نهایت، ادامه یافتن بیماری کرونا در جوامع باعث شد تا آموزش مجازی در داخل و خارج از کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای تداوم جریان آموزش روش های مختلفی مانند آموزش مجازی، مدرسه تلویزیونی، ارائه بسته های آموزشی خودآموز و در نهایت حضور اختیاری دانش آموز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس را پیش گرفت و شبکه آموزشی شاد را برای آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در فروردین ماه راه‌اندازی کرد.

در چند ماه ابتدایی راه‌اندازی شبکه شاد، بارها سخن از عضویت دانش‌آموزان خارج از کشور در این سامانه به میان آمد اما در نهایت به دلیل مشکلات فنی و امنیتی این امر میسر نشد و سامانه‌ای تحت عنوان مدرسه ایرانیان خارج از کشور برای آموزش مجازی این افراد راه‌اندازی شد تا علاقمندان به صورت رایگان از مزایای این سامانه بهره‌مند شوند.

غلامرضا کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره راه‌اندازی مدرسه مجازی ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا برای اعزام معلم به مدارس خارج از کشور محدودیت های ارزی پیش آمد؛ از این رو، سامانه مدرسه مجازی ایرانیان راه اندازی شد تا بستری مناسب برای تداوم آموزش ۱۴ هزار دانش‌آموز ایرانی خارج از کشور باشد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان خارج از کشور در ۴۳ کشور و ۹۵ مدرسه مشغول فعالیت هستند، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه امکان تدریس آنلاین دروس به دانش‌آموزان وجود ندارد، بنابراین وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده تا بهترین ویدئوها از تدریس‌های ارائه شده در داخل کشور مانند سامانه شاد و مدارس استعداد درخشان را در سامانه مدرسه مجازی ایرانیان بارگذاری کند.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ایرانیان در نقاط مختلف دنیا می‌توانند وارد سامانه این مدرسه مجازی شوند و پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام، اطلاعات لازم برای کلاس‌بندی را کسب کنند.

گسترش زبان فارسی در میان ایرانیان خارج از کشور

کریمی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی مدارس ایرانی خارج از کشور تقویت هویت ایرانی و گسترش زبان فارسی در میان ایرانیان خارج از کشور است، گفت: دامنه مخاطبان مدرسه مجازی گسترش یافته و اعلام شده که هر ایرانی مشغول تحصیل در مدارس خارجی می‌تواند پس از ثبت‌نام در این سامانه، پنج درس از دروس ارائه شده به ویژه در مباحث تاریخی و دینی را بگذراند.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزانی که در سامانه مدرسه ایرانیان خارج از کشور ثبت‌نام کرده‌اند، پنج درس را در سامانه می‌گذرانند و سایر دروس را در مدارس ایرانی خارج از کشور طی می‌کنند و نمره این پنج درس در سامانه پس از ارزیابی برای آنها درج می‌شود تا بتوانند مدرک دریافت کنند.

تدریس به صورت آفلاین و آنلاین

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره شیوه تدریس در سامانه مدرسه ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه به اینکه ظرفیت لازم برای اعزام معلم تخصصی در همه دروس وجود ندارد، بخشی از آموزش‌ها به صورت آفلاین به دانش‌آموزان ارائه می شود یعنی برای هر درسی چند نمونه تدریس به صورت آفلاین روی سامانه قرار می‌گیرد و در نهایت هم یک نمونه تدریس آنلاین در نظر گرفته شده است.

کریمی ادامه داد: پس از شکل‌گیری کلاس‌بندی‌ها، به تعداد افراد حاضر در کلاس، آموزش آنلاین هم در نظر گرفته می شود. این سامانه بهترین تدریس‌های سطح ملی را به صورت آفلاین ارائه می‌کند و در نهایت مشکلات و سوالات آنها در کلاس های آنلاین رفع می‌شود.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدرسه ایرانیان خارج از کشور می‌تواند نزدیکی و ارتباط بیشتر ایرانیان در اقصی نقاط دنیا با نظام آموزشی ایران را مهیا کند؛ یعنی هر دانش‌آموزی در دنیا و علاقه‌مند به نظام آموزشی ایرانی می‌تواند مدرک نظام تعلیم و تربیت را داشته باشند.

کریمی درباره تعداد اعضای مدرسه مجازی ایرانیان خارج از کشور افزود: این سامانه به تازگی راه‌اندازی شده و هنوز ثبت‌نام‌ها به ‌طور کامل انجام نشده است. قرار بر آن است که در وهله اول ظرفیت‌ها مشخص و سپس دروس بارگذاری شوند. هر ۱۴ هزار دانش‌آموز ایرانی خارج از کشور در این سامانه ورود پیدا می‌کنند و از مزایای کار بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: قرار است که با کمک بنیاد سعدی، ظرفیت آموزش زبان فارسی را به عنوان یک اولویت برای ایرانیان نسل سوم و چهارم فراهم کنیم.

ارائه مدرک داخلی و خارجی به دانش‌آموزان مدرسه مجازی ایرانیان خارج از کشور

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: هر ایرانی خارج از کشور که در نظام آموزشی ایران یعنی مدرسه مجازی ایرانیان خارج از کشور درس بخواند، می‌تواند در طول سال تحصیلی پنج درس را بگذراند و گواهی نامه پایان آن سال را با مجوز وزارت آموزش و پرورش با مدرک جمهوری اسلامی ایران دریافت کند. یعنی مدرک داخلی و خارجی دریافت می‌کند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در ۴۳ کشور، ۶۵ شهر و ۹۵ مدرسه ایرانی خارج از کشور مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها بازگشایی مدارس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور شبکه شاد پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شبکه آموزشی شاد کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور شبکه شاد بازگشایی مدارس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور شبکه شاد اخبار کنکور مدرسه مجازی ایرانیان خارج از کشور مدرسه ایرانیان خارج از کشور ایرانی خارج از کشور خارج از کشور صورت آفلاین سامانه مدرسه مدرسه ایرانی دانش آموزان راه اندازی دانش آموز ۱۴ هزار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس

کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

او افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

او افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه ۱۴۰۳
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟
  • رقابت ۳۵۰ دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس